fbpx

מעל 100,000 הזמנות מוקדמות לדגם החדש של ריביאן

חברת ריביאן ממשיכה להפתיע, ומפרסמת נתונים אודות ההזמנות המוקדמות של דגמה החדש. האם הR2- יעמוד בציפיות הגבוהות שהספיק להציב בזמן קצר כל כך?

מאז השקתו אי שם במרץ, נראה כי דגם הפנאי החדש של המותג, ריביאן R2, צובר פופולאריות. ראש מערך הייצור של החברה, טים פאלון, אישר כי עברו לאחרונה את 100,000 המתעניינים ברכישה מוקדמת של הרכב, מה שממקם אותו בין הדגמים הנחשקים של השנה, על אף שאינו צפוי לצאת עד 2026.

ה- R2 מביא את המהות והעיצוב העתידני של ריביאן, באריזה מוקטנת ביחס לדגמים הנוכחיים. מדובר ברכב בגובה 1.7 מטרים, ובאורך של 4.75 מטרים, מה שממקם אותו במידותיו מול מתחרות כמו טסלה מודל Y. בסיס הגלגלים צפוי לעמוד על 2.9 מטרים, עם תג מחיר התחלתי של 45,000 דולרים. לצורך השוואה מחירה של גרסת ההנעה הכפולה של מודל Y מתחיל בארצות הברית מ-47,990 דולר, שמתרגמים בישראל ל-256 אלף שקלים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מחירו של ה-R2 צפוי להיות נמוך משמעותית משני הדגמים הקודמים: ריביאן R1T, שהיה לטנדר ה-100% חשמלי הראשון, יחד עם רכב הפנאי, ריביאן R1S, שמחירו מתחיל מ-77 אלף דולר. תג המחיר הנמוך יותר של ה-R2, צפוי להביא קהל רחב יותר אל מאחורי ההגה של המותג. לפי דיווחי החברה, כבר ביום השקתו הדגם צבר מעל 68,000 הזמנות, והחברה מצפה למעל 215,000 עד תחילת הייצור. האח הקטן צפוי לתפוס את המקום הראשון במכירות החברה כאשר יצא.

ריביאן R2 חשמלי בשטח

חשוב לציין שהמספר אינו מייצג את רוכשי הדגם בפועל, אלא מעין "שריון" של האפשרות לרכוש את הרכב כאשר יצא. המזמינים נפרדו מ- 100 דולרים בלבד עבור ההזמנה, אותם גם יוכלו לדרוש בחזרה בהמשך. אין בכך הבטחת רכישה של ממש, מכאן שיציאת הדגם אמנם אינה הצלחה מסחררת מובטחת, אבל אין ספק שה- R2 צובר עניין רב.

חברת ריביאן הוקמה בשנת 2009 בפלורידה על ידי המהנדס והיזם רוברט "אר-ג'יי" סקרינג', במטרה להתחרות בטסלה עם דגם ספורט חשמלי. מאז יצרה מספר דגמי שטח בביצועים מרשימים, וכן פרסה רשת עמדות טעינה ברחבי ארצות הברית כדי לחזק את תשתית הרכבים החשמליים, ולעודד רכישה.

החברה זכתה להשקעה נדיבה של כ-700 מיליון דולרים מאמזון, אשר הזמינה כמאה אלף רכבי משלוחים חשמליים בתחילת דרכה. לאחר מכן זכתה לעוד 500 מיליון דולרים בהשקעה מפורד, ולאחרונה הושקעה בה "מקדמה" של כמיליארד דולרים מאת פולקסוואגן, שצפויים להתווסף לה עוד 4 מיליארד בהמשך.

יחד עם ה-R2 החברה הצהירה גם על דגם ה-R3 , שצפוי להיות האח הקטן עוד יותר של הדגמים הקודמים, במחיר התחלתי שצפוי להיות כ-37,000 דולר, וה-R3X המשוכלל יותר, שמחירו צפוי לעמוד על כ-47,000 דולר. ייצורם המשוער צפוי להתחיל רק ב-2027, ולהם עוד לא החלה המכירה המוקדמת.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button