האם טסלה תחשוף בקרוב רכב חשמלי במחיר נגיש? מנכ"ל יצרנית הרכב, אילון מאסק, הודיע לאחרונה שהחברה החלה לפתח פלטפורמה חדשה לדגמיה העתידיים – שתחליף את הפלטפורמה הנוכחית המשמשת את דגמי מודל 3 ומודל Y ותהיה זולה יותר ב-50 אחוזים. עוד אמר מאסק כי הפלטפורמה תשמש גם לרכב חשמלי נוסף זול וקטן יותר משאר דגמי טסלה.
"זה המיקוד העיקרי של צוות פיתוח הרכבים החדשים שלנו, כמובן", אמר מאסק. "בנקודה הזאת, סיימנו עם ההנדסה לסייברטראק ולטסלה סמי. אז, ברור שזה מה שאנחנו עובדים עליו – הדור הבא של הרכבים, שיהיה בערך חצי מהמחיר של הפלטפורמה של ה-3 וה-Y".
לכאורה, הוזלה פוטנציאלית של הפלטפורמה מהווה צעד משמעותי לקראת הוזלת מחירם של רכבי טסלה – וחשיפת דגם מוזל. כיום רכבים חשמליים נושאים עימם תג מחיר גבוה לעומת רכבי בנזין מסורתיים – ורכבי טסלה נחשבים ליקרים במיוחד.
כבר שנים שמאסק מבטיח לשחרר לשוק בעתיד טסלה במחירים נגישים יותר. בעבר אמר מאסק כי כבר בשנת 2023 החברה תוציא לשוק רכב חשמלי מוזל – שינגיש את מהפכת ההנעה החשמלית לקהלים חדשים. אלא שבין התבטאויותיו של מאסק לבין המציאות – נמצא לעיתים קרובות מרחק משמעותי. מאסק כבר נסוג מההצהרה שלו בדבר הרכב המוזל – וטען שהחברה מעדיפה להתמקד בפרויקטים כמו הרובוט הביתי אופטימוס.
כעת החזיר מאסק את הרכב המוזל של טסלה למשחק. מנכ"ל היצרנית דיבר גם על רצונו לאפשר ייצור המוני של הפלטפורמה החדשה – בהיקפים גדולים יותר מאשר ייצור הפלטפורמות הקיימות של החברה. נראה שההכרזה ממחישה את הרצון של טסלה להגדיל את היצע הרכבים שהיא מייצרת ומוכרת – ולהרחיב אותו מעבר לקטגוריית הפרימיום.