
המיני קופר JCW החשמלי נחשף לראשונה ללא צבעי הסוואה, ואליו מצטרפת גם גרסת JCW חשמלית של המיני קופר אייסמן, דגם גדול יותר של מיני קופר לו מאפיינים עיצוביים של רכבי פנאי קומפקטי.
רוצים לדעת עוד על מיני קופר JCW? כתבנו על זה כאן בהרחבה.
ספק אם ג'ון קופר נהג המרוצים הבריטי שהתמחה בבניית מכוניות מרוץ בשנות ה-60 של המאה הקודמת שיער אז שבתוך פחות מ-70 שנה יהיה ניתן לרכוש רכבי מיני קופר JCW חשמליים מייצור סדרתי. אבל גם במיני קופר, כמו כל יצרני הרכב, יודעים שהתעשייה הולכת לכיוון ברור של היפרדות ממנוע הבעירה הפנימית כדי לפנות מקום למנועים העושים שימוש באנרגיה חלופית וחדשה.

דגמי JCW של מיני קופר התקשרו תמיד עם הנאה מנהיגה, ובמיני מתכוונים להמשיך את המסורת גם בדגמים החשמליים. גם המיני קופר JCW החשמלי וגם המיני קופר JCW אייסמן החשמלי מצוידים במצב בוסט (Boost), שהפעלתו תשחרר עוד 27 סוסים חשמליים צוהלים. המיני קופר JCW החשמלי מגיע גם עם מצב ה-Go Kart Mode (מכוניות ספורטיביות קטנות ומהנות לנהיגה מכונות לפעמים כמכוניות קארטינג), שאמור להפוך את הנהיגה במכונית ההוט-האץ' החשמלית למהנה הרבה יותר.
שני דגמי המיני קופר JCW החשמליים החדשים עושים שימוש באותו מנוע חשמלי קדמי בהספק של 255 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, שדרוג משמעותי מ-214 כ"ס ו-33 קג"מ של גרסאות ה-SE החשמליות של מיני קופר, המיני קופר SE והמיני קופר אייסמן SE, שהיוו את האופציה הספורטיבית למי שהיה מעוניין בדגמים חשמליים של מיני שמעניקים קצת יותר "פאנץ'" מהדגמים החשמליים הסטנדרטיים. דגם ה-3 דלתות של המיני קופר JCW החשמלי יזנק מהר יותר מ-0 ל-100 קמ"ש מדגם ה-5 דלתות, המיני קופר JCW אייסמן החשמלי – 5.9 שניות מול 6.4 שניות.

אנחנו כבר יודעים שהעלייה בביצועים באה על חשבון היעילות כך שדגמי ה-JCW החשמליים ינצלו מהר יותר את סוללת ה-54.2 קוט"ש שלהם לעומת דגמי ה-SE החשמליים של מיני קופר – כל ארבעת הדגמים החשמליים עושים שימוש באותה הסוללה.

דגם ה-3 דלתות מציע טווח נסיעה של כ-370 ק"מ בעוד שטווח הנסיעה של המיני קופר JCW אייסמן עומד על 355 ק"מ על פי התקן. טווחי הנסיעה של דגמי ה-SE גבוהים מעט יותר, באזור ה-400 ק"מ על פי התקן, כצפוי. טווחי הנסיעה בעולם האמיתי צפויים לנוע באיזור ה-300 ק״מ לטעינה.
העין הבלתי מזוינת תתקשה להבחין בין דגמי המיני קופר JCW החשמליים החדשים לבין דגמי המיני קופר JCW שעושים שימוש במנועי בעירה פנימית – גם מבפנים וגם מבחוץ, מדובר ברכבים כמעט זהים ולולא הם היו מקבלים חישוקים אוירודינמיים בגודל 18 אינטש בגרסת ה-3 דלתות ו-19 אינטש בגרסת ה-5 דלתות, ספק אם היה ניתן להבדיל ביניהם.

גם גרסאות ה-JCW החשמליות של מיני קופר, כמו מקביליהם הבנזינאים, מגיעים עם מסך התצוגה העגול והמגניב שבתא הנהג שמציג עיצוב מחומרים שעושים רושם סופר-איכותי. דגמי ה-JCW החשמליים החדשים של מיני קופר מקבלים גם בלמים משודרגים שצבועים באדום אבל זה משהו שיהיה ממש קשה לשים אליו לב בלי לדעת מה בדיוק מחפשים.

"עם דגמי המיני הכל-חשמליים החדשים של ג'ון קופר וורקס, אנו מביאים את הביצועים האגדיים ודינמיקת הנהיגה של מיני לעידן חדש לחלוטין״ אומר סטפן ריצ'מן, ראש מותג מיני קופר, ״אנו משלבים את המסורת והאופי של מותג מיני עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי ליצור חווית נהיגה ייחודית שתרגש את לקוחותינו".
דגמי המיני קופר JCW החשמליים החדשים הם התשובה הישירה של ב.מ.וו לגרסאות הספורטיביות החשמליות של מותג סמארט ששייך למרצדס, סמארט #1 בראבוס או סמארט #3 בראבוס.
דגמי המיני קופר JCW החשמליים החדשים שצפויים להיות יקרים יותר בכמה אלפים בודדים מדגמי ה-SE החשמליים של מיני קופר יגיעו לאולמות התצוגה במהלך שנת 2025 – המחירים המשוערים מתחילים מכ-40,000 אירו לגרסת ה-3 דלתות והחל מכ-43,000 אירו לגרסת ה-5 דלתות.
שנזכה לראותם גם כאן במהרה בימינו אמן.