נכון להיום מותג MG מוכר בישראל ארבעה דגמים של רכב חשמלי, בינהם רכב הפנאי החשמלי MG ZS EV, שהגיע לישראל לפני קרוב לחמש שנים, בנוסף לדגמים כמו המארבל R וכמובן MG4, רכב ההאצ׳בק החשמלי, שנחת בישראל לפני שנה.
מספר חודשים לאחר מכן החברה חשפה גרסה נוספת ל-MG4 בשם Extended Range, עם טווח נסיעה גבוה יותר – 520 ק״מ לפי תקן WLTP, ועם הנעה חזקה יותר. גרסה זו מצטרפת לישראל היום יחד עם גרסה נוספת – X-POWER עם הנעה כפולה ועצמתית יותר.
בנוסף יופסק השיווק של גרסאות הכניסה MG4 סטנדרט, עם סוללה קטנה יותר ו-MG4 קומפורט. שתי הגרסאות שישארו מתוך ההיצע הקיים הן MG4 לקשרי One-Tone ו-MG4 לקשרי Two-Tone.
MG4 Luxury
גרסת ה-MG4 לקשרי שנמכרה עד היום תהפוך להיות גרסת הכניסה של הדגם, עם 64 קוט״ש, טווח נסיעה של 435 ק״מ לפי התקן. גרסה זו מציעה אבזור עשיר בין היתר מסך מולטימדיה בגודל 10.25", ובלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7״, תמיכה ב-V2L.
בנוסף למשטח טעינה אלחוטי לטלפון, הגה ומושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מערכת שמע עם שישה רמקולים, מערכת מצלמות 360 מעלות לרכב ודלת תא מטען חשמלית.
גרסה זו נמכרת בשתי רמות אבזור, Two-Tone, ורמה בכירה יותר הקרויה One-Tone שמציעה גם נהיגה עם דוושה אחת, ועם מספר שדרוגים קטנים כמו מגב אחורי ועוד.
MG4 החל מ-152,888 ש״חMG4 X-RANGE
גרסת ה-X-RANGE מצוידת בסוללת 77 קוט״ש עם טווח נסיעה מוצהר של 520 ק״מ. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-450 ק״מ בנסיעות בינעירוניות, כתלות בסגנון הנהיגה כמובן. בנוסף לרכב יש טעינה מהירה של 144 קילוואט, המאפשר לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בעשר דקות של טעינה בלבד.
גרסת ה-X-RANGE מצוידת בהנעה אחורית בהספק של 245 כ״ס עם מומנט של 35.6 קג״מ, ותאוצה למאה קמ״ש ב-6.5 שניות. המהירות המקסימלית של הרכב עומדת על 180 קמ״ש.
MG4 X-POWER
גרסה נוספת ל-MG4 היא ה-X-POWER, המצוידת בהנעה כפולה בהספק כולל של 435 כ״ס, עם 61.1 קג״מ. עמידה למאה קמ״ש ב-3.8 שניות בלבד. בגרסה זו מתלי הרכב הוקשחו והוא מצוידק בחישוקי סגסוגת 18".
לגרסה זו יש סוללה של 64 קוט״ש המציעה טווח נסיעה מוצהר של 385 קילומטרים, עם טעינה מהירה של 140 קילוואט. גם כאן טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי להיות נמוך יותר ולנוע באיזור ה-300 עד 350 ק״מ לטעינה בנסיעה בינעירונית.
בנוסף ל-X-POWER יש גם ״מצב מסלול״, בדומה לגרסת הפרפורמנס של טסלה מודל 3, המציג נתונים ייעודים על הנהיגה כמו חלוקת כוח G, מדידת זמני הקפה, מרחקי נסיעה, השוואת נתונים בין הקפות ועוד, אך בניגוד לטסלה מצב זה אינו מאפשר לשלוט או לכוונן את מערכות הרכב ומערכת ההנעה.
שירות ואחריות
שגרת טיפולים כל שנה או 24 אלף ק״מ. על הרכב יש 7 שניות אחריות או 150,000 ק״מ, יחד עם אחריות של 8 שנים או 150,000 ק״מ לסוללה.
מחירון
- MG4 לקשרי – החל מ-152,888 שקלים.
- MG4 X-Range – החל מ-163,888 ש״ח.
- MG X-Power – החל מ-173,888 ש״ח.
(תמונות כתבה: רונן טופלברג)
זהירות מלובינסקי
אין אמונה בהם!!
רכב ללא ידע בעיצוב פנים. משעמם!
שגיא חיליק.7שניות אחריות?
שבע שנים בהם תגיע 7 פעמים לטיפול ויעשקו אותך בלי וזלין
אהבתי את הצבע הירוק. חבל שיש אותו רק ב X-Power.
שגיא חיליק.7שניות אחריות?
אמרת לובינסקי, אמרת הכל. שומר נפשו ירחק.