MG חשפה את גרסת ה-Extended Range (טווח מוארך) לדגם ה-MG4. הגרסה החדשה מצוידת בסוללה של 77 קוט״ש, ומציעה טווח של 520 ק״מ לפי תקן WLTP. לצורך השוואה הגרסה הנוכחית עם הטווח הארוך מצוידת בסוללה של 64 קוט״ש, ומציעה טווח של 450 ק״מ לפי התקן.
דרך אגב, הגרסה הנוכחית (64 קוט״ש) שימשה ארבעה אוהדים של נבחרת וויילס במסע שלהם מבריטניה ועד לקטאר, מסע של 8,000 ק״מ עם רכב חשמלי, שהתרחש בשנה שעברה, ועבר גם בישראל.
לפי MG, גרסת ה-Extended Range יכולה להטען מ-10% ל-80% סוללה ב-39 דקות, במטען של 150 קילוואט – למרות שהחברה לא הצהירה על הספק הטעינה של הרכב, לפי הזמנים להערכתינו הספק הטעינה של הגרסה החדשה לא שונה ממה שנמכר כיום וכנראה עומד על 135 קילוואט. בנוסף הרכב מצויד בהנעה אחורית חזקה יותר בהספק של 241 כוחות סוס (לעומת 204 כ״ס), עם תאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-6.5 שניות.
השיווק של הגרסה החדשה החל השבוע בבריטניה, במחיר שגבוה ב-7,000 פאונד מגרסת ה-64 קוט״ש.
נזכיר שה-MG4 החלה להמכר בישראל לפני שלושה חודשים, רכב משפחתי קומפקטי עם טווחי נסיעה שנעים בין 350 ל-450 ק״מ לפי התקן, במחיר של 144,888 עד 155,888 שקלים.
הזווית שלנו
מכיוון שמדובר ברכב קומפקטי עם סוללה גדולה, סביר להניח שגרסת ה-Extended Range יכולה להציע טווח שעולה על 400 ק״מ בעולם האמיתי, בנוסף יכולות הטעינה המהירה של ה-MG4 היא בין הגבוהות בקטגורית המחיר.
טווח הנסיעה הגבוה יחד עם יכולות הטעינה הופכים את הגרסה החדשה למתאימה למי שנמצא הרבה בדרכים, ולאנשים עם נסועה גבוהה. מהצד השני, ולמרות שיש ל-MG4 מחיר אטרקטיבי, נראה שיש הפרש גדול בין המחיר של הגרסאות שנמכרות היום בשוק, לגרסת ה-Extended Range החדשה.
קשה להעריך מה יהיה המחיר של הגרסה בארץ לכשהיא תגיע, וישנם הרבה משתנים שיכולים להשפיע על המחיר והאטרקטיביות של גרסה כזו (כמו שינויים במיסוי, דגמים חדשים וכו׳), אך סביר להניח שלגרסאות עם טווח גבוה יותר יהיה ביקוש בשוק, בייחוד למי שנמצא הרבה על הכביש, ויכול לחסוך הרבה כסף במעבר לרכב חשמלי.