הדגם החדש של מרצדס שהגיע ארצה זה עתה, מבוסס למעשה על מכונית הסאלון היוקרתית, ספינת הדגל החשמלית של יצרן הרכב הגרמני – ה-EQS. במרצדס זיהו מבעוד מועד את הפוטנציאל ההולך וגדל של סגמנט רכבי הפנאי החשמליים-יוקרתיים, ויצרו למעשה גרסה שמגיעה עם כל הפינוקים והיוקרה שמציעה מכונית הסאלון – עם ערך מוסף של האפשרות לירידה מהכביש הסלול.
לא שאנחנו חושבים שמישהו ייקח את ה-EQS SUV שלו, שמחירו נע בין 990,000 ש"ח ל-1,350,000 ש"ח לסיבוב מעלות במדבר יהודה, אבל תמיד טוב שיש עוד קצת מרווח גחון – בין אם צריך לעקוף איזה פקק דרך השטח או לעשות סיבוב פרויקטים שנמצאים בבנייה.
אם היינו צריכים לתאר את ה-EQS SUV בשורה וחצי, היינו אומרים שהוא רכב פנאי חשמלי גדול, מרווח ומפואר, עמוס במערכות טכנולוגיה מתקדמות ומציע את האופציה ל-7 מקומות ישיבה.
לאחרונה ממש כתבנו על גרסת המייבאך האולטרא-יוקרתית של ה-EQS SUV, שנחשפה בתערוכת הרכב של שנגחאי.
סוללה, טווח והנעה
המרצדס EQS SUV מיוצר בארבע גרסאות – 450+ בעלת הנעה אחורית ושלוש גרסאות 4MATIC בעלות הנעה כפולה – 450, 500 ו-580 – הראשונה והאחרונה הן הגרסאות שימכרו בישראל. שתי גרסאות ה-4MATIC מצוידות בסוללה בנפח של 108.4 קוט"ש ומחזיקות במהירות טעינה מהירה של 200 קילוואט – בהספק שכזה, תוכלו לקבל עוד 100 קילומטרים של טווח ב-7-8 דקות של טעינה בלבד.
טווח הנסיעה שמפיקה סוללת ה-EQS SUV עומד על 579 קילומטרים, בשתי גרסאות ה-4MATIC על פי תקן WLTP. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי להיות באיזור ה-450 עד 480 קילומטרים לטעינה.
צמד המנועים החשמליים של ה-EQS SUV 450 4MATIC מפיקים הספק של 355 כ"ס ומומנט של 81 קג"מ שמאפשר להאיץ את רכב הפנאי החשמלי ממהירות עמידה למהירות נסיעה של 100 קמ"ש ב-6 שניות. גרסת ה-580 4MATIC חזקה באופן משמעותי מגרסת ה-450 4MATIC, עם הספק שקופץ ל-536 כ"ס, מומנט של 87 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.6 שניות בלבד.
כדי לנצל את המומנט בצורה המיטבית ביותר, ציידה מרצדס את ה-EQS SUV במערכת ה-eATS שמחלקת את המומנט בין הסרן הקדמי לסרן האחורי של הרכב בהתאם לצורך. בדגמי ה-4MATIC שמגיעים לישראל, מערכת זו מותקנת בחלקו הקדמי וגם בחלקו האחורי של הרכב. כמו דגמי מרצדס נוספים, חשמליים ולא חשמליים, גם ה-EQS SUV מציע את האפשרות ניהוג עצמאי של הציר האחורי, מה שמסייע במיוחד בתנועה באזורים צפופים.
כדי להתמודד עם המשקל הגבוה של הרכב, שעל רובו "אחראית" הסוללה בנפח של יותר מ-108 קוט"ש, ציידו במרצדס את ה-EQS SUV במערכת מתלי אוויר שמגביהה או מנמיכה את הרכב לפי הצורך.
ל-EQS SUV יש 4 מצבי נהיגה – אקו, קומפורט, ספורט ומצב נוסף אותו יכול הנהג לעצב על פי אופי הנהיגה האישי שלו – לדגמי ה-4MATIC שמשווקים בארץ מצטרך גם מצב ייעודי לשטח – שמיועד למי שיהיה אמיץ מספיק כדי להוריד רכב של מיליון שקל פלוס פלוס מכביש האספלט הסלול. ואין לנו ספק שיהיו כאלו.
פנים הרכב ואבזור
הלהיט של דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס היא כמובן מערכת ה-MBUX שמותקנת במסך ההייפרסקרין – שלושה מסכי תצוגה שמתמזגים לאחד ארוך שנמתח מהקורה הימנית ועד הקורה השמאלית של הרכב, מה שמייצר מראה מרהיב. מסך ההייפרסקרין לא מגיע כסטנדרט בכל הגרסאות.
מערכת ה-MBUX היא למעשה מערכת השליטה של הרכב, דרכה יכולים הנהג והנוסעים לשלוט על כל הפיצ'רים, כולל אפשרות להתאמה אישית של מגוון מאפיינים – כמו לדוגמא ניווט חכם שבוחר את המסלול המהיר ביותר וכולל בתוכו עמדות טעינה מהירות ומגיב בזמן אמת לעומסי תנועה והאפשרות לנהג לראות את הניווט בתצוגת מציאות רבודה על שמשת הרכב – פיצ'ר שיהיה זמין בהמשך אותו יוכלו הלקוחות להוסיף אל הרכב בשיטת ה-OTA – עדכונים דרך האוויר.
ה-EQS SUV מקבל מערכת שמע היקפית מבית דולבי, ובמרצדס מבטיחים חווית נסיעה מהנה במיוחד.
כיאה לרכב פנאי חשמלי-יוקרתי ממותג מוערך כמו מרצדס, ה-EQS SUV מגיע עם שלל מערכות הבטיחות המתקדמות המקובלות כיום בענף הרכב – שתיים מהן ששווה להזכיר במיוחד היא מערכת שמתריעה לנהג על כך שאחד הנוסעים בשורות המושבים האחוריים אינו חגור, ומערכת שמתריעה לנהג על שכחת ילדים – חשוב מאד בטח במדינה כמו ישראל בה אנו שומעים לצערנו לא מעט על מקרים כאלו שבדרך כלל מסתיים באופן טראגי.
מידות הרכב ותא מטען
אורכו של ה-EQS SUV עומד 5,125 מ"מ, רוחבו על 1,959 מ"מ וגובהו 1,718 מ"מ – גבוה מרכב הסאלון בכ-20 ס"מ. בסיס הגלגלים של ה-EQS SUV נמתח לאורך של 3,210 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 645 ליטרים בגרסאות ה-5 מושבים ו-565 ליטרים בגרסאות ה-7 מושבים, ויש כמובן אפשרות גם לקפל את המושבים ולקבל נפח הטענה גדול משמעותית.
מחירים
כל גרסת 4MATIC מגיעה לישראל ב-3 רמות גימור שונות:
גרסה | רמת גימור | מקומות ישיבה | מחיר |
---|---|---|---|
450 4MATIC | פלטינום פלוס | 5 | 990,000 ש"ח |
450 4MATIC | פלטינום פלוס | 7 | 1,060,000 ש"ח |
450 4MATIC | פלטינום פלוס AMG | 5 | 1,090,000 ש"ח |
580 4MATIC | פלטינום פלוס | 5 | 1,250,000 ש"ח |
580 4MATIC | פלטינום פלוס | 7 | 1,300,000 ש"ח |
580 4MATIC | פלטינום פלוס AMG | 5 | 1,350,000 ש"ח |
קהל יעד
כל מי שמחפש רכב פנאי חשמלי מפואר ויוקרתי וידו משגת – הוא רוכש פוטנציאלי של ה-EQS SUV על שלל גרסאותיו. משפחות אמידות וברוכות ילדים שמחפשות רכב פנאי חשמלי יוקרתי עם 7 מקומות ישיבה – גם הן ודאי ישמחו לשמוע על בואו של ה-EQS SUV ארצה.
הזווית שלנו – דירה להשקעה לילד בפריפריה או EQS SUV?
טוב באמת שאין יותר מידי מה להגיד על ה-EQS SUV, פאר היצירה החשמלית מבית מרצדס. מי שיכול להשקיע באזור המיליון ש"ח על רכב יקבל חוויית נסיעה ונהיגה מפנקת ואיכותית במיוחד.