fbpx

תחזית הייצור של מרצדס EQC מתעדכנת

בימים האחרונים התפרסמו דיווחים שונים לגבי תחזית הייצור של הרכב החשמלי של מרצדס מדגם ה- EQC. הדיווחים דיברו על ירידה של חמישים אחוזים בייצור של הדגם, משישיים אלף לשלושים אלף רכבים בשנה הקרובה בשל אילוצים של אספקת סוללות. אולם, מרצדס הכחישה באופן רשמי את הדברים והדובר של החברה הודיע שתחזית הייצור המעודכנת שלה לשנה הקרובה היא חמישים אלף רכבים מדגם ה- EQC.

על פי הדיווחים הראשונים שפורסמו במגזין הכלכלי Manager Magazin בגרמניה, תחזית הייצור הנמוכה פורסמה מאחר שחברת LG Chem  שעובדת עם מרצדס, נתקלה בקשיים לספק את הסוללות הנדרשות לרכבים החשמליים. בנוסף לכך, אחד ממנהלי חברת דיימלר, מייקל ברכט, ציין שדיימלר- שתחתיה נמצאת מרצדס – החלה להעסיק את חברת Grohmann Engineering כדי שתפתח סוללות לדיימלר, אך לסיפור נכנסה טסלה ורכשה את החברה לעצמה וכך טסלה חיסלה למעשה את התוכניות הקרובות של דיימלר להגיע לייצור עצמי של סוללות במסלול הזה.

בנוסף, דיבר ברכט גם על העובדה שיצרניות רכב גרמניות תלויות באופן מסוכן בספקיות של סוללות מסין וקוריאה. הכוונה היא שאם ישנם ביקושים הולכים וגוברים לרכבים חשמליים, יצרני הסוללות עלולים שלא לעמוד בקצב הייצור. מעבר לכך, אם במפעלים באסיה תקרה תקלת ייצור או עיכוב אחר, גם בלתי צפוי, הדבר יכול להשפיע בתגובת שרשרת על מפעלים באירופה, האטה בייצור הרכבים החשמליים, איחור במכירות והפסדים כספיים בעתיד.

עדיין לא ניתן לדעת במדויק את כמויות הרכבי שמרצדס תייצר בסופו של דבר, אך אפשר לראות סימנים של האטה מסוימת כבר עכשיו: מרצדס החליטה לדחות את התצוגה של ה- EQC בארצות הברית וכנראה שהרכבים הראשונים יגיעו לשם רק לקראת 2021.

נתון נוסף שראוי לשים אליו לב הוא מספר המכירות שהיו לדגם עד כה. מרצדס תכננה למכור כעשרים וחמישה אלף רכבים מדגם ה- EQC בשנת 2019, אך בסופו של דבר נמכרו רק כשבעת אלפים רכבים. הסיבה? לפי דיווחי המגזין הגרמני Manager Magazin, מדובר באותם קשיים באספקת הסוללות. מרצדס לא התייחסה לפרטים, אך ניתן לשער שגם עם העיכובים הללו, החברה תעמוד בהתחייבות שלה ותייצר את מספר הרכבים שהיא עדכנה לגביו.  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button