חברת מרצדס-בנץ החלה לספק עשר משאיות חשמליות מדגם eActros לעשרה לקוחות שונים שלה, כחלק מניסוי שנועד לבחון את התפקוד של המשאיות אצל הלקוחות בשטח. הלקוחות הללו ממוקמים ופועלים בגרמניה ובשוויץ וכל אחד מהם הוא ממגזר אחר בעולם השינוע.
המשאיות מגיעות בשתי גרסאות משקל שונות: שמונה עשר או עשרים וחמישה טון ומונעות על ידי שני מנועים חשמליים בהספק של 250 קילו-וואט שיש להם שני מארזי סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 240 קילו-וואט שעה, דבר המאפשר למשאיות יכולת נסיעה לטווח של מאתיים קילומטרים.
האספקה החדשה היא חלק מהמדיניות של מרצדס להבין את הצרכים של הלקוחות שלה ולראות כיצד צי כזה של משאיות מתנהל בשגרה. הניסוי יארך כשנה ובסופו מקווים להוכיח שהמשאית החשמלית יכולה להיות אמינה. מטרת הניסוי היא להגיע למוצר בשל ומוגמר של משאיות חשמליות המיועדות לעבודות חלוקה וספקים החל משנת 2021.
המשאית האחרונה מתוך העשר שסופקו, במשקל שמונה עשר טון, הגיעה לפני כמה ימים אל חברת נגל (Nagel Group), ספקית מזון גדולה מהמבורג אשר שמה לה למטרה להגיע לצי משאיות שיהיה גם אקולוגי וגם בעל קיימות כלכלית, כלומר שהתחזוקה שלו תהיה נמוכה יותר בעתיד.
טוביאס יארדון, מנהל ענף בקבוצת נגל, הגיב על הגעת המשאית החדשה: "העיר המבורג מספקת את הסביבה האידיאלית לבחינה של משאית חשמלית. הדגם eActros של מרצדס-בנץ יעביר כל יום מוצרים בקירור ללקוחות שונים בתוך העיר המבורג. אנחנו מצפים לראות כיצד המשאית החשמלית תתנהל עם הדרישות הגבוהות של שינוע בקירור."
בחברת נגל הכינו במיוחד עמדת טעינה חשמלית משלהם המיועדת למטרת הניסוי. עמדת הטעינה נמצאת במתקן לוגיסטי של החברה מחוץ להמבורג והתכנון הוא שהמשאית תטען בלילה על מנת למנוע עיכובים בעבודה שלה ביום.
מנכ"ל חברת נגל, קרסטן טוקה, התייחס לניסוי ואמר: "ניידות חשמלית מאפשרת הפחתה של זיהום אוויר ומספקת את הצרכים לשינוע בתוך העיר. בה בעת, ישנם גם הרבה אתגרים והניסוי הזה יעזור להבנה טובה יותר של האתגרים הללו."
קבוצת דיימלר שבבעלותה מרצדס-בנץ, מתכוונת להשתמש במשוב מהלקוחות הללו שקיבלו את עשרת המשאיות כדי לשפר את המשאית החשמלית לקראת סבב המבחנים השני ולהגיע, בסופו של דבר, לייצור סדרתי שלה בשנת 2021.