
דיימלר משאיות, חטיבת הרכב המסחרי תחתיה משווקת משאיות מרצדס, מסירה את הלוט מעל המרצדס אי-אקטרוס לונג-הול (טווח ארוך) שלפי הצהרתה, היא המשאיות החשמלית עם טווח הנסיעה הגדול ביותר שהציגה יצרנית הרכב מגרמניה.
האי-אקטרוס לונג-הול מצוידת במערך סוללות הכולל שלוש סוללות בנפח של יותר מ-600 קוט״ש, שמספקות טווח של כ-500 ק"מ לטעינה.
מותג נוסף שנמכר תחת המטריה של דיימלר הוא Freightliner, שהמשאיות שלו נפוצות במיוחד בכבישי צפון אמריקה ושגם לו מספר דגמים חשמליים כמו האי-קסקדייה. האי-אקטרוס נחשפה כבר בשנת 2020 ועכשיו מוצגת רשמית בתערוכת הרכב.
למרצדס יש עוד מספר דגמי משאיות חשמליות כמו לדוגמא הגרסה הקטנה יותר של האי-אקטרוס, משאית חשמלית למרחקים קצרים שמגיעה בגרסאות 8 או 10 טונות ומציעה טווח נסיעה של כ-200 ק"מ צנועים – במסגרת החשיפה של הלונג האוול הוצגה גרסה משודרגת של ה-eActros עם טווח של 220 ק"מ.

הסוללות בהן עושה שימוש האי-אקטרוס החדשה הן מסוג LFP, שידועות באורך החיים הגבוה והעמידות שלהן – תכונה חשובה במשאית שאמורה לשאת משקלים גדולים ולנסוע למרחק בתדירות גבוהה.
אורך החיים הגבוה של הסוללות בא לידי ביטוי גם באיבוד מסוים של טווח, ובמרצדס בחרו להסתפק ב-500 ק"מ כדי להרוויח עמידות – על פי הגרמנים, הסוללות של המשאית החשמלית צפויות להחזיק מעמד בשימוש לאורך של למעלה ממיליון קילומטרים.
המשאיות תומכות בטעינה מהירה מאוד, לפי היצרן זמן הטעינה עומד על פחות מחצי שעה מ-20% ל-80%, במטען שיכול לספק כמגה-וואט.
האי-אקטרוס תתחרה גם בדגמים מבית כמו האי-קסקדייה של Freightliner אותה הזכרנו למעלה, וכמובן הסמי, המשאית החשמלית של טסלה, שיחידות ראשונות ממנה אמורות להגיע ללקוחות שהזמינו אותה כבר השנה.
המשאית החדשה של מרצדס צפויה להגיע לייצור במחצית השניה של 2023, ולפי היצרן להגיע לייצור בנפחים גבוהים כבר בשנת 2024.