
חברת מאזדה היפנית, שעד כה גיששה את דרכה בעולם הרכבים החשמליים, פתחה לאחרונה בסין את הזמנות המכירה המוקדמות לדגם EZ-6 החדש. מדובר ברכב סדאן בעל גרסה חשמלית מלאה, לצד גרסת EREV, גרסה המצוידת במאריך טווח – מדובר בפועל בגנרטור המונע במנוע בעירה פנימית, במטרה להטעין את הסוללה. החברה היפנית בישרה לפני כחודשיים על כוונתה להוציא את הפצת הרכב אל מחוץ לגבולות סין לעבר שוק הגלובאלי, עם אצבע מכוונת להפצה באירופה, ומכאן ייתכן שתגיע בעתיד גם לישראל.
המחיר ההתחלתי של הרכב בסין, העומד על 160,000 יואן סיני, (פחות מ-23,000 דולרים נכון לכתיבת שורות אלה), הפתיע גורמים רבים. כאשר המחיר לגרסה היקרה ביותר אינו עולה על 28,000 דולרים בסין, העסקה הרימה כמה גבות, שתהו אם מדובר בעסקה טובה מכדי להיות אמיתית.
לשם השוואה, BYD אטו 3 מוצע למכירה בסין במחיר התחלתי של כ-20 אלף דולרים ומאזדה 3 (הלא-חשמלית כמובן), עולה באיזור ה-22 אלף דולרים בסין. הסיבה להפצה הראשונית במעצמה היצרנית מלכתחילה, נעוצה בשיתוף פעולה של מאזדה עם החברה הסינית "צ'נגאן", אשר מייצרת בסין את ה-EZ-6 על בסיס דגם הקרוי צ'אנגן SL03. בעקבות כך, בניגוד לשמו, הדגם שונה בתכלית מדגם המאזדה 6 המוכר, מה שייצר סימני שאלה בקרב הקונים המבולבלים מהמחיר.
למעשה, רוב הרכב מיוצר ומבוסס על דגמי צ'אנגן, והאחריות של מאזדה מסתכמת כאן בכיול הדינאמי (הכולל את המתלים ומערכת ההיגוי), והעיצוב. כאשר הסוללה, מערכת ההנעה החשמלית, הטכנולוגיה והשלדה, כולן מיוצרות בסין, המחיר האטרקטיבי עשוי להישמע מפתיע פחות ביחס לאחת מחברות הרכב המוכרות והמוערכות בעולם. חשוב לציין כי המחיר צפוי לזנק משמעותית בהגעת הרכב לאירופה ולשווקים נוספים, בין היתר בעקבות עלויות היבוא הגבוהות, וכן המיסוי האירופאי הכבד על רכבים סיניים.

למכירה המוקדמת מוצעות ל-EZ-6 שלוש גרסאות חשמליות מלאות, לצד ארבע גרסאות בעלות מאריך טווח המבוסס על מנוע בעירה פנימית. בגזרת החשמליים המלאים ניתן לבחור בין סוללת 56.1 קוט"ש בגרסת הבסיס, לבין 68.8 קוט"ש באופציה היקרה יותר, אשר מתיימרת לטווח של 600 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני שאינו נוטה לאמינות גבוהה.
הטווחים של הגרסאות השונות מואר באור שונה כאשר מביטים על הטווחים המשוערים בעולם האמיתי. הגרסה הבסיסית ביותר צפויה לספק טווח של כ-330 ק"מ, בעוד שהסוללה הגדולה יותר צפויה לספק טווח ריאלי של כ- 400 ק"מ.
בגזרת הטעינה, הסוללה תומכת בטעינה מהירה, המאפשרת טעינה מ-30 ל-80 אחוזים של סוללה, בכ-15 דקות בלבד, כך לפי החברה. ה- EZ-6 בגרסה החשמלית המלאה, מצויידת בהנעה אחורית עם הספק של 258 כ"ס.

הנגיעה העיצובית של מאזדה בדגם ה-EZ-6 מורגשת בפנים הרכב המינימליסטי באופן יחסי, הכולל הגה בעיצוב מודרני, ומושבי עור בטכנולוגיית "אפס כבידה" הכוללים הדום נשלף. זאת לצד מסך מגע בגודל 14.6 אינץ', מערכת בקרת אקלים מפוצלת הניתנת לשליטה מקדמת הרכב ומאחור, וכן מערכת סאונד מבית סוני.
קיימות שמועות אודות הגעת הדגם לארץ במהלך 2025, אך אין עדיין מידע מדוייק אודות התאריך או המחיר, שצפוי, בדומה לאירופה, להמריא בצורה משמעותית בהגעה לארץ. נראה שמאזדה מאמצת כיוון מעניין, שהזמן יוכיח אם ישתלם לה. בינתיים הדגם החדש מהווה מטאפורה למודל העסקי המסתמן, כאשר התוכן העיקרי מסין, ומאזדה לוקחת אחריות על הכיוון ועיצוב התודעה.
180 לדגם הכי מאובזר כעת לוקח.
180? איפה חותמים
זה אומר שיכול להימכר בארץ ב180-190₪
בהחלט יכול להיות רב מכר
רכב סיני עם לוגו של מאזדה. אלו שצחקו על הסינים והעריצו את היפניות הולכים לאכול את הכובע שכן עוד מעט כל המכוניות יהיו סיניות…
מסכים איתך
נ נח נחמ נחמן מסצ'ואן
מה זול ? בארץ זה עדיין להכפיל את המחיר על רכב פחות מאובזר שיתחיל במחיר של 180 אלף שקל על משפחתית ממוצעת
צודק
עוד רכב סיני .. ובקרוב כולם יסעו על רכב סיני בצורה אחת או אחרת .. הבעיה שבארץ סיני או לא סיני הכול יקר בשמיים .