חברת צ'יינה מוטורס, היבואנית לישראל של הרכבים החשמליים של מותג מקסוס הסיני משיקה שני דגמים חדשים – האחד הוא גרסה משודרגת של ה-EUNIQ 5, מיניוואן בעל 6 מקומות שמגיע עם סוללה גדולה יותר וכיוצא מזה טווח נסיעה גדול יותר וה-EUNIQ 6, רכב פנאי חשמלי.
הגרסה החדשה של ה-EUNIQ 5 שתהיה זמינה מעתה לרכישה בישראל היא בעלת 6 מקומות ולא 7 כמו בגרסה הישנה (למה?) והיא מציעה טווח נסיעה משולב של 360 ק"מ לפי תקן WLTP המקובל – 100 ק"מ יותר מהגרסה היוצאת שהגיעה לטווח נסיעה לא מרשים במיוחד של 260 ק"מ בלבד. רכב זה מצויד בסוללת 70 קוט"ש ולמרות שטווח הנסיעה השתפר, המחיר נשאר כשהיה – ועומד על 198,000 ש"ח.
ה-EUNIQ 6 חולק נתונים דומים עם דגם ה-EUNIQ 5 – סוללה בנפח של 70 קוט"ש שמפיקה טווח נסיעה של 354 ק"מ בנסיעה משולבת.
במקסוס יודעים לספר שה-EUNIQ 6 הוא בעל ביצועי טעינה מהירה (מ-20% ל-80% סוללה בפחות מ-33 דקות), מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינטש דרכה ניתן לשלוט על מערכות הרכב השונות, מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור עשיר, ומרווח פנימי גדול במיוחד.
כעת, גדל היצע הדגמים של מקסוס בישראל ל-4: עם צמד דגמי ה-EUNIQ החדשים שמצטרפים לצמד המסחריות החשמליות, ה-E-Deliver 3 וה-E-Deliver 9. במידה ובמקסוס ימשיכו למכור את גרסת ה-7 מקומות של ה-EUNIQ 5, אזי שמדובר למעשה בחמישה דגמים ולא בארבעה.
ומה אנחנו חושבים?
שאנחנו שמחים על כל דגם חשמלי שמגיע ארצה, ושהיצע דגמים גדול הוא בסופו של דבר רווח לנו, הצרכנים, אבל נדמה לנו שלשלם קצת יותר מ-170,000 ש"ח בעבור רכב פנאי חשמלי, שמציע טווח של 354 ק"מ לפי התקן (מה שאומר שהוא נמוך יותר בפועל) זה קצת יותר מידי.
נראה שלרכב הפנאי של מקסוס, EUNIQ 6, תהיה תחרות לא קלה מצד רכבים עם טווחי נסיעה של 400+ ק"מ כמו ה-U5 של אייווייס או ה-Geometry C של ג'ילי.
המחיר של ה6 מקומות הוא 209 ולא 198
אבל חשוב שיהיה מיני וואנים חשמליים לצרכן המשפחתי-רב ילדים אין עדיין אלטרנטיבה חשמלית
עד שהרכבים האלה לא יגיעו לטווח של 800-1000ק"מ בין טעינות, חבל לקנות אותם
עבר מבחני ריסוק ? מה הציון
יש לו תמיכה אנדרואיד רכב ?
354 ק"מ?! ב170000 אלף ש"ח?! חחחחחחחחח ועוד סיני חחחחחחחחחחחחח
מה הקשר לסיני? 80% מהרכבים החשמליים מיוצרים בסין, כולל טסלה מודל 3.