
חברת GEELY היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, שהחלה את דרכה בעולם הרכב ב-1997, והיא הבעלים של חברת וולוו, שהודיעה על חשמול של כל הדגמים עד 2025 ופולסטאר – מותג חשמלי. היום הרכב הראשון של המותג נוחת בישראל – והוא מאה אחוז חשמלי.
הרכב הראשון של החברה שנוחת בארץ – גיאומטרי C – הוא קרוסאובר חשמלי, שמגיע בשתי גרסאות הנבדלות בינהן בסוללה ובטווח הנסיעה. גרסת ה-53 קוט״ש שמציעה טווח נסיעה של 350 קילומטרים לפי התקן, וגרסת ה-70 קוט״ש עם טווח נסיעה של 460 קילומטרים.
הרכב מצויד בהנעה קדמית של 204 כוחות סוס, והוא יכול להאיץ מאפס למאה ב-7.7 שניות. עם שלושה מצבי נהיגה – אקו, ספורט ומצב מיוחד אקו+ שמגדיל את טווח הנסיעה אך מיועד למצבי חירום, ומכבה מערכות כמו מערכת המיזוג. לרכב בלימה רגנרטיבית ניתנת לכוונון, אך הרכב לא תומך בנהיגה עם דוושה אחת (One Pedal Driving).
צריכה הרכב בנסיעה רגועה מגיעה ל-17 עד 18 קוט״ש למאה קילומטרים, בצריכה כזו עלות החשמל תעמוד על כעשר אגורות לקילומטר בטעינה בעמדה ביתית. עם טעינה מהירה בהספק של 75 קילוואט תוכלו לטעון את הרכב מ-20 עד 80% סוללה ב-36 עד 42 דקות (כתלות בגודל הסוללה).
טווח הנסיעה בגרסת ה-460 הוא כ-350-400 קילומטרים בעולם האמיתי, כתלות בנהיגה ובדרך. טווח נסיעה כזה עונה על הצרכים של רוב הנהגים בישראל, וידרוש שימוש בטעינה מהירה או ציבורית לעתים רחוקות.

הגיאומטרי סי נמתח לאורך של 4.43 מטרים (קצר מעט יותר מקיה ספורטאז') והוא בעל בסיס גלגלים של 2.7 מטרים. פנים הרכב מצויד במסך של 12.3 אינטש עם מערכת מולטמדיה תומכת אפליקציות ומגיעה עם וייז מובנה, בנוסף לרכב מערכת אודיו של חברת Bose, וגג שמש פנורמי.


בצד הבטיחות הרכב מצויד בשש כריות אוויר, מערכת זיהוי שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, חיישני חניה אחוריים, התרעת התנגשות מלפנים, מצלמות היקפיות ותמונה פנורמית של 360 מעלות.
היבואנית נתונת אחריות של 8 שנים או 150 אלף קילומטרים על הסוללה, עם אופציה להרחבה ל-10 שנים או 200 אלף קילומטרים, ואחריות של 5 שנים לרכב.
יבואנית החברה צפויה לפתוח החודש שלושה אולמות תצוגה בישראל – בחיפה, מודיעין ובאר שבע, בנוסף לאולם התצוגה בתל אביב הממוקם ביגאל אלון במגדלי טויוטה.
מחיר
- גיאומטרי C 350 פרו – 133,900 שקלים.
- גיאומטרי C 460 פרו – 142,900 שקלים.
מבצע השקה עד סוף השנה כולל עמדת טעינה ביתית או לחלופין חבילת טיפולים לשלוש שנים ללא עלות, ובנוסף טעינה ללא עלות ברשת עמדות הטעינה של EV Edge.
מה קורה עים הטעינה המהירה.? תבדקו.! ל-GAC
יש טעינה מהירה רק ב 2 נקודות בארץ.! התחמנים בחברה הסתירו את זה מהרוכשים….
לא משנה למי שנוסע פחות מארבע מאות קילו ביום. הרכב טוב
חברים
רעייתי ואני עשינו נסיעת מבחן , כולל נסיעה על כביש משובש מאוד , זאת הייתה חוויה אמיתית .
מבחנתי נשאר דבר אחד פתוח וזה מבחן הריסוק ?!
בכל מקרה הזמנה עשיתי במקום וזאת בתקווה שבשלושת החודשים של ההמתנה יתקבלו תוצאות ריסוק בציון סביר .
עשיתי כמוך יעקב, מאוד נהנתי מהרכב ואני נוהג כרגע על סונטה 2021, מה שנשאר כרגע זה רק המבחן ריסוק
האמת נראה טוב אבל חבל שהם לא מוכרים למוניות אם היו מוכרים למוניות הייתי כבר רוכש מזמן
Yep ובמחירים סבירים יעשו לשוק המכוניות מה שעשו לשוק מוצרי החשמל
מחיר מטורף נוגחת לנירו בין העינים גם בבעירה הפנימית מחיר טוב יותר מכל דבר בשוק כיום. ולא נבחן בריסוק של NCAP אבל לטענתם היא תקבל 5
כמו במבחנים פנימיים-בסין [אמין מאוד]
צודק! הייתי מכוון לנירו. אבל, עכשיו קיה יצטרכו להתיישר בהפחתה של 35K לפחות.
אבל, גם הגיאומטרי יצטרכו להשתפר. לדוגמה הממשק באמצעות צג מגע לשליטה על פרמטרים מסוימים ונדרשים. זה בערך כמו לסמס בעת הנהיגה – לא טוב ולא בטוח.
גם אני חשבתי על נירו. אפילו שילמתי מקדמה שתוחזר. ממתין למבצעי דצמבר. אם מחיר הנירו לא יוזל בלפחות 20 אלף, אין טעם בחישובים משווים ואני על ג'ילי. יורידו – אכין כדרכי, טבלת השוואה.
איפה עושים נסיעת מבחן?
אוהד
תעשו נסיעת מבחן ותשוו אותו למתחרים.
מה ציון הבטיחות שלו ?
זאת כתבת יח"צ פרסומית. אל תתפס לקטנות.
עדיין לא נבחן ע"י ארגון יורו NCAP.
קבלו את העתיד הוא כבר כאן ובמחיר שפוי. יהיו חריקות אבל את הקידמה איש לא יעצור !!
Yep ובמחירים סבירים יעשו לשוק המכוניות מה שעשו לשוק מוצרי החשמל