מבחינת יצרנית הרכב לוטוס, הרבה מים חלפו מתחת לגשר לאורך השנים. מאז שהחברה הוקמה בבריטניה בשנת 1948 היא הספיקה לתפוס מקום של כבוד בעולם רכבי הספורט, להיקלע לקשיים ולהירכש שוב ושוב בידי חברות ששאפו לשקם את החברה הקורסת. אחרי כמה שנים בבעלות היצרנית הסינית ג'ילי, נראה שמזלה של לוטוס השתנה לחלוטין: כעת החברה ניצבת לפני הנפקה לפי שווי של יותר מחמישה מיליארד דולרים.
תחת בעלותה של ג'ילי והנהלה סינית חדשה, לוטוס הכריזה על ה-Evija, רכב ספורט חשמלי שממנו ייווצרו 130 יחידות בלבד. ייצור הרכב החדש עדיין לא החל – אבל כבר מספק ללוטוס אוויר יקר לנשימה. הצעד הבא של לוטוס הוא להתחיל לייצר את האלטרה, רכב פנאי חשמלי עם טווח נסיעה של 350 קילומטרים והספק של 2,000 כ"ס. תג המחיר של האלטרה צפוי לעמוד על כ-85 אלף דולרים, מחיר סביר יחסית למותג יוקרה.
כאמור, השבוע דווח כי לוטוס צפויה להתחיל להיסחר בנאסד"ק באמצעות עסקת ספאק, על בסיס מיזוג עם שלד בורסאי קיים. ההערכה היא כי לוטוס תונפק לפי שווי של 5.4 מיליארד דולרים – וכן תשאיר 89.7 אחוזים מהאחזקות בחברה בידיה של בעלי המניות הקיימים. לשם השוואה, השווי הצפוי של לוטוס לאחר ההנפקה קרוב לזה של חברת מאזדה – שמוכרת באופן טבעי כמות גבוהה הרבה יותר של כלי רכב.