fbpx

הסייברטראק יאיים גם על פורשה?

הטנדר החדש של טסלה אך הושק, ולראשונה נכנסת החברה לתחרות רצינית מול פורד בשוק הרכבים המבוקשים ביותר בארצות הברית. גם מול רכבי היוקרה החשמליים, לסייברטראק יש מה להציע. מה הוא מסוגל לעשות והאם הוא ינצח את מודל 3 האהוב?

נראה שמאז שהושק, הסייברטראק מעסיק את כל העולם. ובכן, לפחות את כל מי שמתעסק ברכבים חשמליים. בשבוע שעבר אמר אילון מאסק, רק יומיים לאחר השקת הטנדר המדובר, כי התקבלו כבר 200 אלף הזמנות לרכב. הייתה זו טעות מעט מביכה משום שעירבבה הזמנות ממשיות עם הזמנות מוקדמות, שרק מצריכות להשאיר פיקדון קטנטן בר החזרה והן היחידות שאפשריות כרגע.

תעבור יותר משנה עד שהטנדרים החדשים והמרגשים יתחילו לצאת מהמפעלים, לכן טרם ברור כמה מההזמנות ימומשו וכמה רכבים ייוצרו.

בלי קשר להצלחה המסחרית שעוד תתגלה (או תתבדה) בעתיד, לטנדר של טסלה יש מתחרים רציניים ביותר בתחום. החשוב שבהם הוא ה-F150 האימתני של פורד, שושלט בכיפה, כמו גם רכבי יוקרה חדשים שעוד טרם הופצו בקנה מידה מסחרי. כולם רכבים מצוינים שההתמודדות מולם תהיה מורכבת עבור החברה השאפתנית של מאסק.

פורד הם האויב האמיתי

אילון מאסק החל להתגרות בפורד בפומבי, ומעבר לעקיצות במעמד ההשקה, פרסם סרטון שזכה ל-12.5 מיליון צפיות בו רואים כיצד הסייברטראק מנצח את ה-F150 בתחרות משיכה (במעלה המדרון), דבר שהצית את המדיות החברתיות ופתח דיון הן בנוגע למהימנות והן בנוגע ללגיטימיות של קרב שכזה בין היצרניות.

https://www.youtube.com/watch?v=kQh_NhcRECw

בתגובה לסרטון הגיב סאנדיפ מאדרה, סגן נשיא חטיבת המו״פ בפורד וכתב בטוויטר למאסק: ״שלח לנו סייברטראק ונבצע את הבדיקה בשבילך״. מנכ״ל טסלה לא נרתע והגיב בדרכו האופיינית: ״Bring it on.״. לאחר מספר ימים פורסמה תגובה רשמית של חברת פורד שנרתעה מביצוע של תחרות חוזרת מול טסלה, וציינה שהציוץ של מאדרה היה היתולי בלבד.

ומעבר לתחרות הבוגרת והחשובה הקובעת מי מושך יותר חזק, האם סייבטראק של טסלה באמת עדיף על F150?

כאשר משווים את המחיר, בכל גרסה אפשרית טסלה עולה יותר: בעוד המחירים של טסלה (ללא תמריצים) נעים בין 39 אלף ל-69 אלף דולר, המחירים של פורד נמוכים ב-2,500 עד 10,000 דולר, בהתאם לדגם.

שלדת ה-F150 עשויה אלומיניום וזכוכית, החומרים הסטנדרטיים למכוניות כיום, בעוד שהסייברטראק עשויה מפלדת אל-חלד, שטרם ידוע מה רמת הבטיחות שלה על  כביש (זאת למרות שהרכבים של טסלה נחשבים לבטוחים במיוחד בבדיקות חוזרות).

הסייברטראק מאיץ מאפס למאה קמ״ש בכמעט שניה וחצי יותר מאשר ה-F150, שעושה זאת ב-5.1 שניות, אך השוואה זו תהיה רלוונטית יותר כאשר יחשף המודל החשמלי שפורד עומלת עליו. יש לציין גם שהדגם החזק ביותר של הסייבטראק מגיע למאה קמ״ש בפחות משלוש שניות, לפי החברה.

כאשר משווים את היכולות המרכזיות של טנדר, אחסון וגרר, עושה רושם שטסלה מנצחים. לסייברטראק יש מקום לכמעט 3 מטרים מעוקבים של אחסון חיצוני, בעוד של-F150 מודל 2020 יש רק 2.2 מטרים מעוקבים. ביכולות גרר, טסלה נעים בין 3.4 ל-6.35 טון, בעוד שיכולות הגרר של פורד מגיעות רק עד  5.9 טון. 

ולמרות הכל – את פורד F150 ניתן לקנות עכשיו, והסייברטראק זמין כעת רק בהזמנה מוקדמת ויגיע לכביש רק ב-2021, ככל הנראה.

ומה בנוגע למתחרים בעולם החשמלי?

מעבר לתחרות הפופולרית מול פורד, מתבקשת גם השוואה לדגמי רכבים חשמליים. הרלוונטיים ביותר הם דווקא רכבי היוקרה, עליהם עלול הסייברטראק לאיים בצורה בולטת. השוואה קצרה מול המודל S של טסלה או פורש טייקאן החדשה מראה שהסייברטראק, על אף היותו הזול מכולם, עדיין מסוגל להוות תחרות לדגמי היוקרה.

אכן, כנראה שאין מקום להשוואה בין טנדר לרכב מירוץ/יוקרה כמו פורש, אך כאשר מדברים על טסלה – אנחנו יודעים שהם מסוגלים לגרום לחברים מגרמניה להסמיק ממבוכה. הסייברטראק מסוגל לתת לטאיקאן תחרות הגונה, למרות ביצועים מעט פחותים.

כאשר משווים את שלושת הדגמים, ניכר כי הסייבטראק הוא בעל המחיר האטרקטיבי ביותר. בעוד שפורש מוכרים את דגמם החשמלי הראשון ב-185 אלף דולר, טסלה מוכרים את מודל S המשובח במאה אלף דולר – וביצועיו עדיפים. בעוד שהטאיקאן מגיעה למאה קמ״ש תוך 2.6 שניות, מודל S עושה זאת ב-2.4 ואפילו פחות. גם טווח הנסיעה של מודל S גדול בכמעט 160 ק״מ מאשר זה של טאיקאן – עד 600 ק״מ לסוללה מלאה.

כאשר מכניסים את הסייברטראק להתמודדות – הוא לכל הפחות שווה ערך, ואולי אפילו משתלם יותר. עם האצה למאה קמ״ש ב-2.9 שניות וטווח נסיעה אדיר של 800 ק״מ, הדגם התלת מנועי של סייברטראק מוכיח את עצמו כרכב מוצלח מאד. אולי פחות יוקרתי, אך במחיר שנמוך מ-70 אלף דולר – פחות ממחצית המחיר של פורש – ניתן לשקול אותו כחלופה לא רעה אפילו ליוקרה שמתלווה לפורש.

עתה נותר לגלות האם הסייברטראק יצליח להיות עבור הטנדרים המזהמים והחשמליים מה שמודל 3 היום עבור הרכבים החשמליים ובכלל. נגלה ב-2021, כשהכבישים יפגשו את פלדת האל-חלד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button