יורשת חשמלית של קיה סטינגר הספורטיבית צפויה להגיע לייצור בשנת 2026 תחת השם קיה EV8.
הסטינגר, מכונית לחובבי אדרנלין, עם פלטפורמת הנעה אחורית ועיצוב האצ'בק מלוטש, הושקה בשנת 2018, אך יצורה פסק בשנה שעברה. וכעת דגם דומה עם מערכת הנעה חשמלית קיבל אור ירוק.
קבוצת יונדאי-קיה ממשיכה לחשוף דגמים חדשים המבוססים על פלטפורמת ה-e-GMP המצליחה שלהן. עם זאת, המותגים של יצרנית הרכב כבר מתכננים את רכבי הדור הבא שלהם, כפי שעולה מלו״ז ייצור שדלף לכאורה בבלוג רכב קוריאני.
עבור קיה, הדור החדש יתחיל ביורש בעל ביצועים הדומים לאלו של הסטינגר, עם שם הקוד GT1, שכנראה שואב השראה מתערוכת הרכב בפרנקפורט ב-2011, בה קיה השיקו את שפת העיצוב של הסטינגר לראשונה. הרכב מכונה על פי ההדלפות EV8, אך השם עדיין לא אושר רשמית.
הסדאן הספורטיבית הזו צפויה להתבסס על פלטפורמה מהדור הבא של הקבוצה, שנחשפה בשנה שעברה. יונדאי חשפה את פלטפורמת ה-IMA (ר״ת של Integrated Modular Platform), אך במסמכים המודלפים היא מכונה בפשטות פלטפורמת eM. היא צפויה להגיע לייצור לראשונה עם הג'נסיס GV90 בשנת 2025, ובהמשך תשולב גם בדגמים של יונדאי וקיה.
סוללה, טווח והנעה
ה-EV8 תצוייד במארז סוללות אימתני של 113.2 קוט"ש, מה שהופך אותה לקיה החשמלית עם הסוללה הגדולה ביותר. רק לצורך השוואה, קיה EV9, הענקית של קיה שצפויה להגיע לארץ בקיץ הקרוב יש סוללה של 99.8 קוט"ש.
עם מספרים כאלו, יהיה הגיוני אם ל-EV8 יהיה טווח נסיעה של כ-720 עד 800 ק'"מ, ועל פי המסמכים שהודלפו, ה-EV8 מיועד לקבל 3 גרסאות שונות, גרסת ביצועים עם הנעה כפולה של 612 כ"ס , גרסת הנעה כפולה בעלת 435 כ"ס ודגם הנעה אחורית צנוע, המכוון ל-218 כ"ס בלבד.
מעניין לציין כי למכונית הזו היא אין קשר לקיה EV4 הצפויה לצאת בקרוב, שגם היא לדברי יצרנית הרכב לקחה הרבה השראה מהסטינגר במובנים מסוימים.