fbpx

קיה מציגה את האסטרטגיה החשמלית שלה ל-5 השנים הבאות

14 דגמים חשמליים חדשים כולל שני טנדרים חשמליים, פיתוח סוללות ונהיגה אוטונומית ותחום חדש ומסקרן אותו שואפת יצרנית הרכב הדרום קוריאנית להוביל.

לא צריך להיות מדען טילים בשביל להבין שההשפעות של המשבר האקלים הולכות להיות יותר משמעותיות משל כל מלחמה / משבר כלכלי / מגפה שהאדם עבר בהיסטוריה. כבר עכשיו אנחנו עדים ליותר אירועי טבע קיצוניים – שריפות, יובש, גשמים שגורמים להצפות קטלניות יותר מבעבר – וככל שהזמן יעבור, יותר ויותר אנשים ירגישו את זעמה של אמא טבע, שלא ממש מרוצה עם מה שהאורחים (אנחנו) עושים על הכדור שלה, בלשון המעטה.

יצרניות הרכב הן לא היחידות שמזהמות את הכדור שלנו, אבל יש להן ולמכוניות בעלות מנועי הבעירה הפנימית חלק לא קטן בכך. לפי כל העוסקים בדבר, העשור הבא הולך להיות קריטי מבחינת ההשפעה של האדם על כדור הארץ, ולכן זה לא מקרי שאנחנו שומעים וקוראים כל הזמן על שנת 2030 בהקשר של מעבר לתחבורה חשמלית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

קיה היא יצרנית הרכב השנייה בגודלה בדרום קוריאה (שנייה אחרי יונדאי) ואחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם שסימנו את השנה הזו כיעד – וכעת אנחנו מקבלים יותר פרטים על הדרך שהמותג הענקי הזה מתכנן לעשות כדי לצמצם את הפליטות.

האסטרטגיה החשמלית של קיה כוללת:

  • תוספת של 14 דגמים לפורטפוליו החשמלי עד 2027
  • מכירה של 1.2 מיליון רכבים חשמליים עד שנת 2030
  • השקת AutoMode – טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של היצרן
  • השקת ה-EV9
  • השקת דגם (PBV (Purpose-Built Vehicle עד 2025

דגם אחד מתוך ה-14 שקיה מתכננת הוא ה-EV9, קונספט לרכב פנאי חשמלי שהוצג בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס. ה-EV9 מציע בסיס גלגלים של כ-3 מטרים וגלגלי 22 אינטש גדולים וכולל תא נוסעים עם שלוש שורות מושבים, גג זכוכית פנורמי וקונסולה "מרחפת" עם מסך תצוגה ארוך בגודל 27 אינטש ויש גם ריפודי עור ויגן פרנדלי לאלו מאיתנו שמקפידים.

מבט צד על הקיה EV9
קיה EV9

במסגרת 14 הדגמים שקיה מבטיחה לחשוף ב-5 שנים הקרובות, צפויים להצטרף אל ה-EV9 גם שני דגמי טנדרים חשמליים – הולך להיות מעניין.

14 דגמים חשמליים זה בהחלט מרשים, אבל מיצרנים אחרים אנחנו יודעים שאם אין תשתית מתאימה או חוסר בזמינות של מרכיבים עיקריים ברכב, כמו סוללות למשל, הייצור יכול להתעכב – וזו בעיה של ממש. מה עושים בקיה כדי להבטיח שהם יוכלו לעמוד בקצב הייצור הנדרש כדי למלא את הביקוש?

לצד פיתוח דגמים חדשים, ממשיכה קיה לאגור סוללות וגם להשקיע בטכנולוגיות שונות בתחום כשהמטרות העיקריות הן הגברת דחיסות האנרגיה בכל סוללה והוזלה של עלויות הייצור.

קיה משקיעה גם בנהיגה אוטונומית – מערכת ה-AutoMode שלה, שמאפשרת נהיגה בכביש מהיר ללא התערבות נהג תהיה זמינה ב-EV9 ומשנת 2026, בכל הדגמים החשמליים החדשים שהחברה תייצר.

תחום חדש שקיה מתכננת להיכנס אליו, הוא רכבי ה-PBV, ובחברה מתכננים להשיק דגם כזה כבר ב-2025. בחברה אומרים כי הם שואפים להפוך לספק מספר 1 של רכבים אלו עד שנת 2030. רכבי ה-PBV "יושבים" על פלטפורמת "סקייטבורד" שטוחה והייחודיות שלהם היא בכך שאפשר לעצב אותם לפי בחירה. הדגם הראשון מסוג זה של קיה צפוי לתמוך בעדכוני OTA ולהציע יכולות נהיגה אוטונומיות מלאות.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. עברתם להיות אגף פרסומי? אין פה כלום שלא פרסמתם קודם.
    בבקשה אל תתקלקלו..חבל…

    1. חדש! תוכן פירסומי הכולל רק דברים שפירסמנו בעבר, אבל, בלי לקלל לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button