
למרות ירידה של 4 אחוזים במכירות שלה בדצמבר, קיה רושמת לעצמה עליה של 6.5 אחוזים במכירות במהלך 2021 לעומת 2020, עם 2.78 מיליון רכבים שנמכרו ברחבי העולם במהלך השנה האחרונה (אלו מספרים כלליים ולא חשמליים, לצערנו).
בגזרת החשמל, מכרה קיה השנה כמעט 88 אלף רכבים – והמכירות של קיה EV6, הרכב החשמלי הכי מעניין שמציעה החברה כרגע, המספרים די יציבים סביב ששת אלפים רכבים שנמכרו ונמסרו מאז שהחלו המסירות באוגוסט השנה.
כ-60% מהרכבים שכבר נמסרו ללקוחות היו בשוק המקומי הקוריאני, עם יותר מ-11 אלף רכבים שכבר הגיעו לנהגים. בשאר העולם – בעיקר אירופה – מסרה קיה עד כה קצת יותר מתשעת אלפים רכבים, אך בחברה מציינים כי בערך עשרת אלפים דגמים (שליש מהכמות שיוצרה עד כה!) יוצאו מהמדינה לשווקים אחרים, אך עוד לא מופיעים בספירת המשלוחים הרשמית.

עד כה ייצרה ומכרה קיה כשלושים אלף רכבים מהדגם, שאמור להגיע ברבעון הקרוב גם לישראל. בנוסף למכירות אלו, מכרה החברה הקוריאנית יותר מ-59 אלף רכבים מדגם נירו החשמלי ועוד 9,400 רכבים של הדגם החשמלי סול (Soul) שזמין בעיקר באירופה.
הדגמים החשמליים של קיה | מכירות 2021 | מכירות דצמבר |
EV6 | 19,052 (עוד 10,000 רכבים נמצאים בשלבי מסירה, לפי החברה) | 4,401 |
Niro EV | 59,396 (עליה של 69% מ-2020) | 5,340 |
Soul EV | 9,412 (עליה של 69% מ-2020) | 732 |
סה״כ | 87,869 (עליה של 99% מ-2020) שהם 3.2% מכלל המכירות | 10,473 (עליה של 135%) שהם 5% מהמכירות הכלליות |
בחודשים הקרובים צפויה ה-EV6 להגיע לישראל ואולי לזכות למכירות במספרים גדולים: עם רמות הגימור הגבוהות והביצועים המרשימים שלה, היא נותנת פייט מרשים למה שטסלה מציעה כאן. בקיה מתכננים להכפיל את מספרי המכירות החשמליות במהלך השנה הקרובה, כך שאנחנו צפויים לראות את הדגם הזה, ואולי אחרים חדשים, מקודמים במרץ במהלך החודשים הקרובים.
נזכיר שזהו הרכב הראשון של החברה שמבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית, ה-E-GMP המשמשת גם את יונדאי ועליה מורכבת גם האיוניק 5. ה-EV6 נמכרת עם מספר סוגי הנעה, ובשני גדלי סוללה – 58 קוט״ש או 77.4 קוט״ש. טווח הנסיעה המקסימלי של הגרסה עם הטווח הארוך עומד על 510 ק״מ לפי תקן WLTP.
קיה EV6 נמכרת גם בגרסת GT עם הנעה כפולה בהספק של 585 כוחות סוס, תאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-3.5 שניות בלבד ומהירות מקסימלית של 260 קמ״ש. המחיר של גרסת ה-GT נע באירופה באיזור ה-64,000 יורו, בדומה למחיר שבה נמכרת טסלה מודל 3 פרפורמנס.
המחירים של שאר הגרסאות של ה-EV6 באירופה קרובים למחירים של האיוניק 5 (שמחירה בישראל מתחיל מ-190,000 שקלים) – כך שיכול להיות שנראה כאן עוד עסקה מעניינת שתצטרף להיצע הדגמים החשמליים בארץ.
מי יודע מתי המכונית EV6 תשווק בארץ ??
אם קיה תמכור בין 160-180 אשח היא תמכור ים מכוניות יש אי וי 6 , אבל זה כנראה יהיה צפוי ל190-220 אשח וזה חבל מאוד לקיה . היא תמכור גג 1000 בקושי. פראייר מי שמשלם מעל 180 אשח לדגם הבסיסי
צודק ב100 % .גם 180 לדגם הבסיסי יקר מאד .
מדובר ברכב חשמלי .ללא מנוע .ללא גיר .ללא …….מדוע המחיר קפץ גבוה?
בשנת 2000 קניתי שופרלט אמפלה מנוע 4.0 ב198000 חדש בנילון !!!!
כמה כלים צפויים להימכר השנה בישראל?
האםיימכרו יותר מ-50 אלף יחידות?
ומול הג'ילי למה שאשלם עוד 50 אש"ח??? זו גם הסיבה שג'ילי רשמה 5000 הזמנות עד היום
מחיר של 170 אלף לAV6
והיא כובשת את השוק הישראלי
מעל 180 היא יכולה להתייבש באולמות התצוגה.
הנירו נמכרת ב 180, הם ימכרו אותה בקלות ב 200+ … אבל גם ככה היא תמכר כמו לחמניות חמות כי בישראל תמיד יהיה את הפראייר שיקנה וישעבד את הרכב לבנק.
הנירו לא באמת נמכרת. מפורסמת ב180 אבל לא ממש קופצים
200+ לא יהיה לה שוק. גג 180.
הנירו לא נמכרת ב180 היא רק מתומחרת כך ואף אחד לא רוכש במחיר כזה.
הנירו אחלה רכב.מושלם.
לדעתי, במחירים האלו, אף אחד לא יקנה. חבל לקיה על הזמן
בהחלט ….
נמוכה מידי לרכב פנאי שטח
יש לה עיצוב מטורף ולא צפוי יחד עם תנאים טובים – קיה שחקו אותה
הכל נכון, אבל במחיר הזה לדעתי אין מצב.
ג'ילי נמכרת במחיר 148 ולא נופלת מהנירו בכלום. גם לאם.ג'י. יש דגם חדש מרשים.
Ev6 ברמה של פורש ומעלה,מכונית ספורט מנהלים אמיתית.הנאה של נהיגה.
Ev6 ברמה של פורש ומעלה,מכונית ספורט מנהלים אמיתית.הנאה של נהיגה.