fbpx

בקרוב גם בישראל: המכירות של EV6 צוברות תאוצה

קיה רוצה להיות התשובה הקוריאנית להתפוצצות החשמלית שמגיעה מהמערב, ומשפרת את הדגמים שלה לקראת המאבק מול טסלה. אחרי כניסה מרשימה של EV6 לאירופה, אנחנו מחכים לראות את הדגם גם בישראל.

למרות ירידה של 4 אחוזים במכירות שלה בדצמבר, קיה רושמת לעצמה עליה של 6.5 אחוזים במכירות במהלך 2021 לעומת 2020, עם 2.78 מיליון רכבים שנמכרו ברחבי העולם במהלך השנה האחרונה (אלו מספרים כלליים ולא חשמליים, לצערנו).

בגזרת החשמל, מכרה קיה השנה כמעט 88 אלף רכבים – והמכירות של EV6, הרכב החשמלי הכי מעניין שמציעה החברה כרגע, המספרים די יציבים סביב ששת אלפים רכבים שנמכרו ונמסרו מאז שהחלו המסירות באוגוסט השנה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כ-60% מהרכבים שכבר נמסרו ללקוחות היו בשוק המקומי הקוריאני, עם יותר מ-11 אלף רכבים שכבר הגיעו לנהגים. בשאר העולם – בעיקר אירופה – מסרה קיה עד כה קצת יותר מתשעת אלפים רכבים, אך בחברה מציינים כי בערך עשרת אלפים דגמים (שליש מהכמות שיוצרה עד כה!) יוצאו מהמדינה לשווקים אחרים, אך עוד לא מופיעים בספירת המשלוחים הרשמית.

קיה EV6 החשמלית החדשה בצבע אפור כסוף

עד כה ייצרה ומכרה קיה כשלושים אלף רכבים מהדגם, שאמור להגיע ברבעון הקרוב גם לישראל. בנוסף למכירות אלו, מכרה החברה הקוריאנית יותר מ-59 אלף רכבים מדגם נירו החשמלי ועוד 9,400 רכבים של הדגם החשמלי סול (Soul) שזמין בעיקר באירופה.

הדגמים החשמליים של קיה‎מכירות 2021מכירות דצמבר
EV619,052 (עוד 10,000 רכבים נמצאים בשלבי מסירה, לפי החברה)4,401
Niro EV59,396 (עליה של 69% מ-2020)5,340
Soul EV9,412 (עליה של 69% מ-2020)732
סה״כ87,869 (עליה של 99% מ-2020) שהם 3.2% מכלל המכירות10,473 (עליה של 135%) שהם 5% מהמכירות הכלליות
מכירות הדגמים החשמליים של קיה בעולם ב-2021

בחודשים הקרובים צפויה ה-EV6 להגיע לישראל ואולי לזכות למכירות במספרים גדולים: עם רמות הגימור הגבוהות והביצועים המרשימים שלה, היא נותנת פייט מרשים למה שטסלה מציעה כאן. בקיה מתכננים להכפיל את מספרי המכירות החשמליות במהלך השנה הקרובה, כך שאנחנו צפויים לראות את הדגם הזה, ואולי אחרים חדשים, מקודמים במרץ במהלך החודשים הקרובים.

נזכיר שזהו הרכב הראשון של החברה שמבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית, ה-E-GMP המשמשת גם את יונדאי ועליה מורכבת גם האיוניק 5. ה-EV6 נמכרת עם מספר סוגי הנעה, ובשני גדלי סוללה – 58 קוט״ש או 77.4 קוט״ש. טווח הנסיעה המקסימלי של הגרסה עם הטווח הארוך עומד על 510 ק״מ לפי תקן WLTP.

קיה EV6 נמכרת גם בגרסת GT עם הנעה כפולה בהספק של 585 כוחות סוס, תאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-3.5 שניות בלבד ומהירות מקסימלית של 260 קמ״ש. המחיר של גרסת ה-GT נע באירופה באיזור ה-64,000 יורו, בדומה למחיר שבה נמכרת טסלה מודל 3 פרפורמנס.

המחירים של שאר הגרסאות של ה-EV6 באירופה קרובים למחירים של האיוניק 5 (שמחירה בישראל מתחיל מ-190,000 שקלים) – כך שיכול להיות שנראה כאן עוד עסקה מעניינת שתצטרף להיצע הדגמים החשמליים בארץ.

מאמרים נוספים

14 תגובות

  1. אם קיה תמכור בין 160-180 אשח היא תמכור ים מכוניות יש אי וי 6 , אבל זה כנראה יהיה צפוי ל190-220 אשח וזה חבל מאוד לקיה . היא תמכור גג 1000 בקושי. פראייר מי שמשלם מעל 180 אשח לדגם הבסיסי

    1. צודק ב100 % .גם 180 לדגם הבסיסי יקר מאד .
      מדובר ברכב חשמלי .ללא מנוע .ללא גיר .ללא …….מדוע המחיר קפץ גבוה?
      בשנת 2000 קניתי שופרלט אמפלה מנוע 4.0 ב198000 חדש בנילון !!!!

  2. כמה כלים צפויים להימכר השנה בישראל?
    האםיימכרו יותר מ-50 אלף יחידות?

  3. ומול הג'ילי למה שאשלם עוד 50 אש"ח??? זו גם הסיבה שג'ילי רשמה 5000 הזמנות עד היום

  4. מחיר של 170 אלף לAV6
    והיא כובשת את השוק הישראלי

    מעל 180 היא יכולה להתייבש באולמות התצוגה.

    1. הנירו נמכרת ב 180, הם ימכרו אותה בקלות ב 200+ … אבל גם ככה היא תמכר כמו לחמניות חמות כי בישראל תמיד יהיה את הפראייר שיקנה וישעבד את הרכב לבנק.

      1. הנירו לא נמכרת ב180 היא רק מתומחרת כך ואף אחד לא רוכש במחיר כזה.

    1. הכל נכון, אבל במחיר הזה לדעתי אין מצב.

      ג'ילי נמכרת במחיר 148 ולא נופלת מהנירו בכלום. גם לאם.ג'י. יש דגם חדש מרשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button