fbpx

אוגוסט 2021: 2,230 רכבים חשמליים נמסרו בישראל

באוגוסט נמסרו בישראל 2,230 רכבים חשמליים מלאים. מתחילת השנה נמסרו כ-7,400 רכבים חשמליים מתוך 244 אלף רכבים חדשים בסך הכל. טסלה מודל 3 מובילה את המכירות החשמליות עם 1,556 רכבים שנמסרו באוגוסט.

מאז כניסת טסלה לישראל, מסירות הרכבים החשמליים בישראל זינקו משמעותית ביחס לשנים הקודמות. נכון להיום 3.05% מהרכבים שנמסרו השנה הם חשמליים מלאים, וכ-4% הם רכבים היברידים נטענים (PHEV). לצורך השוואה בשנת 2020 רק 0.71% מהמסירות היו של רכבים חשמליים מלאים.

למרות הקפיצה, וכפי שכבר דיווחנו בעבר, מדובר בנתון נמוך ביחס למדינות מערביות. בגרמניה מכירות הרכבים החשמליים מהוות 10.7% מכלל המכירות בשנה הנוכחית, ובנורווגיה שמובילה את המעבר לתחבורה חשמלית רכבים חשמליים מלאים מהווים 58% מהמכירות השנה (או 82.9% יחד עם רכבי פלאג-אין).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מובילות את המסירות באוגוסט בישראל הן טסלה מודל 3 עם 1,556 רכבים, אחריה בפער ניכר ה-MG ZS EV עם 190 מסירות וה-AIWAYS U5 עם 115 מסירות.

טסלה מודל 3 אדומה בנסיעה באיזור עירוני
טסלה מודל 3 (צילום: Anton Violin / Shutterstock.com)

למרות גל הדגמים החשמליים שהגיעו אלינו בחודשים האחרונים, ייקח עוד מספר חודשים עד שנראה את המסירות של הדגמים החדשים ממריאים. בינתיים מתוך הדגמים החדשים מצליחות להתברג לראש הטבלה באוגוסט – יונדאי איוניק 5, ויונדאי קונה חשמלית.

MG ZS EV
MG ZS EV (צילום: רונן טופלברג)

חמשת הרכבים החשמליים הכי נמכרים בישראל (סך הכל) הם:

דגםמסירות
טסלה מודל 34,473
MG ZS EV1,761
אאודי אי-טרון754
רנו זואי571
GAC GE3300

חמשת הרכבים החשמליים הכי נמכרים בישראל – אוגוסט 2021:

דגםמסירות אוגוסט 2021
טסלה מודל 31556
MG ZS EV190
AIWAYS U5115
יונדאי איוניק 561
יונדאי קונה חשמלית60

גל הדגמים החשמליים שהגיע אלינו הוא רק יריית הפתיחה ועם הזמן אנחנו צפויים לראות גידול במספר הדגמים החשמליים שנוחתים בישראל בכל שנה. בקרוב צפויות להגיע גם טסלה מודל Y וסקודה אניאק.

איוניק 5 מבט מקדמת הרכב
איוניק 5 (צילום: אהרון גדליה)

העליה הפתאומית (והמבורכת) במספר הרכבים החשמליים הותירה את הרגולציה והתשתיות בישראל לא מוכנות. לצערינו בישראל 2021 דיירים וועדי בתים עדיין מתקשים לפתור את בעיית הטעינה בבניינים משותפים (למרות שינוי חקיקה שלא תורמים הרבה לפתרון בעיית התשתית). מעבר לכך פריסת התשתיות ובפרט עמדות הטעינה הסופר-מהירות מצומצמת מאוד.

ישראל היא מדינה קטנה, ובשל המרחקים הקטנים בין הערים הגדולות יש לנו למעשה פוטנציאל אדיר בקידום של תחבורה חשמלית. תכנית ממשלתית מסודרת רב משרדית יכולה לדחוף את ישראל אל עבר הובלה ולא השתרכות מאחור בכל מה שקשור לתחבורה חשמלית ותחבורה מתקדמת. ויחד עם פוטנציאל האנרגיה הסולארית שיש במדינה שטופת שמש כמו שלנו – גם תחבורה נקייה וירוקה.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. שמתם לב איפו האאודי אי טרון ברשימות ? הוא יורד כי תכלס העם לומד שבתחום רכב חשמלי המיתוג המסורתי פחות ופחות משמעותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button