מאז כניסת טסלה לישראל, מסירות הרכבים החשמליים בישראל זינקו משמעותית ביחס לשנים הקודמות. נכון להיום 3.05% מהרכבים שנמסרו השנה הם חשמליים מלאים, וכ-4% הם רכבים היברידים נטענים (PHEV). לצורך השוואה בשנת 2020 רק 0.71% מהמסירות היו של רכבים חשמליים מלאים.
למרות הקפיצה, וכפי שכבר דיווחנו בעבר, מדובר בנתון נמוך ביחס למדינות מערביות. בגרמניה מכירות הרכבים החשמליים מהוות 10.7% מכלל המכירות בשנה הנוכחית, ובנורווגיה שמובילה את המעבר לתחבורה חשמלית רכבים חשמליים מלאים מהווים 58% מהמכירות השנה (או 82.9% יחד עם רכבי פלאג-אין).
מובילות את המסירות באוגוסט בישראל הן טסלה מודל 3 עם 1,556 רכבים, אחריה בפער ניכר ה-MG ZS EV עם 190 מסירות וה-AIWAYS U5 עם 115 מסירות.
למרות גל הדגמים החשמליים שהגיעו אלינו בחודשים האחרונים, ייקח עוד מספר חודשים עד שנראה את המסירות של הדגמים החדשים ממריאים. בינתיים מתוך הדגמים החדשים מצליחות להתברג לראש הטבלה באוגוסט – יונדאי איוניק 5, ויונדאי קונה חשמלית.
חמשת הרכבים החשמליים הכי נמכרים בישראל (סך הכל) הם:
דגם | מסירות |
טסלה מודל 3 | 4,473 |
MG ZS EV | 1,761 |
אאודי אי-טרון | 754 |
רנו זואי | 571 |
GAC GE3 | 300 |
חמשת הרכבים החשמליים הכי נמכרים בישראל – אוגוסט 2021:
דגם | מסירות אוגוסט 2021 |
טסלה מודל 3 | 1556 |
MG ZS EV | 190 |
AIWAYS U5 | 115 |
יונדאי איוניק 5 | 61 |
יונדאי קונה חשמלית | 60 |
גל הדגמים החשמליים שהגיע אלינו הוא רק יריית הפתיחה ועם הזמן אנחנו צפויים לראות גידול במספר הדגמים החשמליים שנוחתים בישראל בכל שנה. בקרוב צפויות להגיע גם טסלה מודל Y וסקודה אניאק.
העליה הפתאומית (והמבורכת) במספר הרכבים החשמליים הותירה את הרגולציה והתשתיות בישראל לא מוכנות. לצערינו בישראל 2021 דיירים וועדי בתים עדיין מתקשים לפתור את בעיית הטעינה בבניינים משותפים (למרות שינוי חקיקה שלא תורמים הרבה לפתרון בעיית התשתית). מעבר לכך פריסת התשתיות ובפרט עמדות הטעינה הסופר-מהירות מצומצמת מאוד.
ישראל היא מדינה קטנה, ובשל המרחקים הקטנים בין הערים הגדולות יש לנו למעשה פוטנציאל אדיר בקידום של תחבורה חשמלית. תכנית ממשלתית מסודרת רב משרדית יכולה לדחוף את ישראל אל עבר הובלה ולא השתרכות מאחור בכל מה שקשור לתחבורה חשמלית ותחבורה מתקדמת. ויחד עם פוטנציאל האנרגיה הסולארית שיש במדינה שטופת שמש כמו שלנו – גם תחבורה נקייה וירוקה.
שמתם לב איפו האאודי אי טרון ברשימות ? הוא יורד כי תכלס העם לומד שבתחום רכב חשמלי המיתוג המסורתי פחות ופחות משמעותי