fbpx

בלי כריות אוויר, עם מגני פלדה: האם הסייברטראק מסוכנת?

עוד לפני שיצא לשוק, הטנדר החשמלי של טסלה מעורר סערה. כעת תוהים ברשת האם מערכות הסייברטראק בטוחות מספיק בפני תרחישים של תאונות דרכים או פגיעה בהולכי רגל.

קשה לחשוב על מקרים רבים שבהם כלי רכב מצליח לעורר סערות רבות כל כך – עוד לפני שהוא בכלל הושק. טנדר הסייברטראק של טסלה ללא ספק נופל לתוך הקטגוריה הזאת. אפילו טנדר אחד עדיין לא נמסר ללקוחות – אך הסייברטראק ממשיך להסעיר את הרשת. כעת עולות טענות כי הרכב המדובר עלול לסבול מסיכוני בטיחות משמעותיים – בעקבות שורת החלטות שנויות במחלוקת של חברת טסלה.

תקציר קצר של האירועים עד כה: אילון מאסק חושף את הטנדר החשמלי של טסלה בשנת 2019. המטרה – לערער את הדומיננטיות של פורד והיצרניות האמריקניות בשוק הטנדרים. כמעט מיד, חלק ניכר מהקהל מתלהב מהעיצוב העתידני – וחלק אחר מותח ביקורת על הבחירות הייחודיות של טסלה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

תחילת הייצור של הסייברטראק נדחית שוב ושוב, בינתיים פורד משיקה את הגרסה החשמלית של ה-F-150 – ועדיין אין זכר לסייברטראק על הכבישים בארצות הברית. לפי שעה, תחילת הייצור ההמוני של הדגם מתכוננת לשנת 2024 – אם לא יופיעו הפתעות נוספות מבית מאסק.

אחת התכונות הבולטות ביותר של הטנדר של טסלה היא עיצוב הסייברטראק. הטנדר עוצב על טהרת הקווים הישירים ונהנה ממראה עתידני ומתכתי יוצא דופן. אלא שכעת עולות טענות כי העיצוב הייחודי הזה עלול לפגוע בעמידות של הסייברטראק בפני תאונות דרכים. מוזר ככל שזה יהיה, לפי דיווחים ברשת – הטנדר כלל לא יכלול כריות אוויר.

ההסבר מאחורי הקלעים הוא שטסלה מתכוונת לעשות שימוש בחגורות בטיחות מיוחדות – שעשויות לבטל את הצורך בכריות אוויר. לפני מבחני בטיחות קשה לומר אם ההימור הזה יצליח או לא, אך אין ספק שהוא עשוי להרתיע לקוחות רבים.

טסלה סייבטראק חשמלי במבט צד

בנוסף, הבחירה של טסלה לעשות שימוש בחומרי גלם קשיחים בעיצוב הסייברטראק עלולה גם היא לפגוע ברמת הבטיחות שלו. במכוניות רגילות, שלדת הרכב נועדה להתעקם בעת התנגשות חזיתית – כדי להסיט את האנרגיה מהנוסעים ולהגן על חייהם במקרה של פגיעה. דיווחים שונים ברשת מעלים את האפשרות שהעיצוב והמבנה של הסייברטראק עלולים להקשות על התהליך החשוב הזה.

מעבר לכך, השלד והחיפוי הכבדים של הסייברטראק יעברו פאנלים עבים במיוחד של פלדה ולכן עלולים ליצור סכנה נוספת בעת שימוש ברכב: הגברה משמעותית של הסיכון להולכי רגל ולכלי רכב אחרים. לפי הערכות, המבנה המשוריין של הטנדר החשמלי עלול להוות סיכון גם עבור נהגים אחרים.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. רואים שזו כתבה מוטית מראש כמו בשאר העיתונות
    מציג השערות ושמועות כמשהו וודאי
    מדבר שטויות ולא מבין חצי דבר על מה הוא כותב
    אבדה תקוותנו גם בעיתונות הכתובה וגם הדיגיטלית
    מי שחכם ויכול להרשות לעצמו יזמין את הרכב הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button