יונדאי חושפת את THREE: רכב קונספט חשמלי

יונדאי חושפת רכב קונספט חשמלי בתערוכת הרכב במינכן, שצפוי להכניס את מותג IONIQ החשמלי גם לדגמים המשפחתיים הקומפקטיים, וחושפת את העתיד שלה לתחבורה חשמלית.

יונדאי חשפה השבוע רכב קונספט בתערוכת הרכב במינכן (IAA) – קונספט THREE (שלוש), רכב משפחתי קומפקטי חשמלי, שמטרתו להרחיב את היצע הדגמים החשמליים העדכניים של יונדאי, ולהכנס עם מותג IONIQ החשמלי לסגמנט הרכבים הקומפקטיים.

יונדאי כבר מייצרת ומוכרת רכב חשמלי בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות – הגרסה החשמלית של יונדאי קונה, אך מדובר בדגם חשמלי ישן, שאינו מבוסס על הפלטפורמות החשמליות המתקדמות של הקונצרן, וככזה הוא סובל מהחולשות של רכבי בנזין שהוסבו לחשמליים – טווחי נסיעה קצרים ותא נוסעים צפוף יחסית.

בכך יונדאי קונספט THREE מרחיב את ליין דגמי IONIQ של יונדאי שכולל בעיקר דגמים גדולים – כמו הדגם הפופולארי יונדאי איוניק 5 (ואת גרסת הביצועים שלו), את רכב הסדאן איוניק 6, ואת יונדאי איוניק 9, רכב חשמלי 7 מקומות, שעדיין לא הגיע לאירופה ולישראל (ונשמח שהוא יגיע). בנוסף הליין כולל גם רכב קומפקטי נוסף – יונדאי אינסטר, שנמצא סגמנט אחד מתחת לקונספט THREE.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כמו בלא מעט עיצובים של דגמי קונספט, גם ה-THREE מציג עיצוב נועז ועתידני, ובדומה לדגמי איוניק הוא משמר את גם אלמנט הפיקסלים שמוטמעים בחלקו הקדמי ובתאורה האחורית. לדגם עיצוב האצ׳בק ספורטיבי די מרשים, שלא דומה למשפחתיות הסטנדרטיות שאנחנו מכירים.

מבט צד על יונדאי קונספט THREE בירח

רכבי קונספט מעידים על הקו העיצובי העתידי של החברה, ולא בהכרח על איך הדגמים יראו בפועל. בדרך כלל, עד שאלו מגיעים אל פס הייצור, העיצוב הופך להיות יותר ארצי ומתון. אך במקרה של יונדאי לא כך תמיד הדבר – איוניק 5 לדוגמה הצליחה לשמר את הלוק החיצוני הייחודי והעתידני של רכב הקונספט עליו היא מבוססת (שנקרא בזמנו קונספט 45).

״החזרה לתערוכת IAA Mobility לאחר ארבע שנות היעדרות היא אבן דרך משמעותית, ומעמד כזה ראוי לרכב פורץ דרך,״ אמר חאבייר מרטינה, מנכ״ל יונדאי אירופה, ״קונספט THREE מייצג את הצעד הבא במסע החשמול של יונדאי. עם ממדיו הקומפקטיים ושפת העיצוב שלו, הוא מגשים את החזון שלנו – לספק ניידות שהיא פרקטית, נגישה ובעלת תהודה רגשית.״

מבט קדמי על יונדאי קונספט THREE

יונדאי לא חשפה הרבה פרטים על הדגם, למעט העיצוב שלו, ומידותיו – אורכו של הדגם 4,287 מ״מ, בדומה לדגמים כמו MG4, פולקסווגן ID.3 או BYD דולפין, אך בניגוד ליונדאי קונה החשמלית (או לדגמי בנזין בסגמנט כמו פולקסווגן גולף) ה-THREE נהנה מהיתרון של הפלטפורמה החשמלית – ומציע פנים מרווח עם בסיס גלגלים ארוך (2,722 מ״מ), מה שממצב אותו בין המשפחתיות הקומפקטיות המרווחות ביותר.

אבן דרך – בדרך למעבר לתחבורה חשמלית

עם החשיפה של קונספט THREE יונדאי הצהירה על הרחבת פורטפוליו הרכבים החשמליים שלה: עד שנת 2027 תציע החברה גרסה מחושמלת של כל דגם המשווק באירופה, ועד שנת 2030 תשיק יונדאי 21 דגמים חשמליים חדשים ברחבי העולם.

ההצהרה של החברה לא מתייחסת לסוג הספציפי של ההנעה (גרסה מחושמלת יכולה להיות גם היברידית נטענת – PHEV), אך היא צפויה להשיק עוד 21 דגמים חשמליים חדשים עד סוף העשור.

למרות שחלק מהיצרניות כבר הצהירו בעבר על מספרים דמיוניים לגבי הדגמים החשמליים שלהם – ולא עמדו בהבטחות – מותג יונדאי מציע ליין נרחב של דגמים חשמליים, ויחד עם המותגים הנוספים של הקונצרן (קיה וג׳נסיס), יונדאי מוטורס מייצרת 15 דגמים חשמליים שונים. ב-2020 החברה הצהירה כי היא צפויה לחשוף 12 דגמים חשמליים נוספים עד 2025 (מה שקרה בפועל), כך שנראה שאפשר לקחת את ההצהרות שלהם ברצינות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button