יונדאי אירופה הגישה באחרונה בקשה לקבלת סימן מסחרי על השם N74. למה זה מעניין? כי ליונדאי יש דגם קונספט חשמלי העונה לשם N Vision 74, רכב ספורט חשמלי שעושה שימוש בהנעה משולבת חשמל ומימן והבקשה לסימן מסחרי מרמזת על כך שביונדאי שוקלים לייצר מכונית ספורט-חשמלית על בסיס הרעיון של ה-N Vision 74.
אף אחד לא באמת יודע אם ה-N74 שתבוא תראה בדיוק כמו ה-N Vision 74, אולי היא לא תעשה אפילו שימוש בהנעה משולבת חשמל-מימן – אבל מה זה משנה? המעצבים והמהנדסים nמועסקים על ידי יונדאי במותג N שמאגד תחתיו את הפעילות הספורטיבית של יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית יודעים מה הם עושים, ואחרי ההתלהבות שנרשמה סביב הצגתו של האיוניק 5 N, נראה שרק נפתח להם התיאבון.
ואם כבר מזכירים את החטיבה הספורטיבית של יונדאי, אי אפשר שלא להתייחס ל-RN22e, גרסת מסלול קיצונית של האיוניק 6, שהוצגה בזמנו לצד ה-N Vision 74.
כדי להבין את מקור ההשראה לעיצוב ה-N Vision 74 של יונדאי, צריך לחזור חזרה בזמן לשנת 1974, אז הושקה הפוני, מכונית קופה בעלת הנעה אחורית, שנמכרה בכמה גרסאות בין השנים 1975-1990 (ב-1985 עברו ביונדאי להנעה קדמית).
יונדאי כבר הציגה פוני חשמלית, ממש לא מזמן, בשנת 2021, אבל אז היה מדובר בפוני מהדור הראשון שעברה הסבה לרכב חשמלי וכעת אנחנו מקבלים מכונית ספורט-חשמלית שנבנתה מ-0.
השילוב של המנועים החשמליים יחד עם הדלק המימני ברכב הקונספט בא לידי ביטוי בצורת הספק של 671 סוסים. בגלריית התמונות מופיע רכב הקונספט שנראה כמו גרסה רגועה מעט יותר של ה-N Vision 74 עם לוחית עליה נכתב "פוני-קופה" אך יש לשים כי לא מדובר בתמונות רשמיות של היצרן.
הידיעה על הגשת הסימן המסחרי שהגישה יונדאי פורסמה בפורום האינטרנטי מוסטנג על ידי אחד מהגולשים הפעילים – אנחנו לא יודעים אם יונדאי אכן תבחר לעשות בסופו של דבר עם השם N74 אבל אפשר לומר שהפוני קופה החשמלי נראה מוכן לייצור סדרתי, ואנחנו לא נתפלא אם הגולש ה"אדיב" הזה מתופעל בכלל על ידי היצרן שמנסה ליצור קצת באזז לפני חשיפה רשמית אפשרית. אנחנו בהחלט מצפים לזה ואיך אומרים – מחשבה מייצרת מציאות, לא?
ואחרי שראינו את התמונות האלו… יש פה עוד מישהו שמרגיש שרכב חשמלי לא יכול לרגש? תשלחו לו את הכתבה הזו.