אם יש כאן כאלו שעדיין חושבים שמכוניות ללא מנועי בעירה פנימית לא יכולות להיות מרגשות, אנחנו ממליצים לו להסתכל טוב טוב בתמונות ולצפות בווידאו של שתי גרסאות ה"שרירים" החשמליות הללו.
יונדאי ניצלה את אירוע ה-N-DAY האחרון שלה (N היא חטיבת הביצועים של יצרן הרכב הקוריאני) כדי לחשוף שני רכבי קונספט חשמליים-ספורטיביים, RN22e שמבוסס בכבדות על האיוניק 6 החדש שזה עתה נחשף וה-N Vision 74.
לעומת ה-RN שעושה שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP (בגרסה החזקה ביותר שלה, כפולת מנועים המפיקים הספק של 577 כ"ס) ה-N Vision מונע על על ידי סוללות (62 קוט״ש) ותא דלק מימני יחד. צמד מנועים חשמליים שיושבים בחלקו האחורי של הרכב מפיקים יחד הספק של 670 כ"ס, מה שאומר שמדובר כאן בסופר-קאר לכל דבר ועניין ש"תעליב" גם את רכבי העל היקרים ביותר.
ההשראה לעיצוב ה-N Vision לקוחה מעברה הרחוק של יונדאי, מדגם הפוני קופה משנת 1974.
"שלום, הגעתי לבית משוגעים? כן, יש פה מישהו שאומר שעוד 48 שנים יהיו ליונדאי מכוניות חשמליות, כן בלי מנוע בנזין! ושיהיה להן הספק של 500 ו-600 כ"ס… מתי אתם יכולים לבוא לקחת אותו?"
זו התגובה שסביר להניח שהייתם מקבלים.
ה-RN מצויד בסוללת ה-77.4 קוט"ש בה עושות שימוש גם הגרסאות הלא-ספורטיביות וב-N Vision יש סוללה בנפח של 62.4 קוט"ש ומנוע מימן עם מיכל של 4.2 ק״ג, מייצרים יחד טווח נסיעה של מעל 600 ק"מ. על הנייר זה נתון יפה מאד אבל אנחנו בספק אם זה משהו שרלוונטי לרכב שמיועד לנסוע בשיא הביצועים, אם כי ניתן למלא מיכל המימן של הרכב בחמש דקות בלבד.
ביונדאי מכנים את ה-RN "מעבדה על גלגלים" ואומרים שהם מתכוונים להשתמש בה כדי לבצע כל מיני ניסויים, כמו האם ואיך יכולה להשפיע הבלימה הרגנרטיבית על ההיגוי של הרכב. יונדאי חושפת כאן גם פיצ'ר חדש, ייחודי לדגמים החשמליים-ספורטיבים שנקרא N-Sound פלוס, דרכו יכול לבחור הנהג את הסאונד המלאכותי המועדף עליו לנהיגה ואפילו וויברציות שעוברות דרך השלדה.
אז את מי הייתם לוקחים? את ה-RN22e או את ה-N-Vision 74?