יונדאי חשפה לאחרונה כי היא עובדת על שתי פלטפורמות חשמליות חדשות, eM ו-eS, שאמורות לקחת את הרכבים החשמליים שלה (ושל קיה וג'נסיס) אל השלב הבא, בעיקר מבחינה טכנולוגית.
אמרנו לא פעם שרכבי העתיד יהיו הרבה טכנולוגיים מאשר מכניים, וכל היצרנים מראים תוכניות שמאשרות שלשם בדיוק זורם החשמל. יונדאי לא שונה ואף רוצה להוביל, מגדירה את השנים הבאות כ"עידן התוכנה" – הפלטפורמות החדשות של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית יעודכנו בצורה שוטפת דרך האוויר, ויציעו עדכוני חומרה ותוכנה רבים.
יצרני הרכב השונים מחפשים כל הזמן פריצות דרך בנושא טווח הנסיעה, ונראה שיונדאי השיגה אחת כזו – על פי היצרן, פלטפורמת ה-eM תציע טווח נסיעה משופר ב-50% לעומת מה שאנחנו מכירים כיום – דמיינו איוניק 6 עם טווח נסיעה של 900 ק"מ במקום כ-600 ק"מ עם פלטפורמת ה-E-GMP הנוכחית.
עוד נושאים בהם מתכוונת יונדאי להעמיק את פעילותה הם תחומי הנהיגה האוטונומית ועדכוני ה-OTA החכמים, הפלטפורמות החדשות תוכננו במיוחד כדי לתמוך ביכולות אלו.
מהתוכניות של יונדאי נראה כי פלטפורמת ה-eM צפויה להיות הפלטפורמה הייעודית לרכבים פרטיים בעוד שלצידה תוצע גם פלטפורמת ה-eS, פלטפורמת "סקייטבורד" בעגה המקצועית, בסיס גמיש שמיועד בעיקר לרכבים חשמליים מסחריים, המאפשר ל"עצב" את הרכב לפי צרכי העסק.
המטרה היא לייצר רכבים ש"תפורים" בדיוק לצרכי החברה, ובכך לחסוך כסף ולהפוך את התפעול ליעיל יותר – בענף התחבורה החשמלית יש כבר לא מעט יצרנים שעושים בדיוק את זה, אחת מהן היא חברת ההזנק הישראלית REE, שעל פלטפורמת ה-REEboard.
הפלטפורמות החדשות מפותחות תחת ארכיטקטורת IMA החדשה של יונדאי, שהרבה מילים גדולות נכתבו עליה באתרים השונים אבל כדי לפשט את העניינים אפשר להסביר שזו יצירה של תקנים זהים לרכיבים מרכזיים כמו מנועים חשמליים וסוללות.
ביונדאי רוצים לעשות את זה כדי לא לעבוד עם עשרות סוגים שונים בכל דגם – מה שקורה היום – מהלך שאמור לייצר גמישות, לקצר זמני תכנון, עיצוב וייצור וגם לחסוך הרבה מאד כסף.
בנוסף לכך, הצהירו הקוריאניים שכל הרכבים שמשתייכים למותגים מבית קבוצת יונדאי-קיה (יונדאי, קיה, ג'נסיס) יהיו מבוססי תוכנה עד 2025 – יותר מ-12 מיליארד דולר הולכים להיות מושקעים בפרויקט הזה בשנים הקרובות.