fbpx

REE הישראלית חושפת משאית חשמלית

חברת ההזנק הישראלית REE מציגה את המשאית החשמלית P7-B, הבנויה על השלדה המודולרית שלה לרכבים מסחריים חשמליים.

אם עדיין לא הכרתם את חברת ההזנק REE Automotive מקיבוץ גליל ים, זה בדיוק הזמן.  החברה מתחזקת גם מרכזים בגרמניה ובבריטניה, ובקרוב צפוי להפתח גם מרכז נוסף, הראשון בצפון אמריקה, בעיר אוסטין במדינת טקסס.

אבל לפני שנתחיל לדבר על המשאית החשמלית במשקל 6.4 טונות שהציגה REE לאחרונה, כדאי שנדבר קצת על החברה ועל הטכנולוגיה הייחודית שלה, שכוללת כמה פתרונות מעניינים.

ב-REE אומרים שהם רוצים לשנות לחלוטין את עולם הרכב, שעל פיהם "לא השתנה בצורה משמעותית ב-100 שנים האחרונות".

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

נכון שאי אפשר להשוות את הטכנולוגיה של היום לזו של פעם, אבל אם חושבים על זה, יש משהו נכון במה שהם אומרים – מכוניות נבנות עדיין באותה צורה שהן נבנו לפני 100 שנה – גלגלים, שלדה, מנוע, מעטפת – כשהלקוח מקבל את הרכב מוכן AS IS מהמפעל ולא ממש יכול להתאים אותו לצרכיו.

את זה בדיוק שואפים ב-REE לשנות.

יכול להיות שנראה בעתיד עוד רכבים "מוכנים" כמו המשאית P7-B מבית REE אבל למעשה, בחברה מתמקדים בעיקר בפלטפורמה מודולרית, הנקראת REEboard, המיועדת לשוק המסחרי.

המשאית החשמלית P7-B של חברת REE הישראלית בנסיעה על כביש ניסוי

החוזקה של הפלטפורמה היא באפשרות לבחור את גודלה, כולל את אורך, רוחב וגובה הרכב (מרווח גחון), לבחור את סוג ההנעה – כפולה, אחורית או קדמית, ואפילו לבחור את היגוי הרכב – קדמי או אחורי – הכל בהתאם לדרישות וצרכי הלקוח.

למעשה החברה מספקת שלדה שטוחה לרכב הכוללת את הסוללה ומערכת ההנעה, כך שהלקוח יכול להתאים את שאר הרכב, לפי צרכיו.

היגוי אחרוי במשאית של REE

אין שום היגיון לבנות את רכבי העתיד על הטכנולוגיה של אתמול. הצורך לרכבים ממוקדי משימה גדל, במיוחד בסגמנט המסחרי, שם מנהלי ציים שואפים להתאים את הרכבים על פי המפרט שלהם. הפלטפורמה המודולרית הייחודית של REE, המאפשרת לחברות לעצב ולבנות את הרכבים על פי הדרישות המדויקות שלהם, תוכל להגדיל את היעילות של ציי הרכב, ובסופו של דבר גם את הרווחיות.

״השלדה השטוחה לחלוטין, כוללת את סוללות הרכב, מחוברת לארבעה גלגלים הנקראים REEcorner, כשכל אחד מהם מכיל בתוכו את ה"רכיבים הקריטיים" כמו המנוע, מערכת ההיגוי, מערכת הבלימה והמתלים״ כך אומרת קרן שמש, סמנכ״לית השיווק ב-REE, ״כל גלגל REEcorner מתפקד כיחידה עצמאית – ההיגוי וגם הבלימה עובדים בטכנולוגיית על חוט (By-Wire) ומערכת בינה מלאכותית מובנית מתריעה על תקלות מבעוד מועד כולל קבלת עדכונים OTA.״

בחברה מכנים את השילוב הזה X-BY-WIRE, וכמו שבטח כבר הבנתם, גם המשאית החדשה שחשפו ב-REE, החלה את חייה כפלטפורמה שטוחה.

פלטפורמת P7

על פלטפורמת ה-P7 יהיה ניתן להרכיב רכבים מסחריים שיועצבו על פי דרישת הלקוח. הפלטפורמה מאפשרת לבחור את מידותיה ואת המאפיינים שלה. הנתונים הטכניים המתאפשרים בשימוש בפלטפורמת P7 הם:

  • משקל: 4.5 עד 8.9 טון.
  • אורך: 6.2 עד 8.7 מטרים.
  • רוחב: 1.8 עד 2.4 מטרים.
  • הנעה: אחורית, קדמית או כפולה.
  • כושר העמסה: עד 3.6 טון.
  • נפח סוללה: עד 145 קוט״ש, המספקת טווח נסיעה של עד 322 ק״מ.

מפרט משאית ה-P7-B, צנוע מעט יותר – במשקל של 6.4 טונות, היא מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 400 קילוואט, מגיעה למהירות מירבית של כ-120 קמ"ש (לא באמת צריך יותר מזה ברכב מסחרי) וטווח נסיעה של כ-240 ק"מ. ה-P7-B מציעה כושר העמסה של 2 טונות וסף הטענה נמוך במיוחד בגובה 58 ס"מ בלבד שיקל על איש התפעול.

מלבד התחום המסחרי, ב-REE "תוקפים" גם שני תחומים נוספים – תחום התחבורה החשמלית שהוא כבר עובדה מוגמרת, ותחום הנהיגה האוטונומית, שנמצא בהתקדמות משמעותית.

גאווה מקומית 

בין כל החדשות על מכוניות חדשות שמוצגות בחו"ל, נחמד מידי פעם לסקר חדשות מקומיות, הטכנולוגיה והחזון של REE נראים מצוינים, ואנחנו מקווים מאוד שנראה אותם מגיעים הכי רחוק שיש.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button