הדור הראשון של הקונה של יונדאי נחשף ב-2017, רכב פנאי קטן שהתאים למה שרצה את היתרונות של רכבי פנאי – ישיבה גבוהה "מעל הכביש", מרווח פנים, תא מטען גדול, היכולת לרדת מהכביש הסלול ולנסוע בנוחות על כבישים רעועים, אבל לא רצה לשלם את המחירים הנדרשים בעבור רכב פנאי גדול. הקונה ענתה על הצרכים האלו והפכה במהרה לאחד מרבי המכר של יונדאי מאז – ועד היום.
יונדאי קונה החשמלית החלה להמכר בקוריאה ובאירופה ב-2018, ושנה אח"כ הגיעה גם לארה"ב, והייתה זמינה בשתי גרסאות סוללה – 39 ו-64 קוט"ש. הקונה החשמלית נמכרת גם בישראל – בתחילה הייתה זמינה גם בגרסת הסוללה הגדולה (64 קוט"ש), אך שיווק גרסה זו הופסק כך שהקונה החשמלית שזמינה כיום לרכישה בישראל היא בגרסת ה-39 קוט"ש, סוללה שמספקת טווח נסיעה צנוע של כ-305 ק"מ על פי תקן WLTP.
לרגל שנת 2024, הקונה עברה עדכון מקיף שכלל לא רק רענון עיצובי אלא גם שיפורים משמעותיים בנקודות מפתח – הקונה החדשה ארוכה יותר ומרווחת יותר מקודמתה, כך שלמעשה מדובר ברכב חדש לגמרי.
יונדאי קונה N-Line
האות N על דגמי יונדאי מסמלת שהם עברו מקצה שיפורים תחת החטיבה הספורטיבית של היצרן – יש דגמים, כמו האיוניק 5 N האימתני שהם ממש דגמי N בהגדרה ויש כאלו שמושפעים מהגישה הספורטיבית, שנקראים N-Line. לא מעט מדגמי הבעירה הפנימית של יונדאי קיבלו את תג ה-N-Line בשנים האחרונות והמצטרפת הטרייה ביותר למשפחה הזו היא הקונה החשמלית.
ההבדלים בין הקונה הרגילה לקונה N-Line הם בעיקר במראה, ויש רשימה ארוכה של שינויים קוסמטיים, חלקם נראים לעין יותר וחלקם פחות – בחוץ זה פגושים מעוצבים, "חצאיות" צד וגלגלי 19 אינטש ובפנים זה הגה ספורטיבי, מושבים עם תפר אדום והלוגו N, מערכת שמע של BOSE ועוד.
מבחינת מנוע וסוללה אין הבדל בין הקונה החשמלית הרגילה למקבילתה הספורטיבית – צמד רמות הגימור, N-Line ו-N-Line S מגיעות עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 215 כ"ס, מומנט של 26 קג"מ, סוללה בנפח של 65 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 454 ק"מ על פי תקן WLTP כשבפועל, היונדאי קונה החשמלית צפויה לספק טווח של כ-350 ק"מ.
מחירה של רמת הגימור N-Line נקבע בבריטניה על 40,395 פאונד ומחירה של רמת הגימור N-Line S על 43,095 פאונד – הפרש של כמה אלפים טובים מהקונה החשמלית הלא-ספורטיבית שמחירה נקבע על 38,595 פאונד.
יש דברים שלא מגיעים לארץ בגרסת N Line
כמו מצלמת 360 מערכת בוש
וחבל מאוד רכב שעולה כמעט 190 אלף
רכב בגרסה זו היה צריך להגיע ללקוח קופלט
ואני אישית מאוכז .
דומה ממש ממש לקונה היברידית 2024