fbpx

קטנוע חשמלי חדש להונדה – U-GO

קטנוע עירוני עם סוללות נשלפות המיועד לשוק הסיני.

בזמן שתחום המכוניות החשמליות מגיע לרתיחה, בדו – גלגלי המצב איך לומר, לא ממש זהה. 

זה קורה בעיקר בגלל שפועל – קשה יותר להפוך אופנוע לכלי תחבורה חשמלי יעיל מאשר מכונית. במכונית אפשר להתקין סוללה גדולה ללא חשש מהשפעות המשקל אבל ברכב דו-גלגלי, קרי אופנוע או קטנוע, למשקל יש חשיבות מכרעת.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

קושי זה יוצר שתי בעיות עיקריות:

הסוללות של האופנועים החשמליים נשארות קטנות יחסית, כדי לא להכביד על משקל הכלי – וכתוצאה מכך טווח הרכיבה נשאר קטן – גם טווח עירוני של 230 ק"מ (מוערך – בתנאי אמת הכוללים רכיבה בכביש מהיר כנראה שהוא ירד משמעותית) שמציעים אופנועים דוגמת ה-LiveWire One (המותג החשמלי של הארלי דוידסון) זה עדיין לא מספיק כדי לשכנע רוכבים לנטוש את מנועי הבעירה הפנימית.

פקטור נוסף שגורם לכך שאנחנו לא רואים את יצרני האופנועים הגדולים עובדים בקדחתנות על פיתוח של דגמים חדשים או אפילו מודיעים על כך שיש כוונה לעבור לתחבורה חשמלית – ממש כשם שחלק מיצרניות הרכב הגדולות עשו, הוא נושא הסוללות – אופנוע הוא כלי עירוני, פופולרי במיוחד בקרב צעירים, ולאלו בדרך כלל אין בית פרטי / משרד שאפשר להטעין בו – מה שמשפיע בצורה ישירה על הפרקטיות של אופנועים חשמליים שכבר נמכרים כיום.

כדי ליישר קו עם המכוניות, הענף הדו-גלגלי צריך שיקרו שני דברים – טווח הרכיבה צריך לגדול מ-100-200 ק"מ (ואפילו פחות ממאה בחלק מהדגמים) שזמינים היום ל-400-500 ק"מ.

בחזרה למציאות

קטנוע חשמלי עם סוללה נשלפת של הונדה U-Go

אופנועים וקטנועים חשמליים עם טווחי נסיעה של 500 ק"מ הם עדיין בגדר חלום, ועד שזה יקרה, רצינו להכיר לכם כלי חשמלי חדש מבית הונדה – יו גו (U-GO) – קטנוע עירוני עם סוללה נשלפת.

היו גו משויך ל-Wuyang-Honda – הזרוע הסינית של הונדה, וסביר להניח שהוא ימכר בעיקר בשוק הסיני ושווקי המזרח – שמשוועים לכלים חשמליים זולים.

היו גו מוצע בשתי גרסאות, שתיהן עירוניות לחלוטין – האחת עם מנוע בהספק של 1.2 קילוואט שמביא את הקטנוע למהירות מירבית של 53 קמ"ש ואחת עם מנוע בהספק של 800 וואט, שמביא את הקטנוע למהירות מירבית של 43 קמ"ש בלבד. 

בחלק ממדינות אירופה וגם בסין, קטנועים קטנים דוגמת ה-יו גו שלא מגיעים למהירות מירבית גבוהה מוגדרים כ'טוסטוס' (Moped), ולא נדרש רישיון מיוחד כדי לרכב עליהם – מה שהופך אותם לפתרון יעיל וזול. 

אנחנו חושבים שגם בישראל, עם עומסי התחבורה המטורפים שחווים פה, למהלך שכזה בהחלט יש את הפוטנציאל להוריד את גודש התנועה.   

סוללת ה-1.44 קוט"ש הנשלפת של ה- יו – גו מייצרת טווח רכיבה של 65 ק"מ, ויש אפשרות לשדרג לסוללה כפולה ולהכפיל את הטווח ל-130 ק"מ. 

ספרו לנו מה דעתכם… 

בהנחה שהיה אפשר לרכב על כלי רכב דו-גלגלי קטן וחשמלי דוגמת ההונדה יו – גו ללא צורך בהוצאה של רישיון נהיגה ייעודי – האם הייתם מוכנים לנטוש את המכונית הפרטית?

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. הסינים הולכים עם קריטריון אחד,- מחיר. אצלנו בעולם מערבי קצת יותר הכלי עצמו צריך שיהיה לו השגים חוץ מצורה

  2. זו מהירות של קורקינט בקושי, אז בשביל מה נוציא (מן הסתם) כ"כ הרבה כסף? בשביל כיסא נח?…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button