fbpx

ג'ילי: תמונות רשמיות ראשונות של הג'יאומטרי E

ענקית הרכב הסינית מציגה רכב פנאי חשמלי קטן חדש.

רכב פנאי חשמלי חדש, העונה לשם ג'יאומטרי E, הוצג לאחרונה על ידי ג'ילי הסינית. מלבד רכבים שנמכרים תחת מותג ג'ילי (Geely) עצמו, החברה מתפקדת כחברת אם ללא מעט מותגים כמו וולוו, לוטוס וגם ג'יאומטרי, שתחתיו הוצגו כמה דגמים 100% חשמליים כמו הקרוסאובר, ג'יאומטרי C, ורכב הסדאן, הג'יאומטרי A.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בעוד שהקרוסאובר ג'יאומטרי C יועד כבר מהתחלה להמכר מחוץ לגבולות המדינה, נראה כי ה-E לא אמור לצאת את גבולות הרפובליקה העממית. מימדיו הקטנים: אורכו קצת מעל ל-4,000 מ"מ, רוחבו 1,765 מ"מ, גובהו 1,550 מ"מ ובסיס גלגליו 2,450 מ"מ רומזים לנו כי מדובר ברכב קטן עם מנוע חשמלי יחיד (הספק של כ-81 כ"ס בלבד) שיהיה זול כדי להמכר בכמויות ענקיות – קונספט שמתאים במיוחד לשוק הסיני.

גילי גיאומטרי E במבחני נסיעה
גילי גיאומטרי E במבחני נסיעה

עם בסיס גלגלים של 2,450 מ"מ, הג'יאומטרי E הוא אפילו קצר יותר מ-EX3 – רכב פנאי חשמלי קטן אחר של ג'יאומטרי שהוצג ב-2021 ונמכר בסין בלבד – האחרון מצויד בסוללה בנפח של 37 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-320 ק"מ (על פי תקן NEDC המאד מפרגן) ועולה קצת יותר מ-9,000 דולרים (אמריקנים) בלבד – מה שמחזק אצלנו את האמונה שגם ה-E לא עתיד להמכר בשווקים מערביים (דווקא כן עשוי להגיע למדינות כמו הודו או מדינות דרום אמריקה).

גילי EX3
גילי EX9

תמונות רשמיות נוספות שפורסמו לא מזמן, שמראות את הג'יאומטרי E במדי הסוואה מנומרים במסגרת מבדקי חורף, מסתדרות עם שם הבמה של רכב הפנאי החשמלי הקטן – Geometry X Thunder Tiger, אך נראה שבג'ילי החליטו לבסוף לשמור על אחידות ולבחור בשם עם אות אחת בלבד.

דווקא יש מקום למכוניות חשמליות קטנות וזולות…

כולם מדברים על טווח הנסיעה ורוצים מאות ק"מ בין טעינות, אבל למה בעצם? אחוזים גדולים מתושבי ישראל נוהגים ק"מ בודדים ביום אז למה הם צריכים רכב חשמלי שעושה 400 + ק"מ ושעולה 150,000 + ש"ח? אנחנו חושבים שלרכבים כמו הג'יאומטרי E דווקא יש מקום, בייחוד באזורים צפופים כמו מטרופולין גוש דן ובטח אם הם משמעותית פחות מהגדולים.

מאמרים נוספים

6 תגובות

  1. לא מבין איך אף יבואן עדיין לא הרים את הכפפה לייבא סוג כזה של רכבים. השוק צמא לרכב חשמלי קטן במחיר של 40 אלף. כנראה זה לא משתלם להם כי זה יפגע במכירות של הרכבים היקרים שלהם.

  2. וכמה בפועל הוא יעלה בישראל אחרי כל המיסים משלושים אלף יקפוץ למאה אלף ויותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button