פורד תקבל הלוואה ממשרד האנרגיה האמריקאי, שמטרתה לסייע לה בבניית שלושה מפעלי ענק לייצור סוללות לרכבים חשמליים, שניים בקנטקי ואחד בטנסי. מדובר בסכום עצום של 9.2 מיליארד דולר וזו ההשקעה הממשלתית הגבוהה ביותר בתעשיית הרכב מאז תקופת המיתון הגדול. מקור ההלוואה הוא תכנית AVTM (תכנית לייצור כלי רכב מתקדמים), אותה תכנית שהעלתה את טסלה על המפה וסייעה לאחרונה בהקמת מפעל סוללות הליתיום של ג'נרל מוטורס ו-LG.
הלוואה זו היא חלק ממאמץ נרחב יותר של ממשל ביידן להגביר את ייצור המכוניות החשמליות בארה"ב, ובכך לצמצם פערים ואת התלות בסין שכיום אחראית על שלושה רבעים מייצור הסוללות העולמי. מטרה נוספת שעומדת מאחורי ההלוואה היא הרצון לקדם אנרגיה נקייה בארצות הברית כחלק מהמלחמה בשינוי האקלים.
פורד הודיעה כי היא תשקיע סכום של 11.4 מיליארד דולר, בשיתוף עם יצרנית הסוללות הדרום קוריאנית SK Innovation, לבניית שלושת המפעלים, שכולם חלק ממיזם משותף שנקרא BlueOvalSK . השאיפה של החברות היא שהמפעלים יפתחו ב-2025, עם קיבולת ייצור של 129 ג׳יגה-וואט-שעה בשנה, שתספיק עבור 2 מיליון רכבים חשמליים בשנה – מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה ל-132,000 רכבים חשמליים שהחברה ייצרה אשתקד. בנוסף, במתחם בטנסי, פורד מתכננת לייצר חצי מיליון רכבים חשמליים, יחד טנדר חשמלי שנקרא "פרויקט T3".
כמו כן, בזכות המפעלים יפתחו 11 אלף משרות חדשות, מהן 6,000 בטנסי ו-5,000 בקנטקי. "הפרויקט יעזור להפוך רכבים חשמליים לזמינים יותר ללקוחות, וייצרו אלפי משרות עם שכר טוב שיתרום לייצור האמריקאי. שינויים טכנולוגיים גדולים תמיד קודמו בזכות שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי לפרטי." אמר דייב ווב, גזבר פורד בהצהרה לעיתונות.
כאמור, זו לא הפעם הראשונה שפורד מקבלת הלוואה בסכומים גבוהים, בזמן תקופת המיתון הגדול, ב-2009, היא קיבלה סכום של 5.9 מיליארד דולר עבור שיפוץ המפעלים שלה ושיפור היכולת האנרגטית. באותה תקופה גם טסלה וניסאן קיבלו הלוואות, אך בעוד הם כבר החזירו אותן, פורד פרעה את חובה רק השנה.