טסלה מאבדת את אחד המהנדסים הבכירים שלה. אחרי 10 שנים בחברה, הודיע לאחרונה אלן קלארק על עזיבתו – הוא עובר לפורד, שם הוא יעסוק בפיתוח וקידום של הפרויקטים השונים שעוסקים בתחבורה חשמלית. מכה לא פשוטה לטסלה ולמאסק.
קלארק החל את דרכו בחברה בשנת 2009 והיה מעורב כמעט בכל פרויקט שטסלה עבדה עליו בשנים האחרונות – הוא היה שותף בצוות שפיתח את יחידת ההנעה במודל X ובצוות שהיה אחראי על פיתוח קייס הסוללה, מערכת המתלים וה-Vehicle Package Owner של המודל S.
כמו כן, קלארק היה אחד המהנדסים שעבד על פרויקט ידיות הדלתות הנשלפות של המודל S, אחד הפיצ'רים המגניבים שמציע הרכב.
ב-4 שנים האחרונות, כיהן קלארק בתפקיד New Program Engineering – מחלקת הקונספטים של החברה, במסגרתו היה אחראי בין השאר על פרויקט הרודסטר (שסבל מלא מעט עיכובים ודחיות), פיתוחים שונים בארכיטקטורה של המודל 3 והמודל Y, ופיצ'רים בסייברטראק.
לפי מגזין Electrek, קלארק היה אחד המוחות שעמד מאחורי פטנט הסגירה הסולארית לארגז של הטנדר החשמלי.
זו כמובן לא הפעם הראשונה שמהנדס ש"גדל" בטסלה הולך "לתרום" את הידע שלו במקום אחר – פטר רולינסון, המהנדס הבריטי העומד בראש מחלקת ההנדסה והטכנולוגיה של לוסיד, היה המהנדס הראשי של פרויקט המודל S של טסלה, מכונית "מנהלים" חשמלית שהדהימה את עולם הרכב כשהוצגה לראשונה ב-2012.
הרעיון שאם אתה לא יכול ליצור את זה לבד פשוט תעתיק את זה או תביא מישהו שעשה את זה כבר ותשלם לו מספיק כסף כדי שיעשה את זה בשבילך – קיים בלא מעט מהחברות המובילות בשוק. פייסבוק עושה ועשתה את זה עם מוצרים כמו רילס (שהיא העתיקה מטיק טוק) ועכשיו פורד עושה את זה כשהיא מנצלת את הכסף הגדול שלה כדי "לקנות" את אחד המוחות החשובים בצוות של טסלה.
אילון מאסק יכול להיות מבסוט ולא מבסוט
מצד אחד נכון, זה לא נעים לאבד מהנדס ברמה של קלארק שהיה מעורב בכל כך הרבה פרויקטים חשובים, ועוד לאבד אותו לפורד…
אבל היי – העובדה שהחברות הכי גדולות בתחום רוצות את האנשים שגדלו וצמחו בטסלה, ומוכנות לשלם המון כדי להשיג אותם (אנחנו בטוחים שפורד הכניסה יד עמוק עמוק לכיס כדי לשכנע את קלארק לעבוד אצלה) צריכה להחמיא קצת לאילון מאסק, לא?
יש מספיק מוחות מבריקים ובטוח שטסלה תוכל למצוא מחליף די מהר ובכלל, הסיפור הזה מוכיח לנו שוב כמה טסלה היא פורצת דרך ומובילה בתחומה.
טויוטה הגישה למשרד הפטנטים האמריקאי- USPTO ,רעיון של הילוכים ידניים לרכב חשמלי !! מה שחובבי הנהיגה לא מצאו ברכים החשמליים זה את חווית הנהיגה המוטורית .ובטויוטה אולי מאחורה בכל מה שקשור ל%100 חשמלי אך שואפים להיות הראשונים בתחום הספיציפי הזה. האמת שהתיבה הזו היא חשמלית ולא אמיתית ורק מדמה חוויה דומה לרכבי הבעירה הפנימית הידניים