fbpx

פיסקר חושפת שלושה דגמים חשמליים חדשים

חברת ההזנק האמריקנית חושפת טנדר חשמלי ורכב פנאי חשמלי קטן, שניהם אמורים להציע תג מחיר אטרקטיבי ומכונית חשמלית ספורטיבית ששואפת להתחרות בטסלה רודסטר. שיווקו של האושן, רכב הפנאי החשמלי, הדגם הראשון של החברה שמגיע לייצור סדרתי החל ממש לאחרונה לאחר שנתיים וחצי של פיתוח, ויחידות ראשונות ממנו נמסרו ללקוחות שהקדימו להזמין.

באירוע חגיגי שנערך בקליפורניה, חשפה חברת ההזנק שייוסדה על ידי הנריק פיסקר, מעצב מוכר בתחום הרכב שחתום גם על הקמת מותג קארמה, לא פחות מ-3 דגמים חשמליים חדשים – כך שנראה שבחברת ההזנק האמריקנית אין תוכניות להשאר על סטטוס "זמר של להיט אחד".

  • אלסקה (ALASKA) – טנדר חשמלי.
  • פיר (PEAR) – רכב פנאי חשמלי.
  • רונין (RONIN) – מכונית חשמלית ספורטיבית.

גם האלסקה וגם הפיר לא מביאים איתם איזו בשורה מרעישה של טווח נסיעה מוגדל או טעינה מהירה – טווח הנסיעה של הטנדר החשמלי צפוי לנוע בין 350 ל-550 ק"מ, מה שמעיד כנראה שהוא יהיה זמין בכמה גרסאות. הקלף החזק ביותר של שני הדגמים האלו הוא דווקא תג המחיר – האלסקה צפוי לקבל תג מחיר של החל מ-45,000 דולרים והפיר צפוי לקבל תג מחיר של 30,000 דולר בלבד – וזה עוד לפני שדיברנו על הטבות מס.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

המאמץ של יצרני הרכב השונים להאריך את טווח הנסיעה ולקצץ את זמני הטעינה הוא מבורך, אבל אולי דווקא פוקוס על פיתוח של דגמים חשמליים המציעים טווח נסיעה טוב ולא מצויין, במחיר שיאפשר ליותר אנשים לרכוש אותם זה יותר חשוב כרגע מעוד 100 ק"מ לטווח הנסיעה או עוד 50 קילוואט להספיק הטעינה?

פיסקר אלסקה

פיסקר אלסקה, טנדר חשמלי מבית פיסקר

טנדר חשמלי בגודל בינוני שלא מיועד להתחרות בטנדרים החשמליים האמריקנים הגדולים שכבר נחשפו או נכנסו לייצור, כמו הפורד F-150 לייטנינג, הריביאן R1T או השברולט סילברדו לדוגמא. האלסקה מיועד להתחרות בדגמים שעוד יגיעו – ידוע שבריביאן עובדים כבר תקופה ארוכה על גרסה קטנה יותר של הטנדר החשמלי, שצפוי להקרא R2. סביר להניח שגם השחקנים האחרים בסגמנט הטנדרים החשמליים כמו פורד, שברולט ודודג' לא יקפאו על השמרים ואפשר להעריך שהם כבר עובדים על דגמים קטנים משלהם.

הארגז האחורי של האלסקה קצר יותר משל טנדרים אחרים, ובפיסקר מצאו פתרון יצירתי לנושא, לו הם קוראים דלת הודיני – מגש נשלף שמרחיב למעשה את הארגז על מנת שיהיה אפשר לשנע איתו אלמנטים ארוכים כמו קורות עץ או קיאק.

ארגז נשלף בטנדר החשמלי פיסקר אלסקה

האלסקה וגם הפיר צפויים להיות מיוצרים במפעל שעד לא מזמן היה מיועד לייצור הטנדרים החשמליים של חברת ההזנק לורדסטאון – אבל זה כבר לא יקרה, לאחר שהחברה הכריזה על פשיטת רגל בחודש יוני האחרון. למעשה, הרכבים של פיסקר יהיו מייד אין USA, שזה לא רע גם מבחינת העלות וגם מבחינת הפטריוטיות.

האלסקה מוגדר כרגע כאב טיפוס והוא לא צפוי להגיע לשווקים לפני שנת 2025 אם הכל ילך כשורה – הפרט הרשמי היחיד שפיסקר פרסמה הוא שהטנדר החשמלי שלה עושה שימוש באותה פלטפורמת ה-FT31 עליה מבוסס גם האושן, שעברה התאמות כדי שתתאים גם לאלסקה.

פיסקר פיר

פיסקר פיר, רכב פנאי חשמלי חדש מבית פיסקר

הפיר הוא רכב הפנאי השני של פיסקר וכמו האלסקה, גם הוא צפוי להציע תג מחיר אטרקטיבי. כמה אטרקטיבי? עם הטבות מס, עלותו של הפיר, שמתומחר בכ-30,000 דולר, יכולה לרדת נמוך עד כדי 22,000 דולרים!

בפיסקר הצליחו להזיל את המחיר בכמה דרכים – על פי החברה, הפיר עושה שימוש ב-35% פחות חלקים מהאושן. לדוגמא, כל מושבי הרכב עושים שימוש באותה משענת יד – כך שבמקום לייצר כמה חלקים שונים, יצרו אחד והשתמשו בו כמה פעמים. הפיר עשוי בעיקר מפלדה ולא מאלומניום – כבד וזול במקום קל ויקר, מהלך שחסך לחברה לא מעט כסף. גם בפיר, כמו באלסקה, נמצא את פיצ'ר דלת הודיני – הדלת האחורית של רכב הפנאי החשמלי מתקפלת כדי שיהיה אפשר לשנע אלמנטים ארוכים.

למרות הגודל הקטן, הפיר יהיה זמין בגרסאות 5 ואף 6 מקומות ישיבה וכדי לשכנע את הקהל שלא מדובר בסתם הכרזה ריקה מתוכן, שלחו לבמה שישה מעובדי החברה שהדגימו שהדבר אפשרי.

הפיר מציע גם סוג של מגירה נשלפת שנמצאת מקדימה ומצב לאונג' – שמשנה את סדר מקומות הישיבה כך שהנוסעים יוכלו לשבת אחד מול השני ואפילו לשכב על רצפת הרכב. 

פיסקר רונין

פיסקר רונין, מכונית ספורט חשמלית

בפיסקר החליטו לשלוף מהבוידעם את התוכניות של ה-EMotion, מכונית חשמלית ספורטיבית עם 5 מקומות ישיבה שהוצגה כקונספט ב-2018 ועכשיו חוזרת לחיים בתור רונין. בדומה לשני הדגמים המוזכרים למעלה, גם כאן לא נחשפו יותר מידי פרטים רשמיים – ההערכות מדברות על הספק של כ-1000 כ"ס, טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ ותג מחיר של 6 ספרות.

הזווית שלנו 

על הנייר הכל נראה טוב ויפה, אבל ההצהרות של פיסקר טובות לחודש אוגוסט של שנת 2023. עד שנת 2025, אז הדגמים החדשים צפויים להגיע לייצור, הכל יכול לקרות.

דבר ראשון, אף אחד לא באמת יכול להתחייב שזה אכן יקרה בזמן המיועד – הפיסקר נחשף לראשונה ב-2019 ורק עכשיו, באמצע שנת 2023 מגיע לייצור סדרתי. ב-2019 הבטיחו בפיסקר רכב פנאי חשמלי עם תג מחיר אטרקטיבי של כ-37,000 דולרים ונחשו מה קרה? הלקוחות שרכשו את הפיסקר שילמו בעבורו לא פחות מ-69,000 דולרים, כך שגם המחיר עוד יכול להשתנות.

אילון מאסק הצהיר לפני כמה חודשים, שלדעתו ישנן מספר יצרניות של רכב חשמלי שלא ישרדו את השנה הנוכחית – הצהרה שלא כללה שמות ספציפיים, והביאה איתה לא מעט ניחושים והימורים במי מדובר. שניים מהשמות האלו נמצאים כאן בכתבה – לורדסטאון שלא שרדה, ופיסקר, שממשיכה להתפתח.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button