
לפני מספר שבועות התבשרנו כי מותג הרכב אקספנג יגיע בקרוב לישראל, ביבוא של חברת פריסבי שמייבאת בנוסף לאקספנג עוד מספר מותגי רכב בהם רנו, ניסאן, דאצ'יה ועוד.
וכעת, זמן קצר לאחר ההודעה הרשמית, נראה שדברים מתחילים להתקדם – משלוח ראשון שכנראה כולל מספר גדול יחסית של דגמי ה-P7 וה-G9 החשמליים, מועמס על הספינה בדרכו לארץ לקראת ההשקה המקומית שתתקיים בחודש הבא.
The largest batch of XPENG P7 and G9 now en route to Israel, bringing electric elegance to a new journey.
Stay tuned for our product launch in Israel next month!
פרסום בעמוד הפייסבוק של המותג
בנקודת הזמן הזו, ובהיעדר מחיר ופירוט מקיף יותר על רמות הגימור שיגיעו לארץ, עוד מוקדם לקבוע לאיזו משבצת ייכנסו הדגמים של אקספנג, שמנסה למתג את עצמה בצד של רכבי היוקרה. אם שמים לדוגמא את ה-G9 של אקספנג בגרסת הסטנדרט ריינג' עם ההנעה האחורית מול האניאק של סקודה בגרסת ההנעה האחורית – מגלים שמבחינת נתונים יבשים, ה-G9 די דומה לסקודה אניאק:
יצרן | הנעה | גודל סוללה (קוט"ש, נטו) | טווח נסיעה (ק"מ) | בסיס גלגלים (מ"מ) | מחיר (ש״ח, ישראל) |
---|---|---|---|---|---|
אקספנג G9 סטנדרט ריינג' | אחורית | 75 | 460 | 2998 | טרם פורסם |
סקודה אניאק iV 80 ספורטליין | אחורית | 77 | 540 | 2765 | 278,458 |
למעשה ניתן לראות שההבדל המשמעותי ביותר לטובת האקספנג הוא הפרש של כ-230 מ"מ בבסיס הגלגלים – כך שתא הנוסעים של אקספנג G9 צפוי להיות מרווח יותר. אם באקספנג רוצים להציב תחרות ראויה מול הדגמים היוקרתיים יותר בסגמנט הפנאי החשמלי, כמו אאודי Q4 אי-טרון, ה-EQA 250+ של מרצדס וה-XC40 ריצ'ארג' של וולוו, הם יצטרכו להצמיד לרכב הפנאי החשמלי שלהם תג מחיר שיצדיק את הרכישה שלו. ובל נשכח גם את המודל Y של טסלה – פחות יוקרתית אולי מהאקספנג אבל הרבה יותר נחשקת.
אתגר לא פשוט עומד בפני אקספנג גם בסגמנט הסדאן החשמלי, שם יצטרך ה-P7 להצדיק את עצמו מול מתחרים חזקים בדוגמת טסלה מודל 3 או יונדאי איוניק 6.
אתמול הגיע לנמל חיפה אוניה גדולה ופרקו את הרכבים… תוך כמה ימים הם מגיעים ליבואן וללקוחות