רשת תחנות הטעינה של חברת Fastned ההולנדית הגדילה את כמות לקוחותיה בשלושים אחוזים ברבעון האחרון של שנת 2019 והוסיפה למאגר שלה עוד כשלושים אלף נהגים שמשתמשים בשירותי החברה, כך דווח על ידי המגזין CleanTechnica לאחרונה.
חברת Fastned לא רק שהתאימה את עצמה למציאות הקיימת מבחינת מספר הרכבים החשמליים, אלא דאגה לכך מראש ותכננה עמדות טעינה רבות כדי שלא ייווצר מחסור. כאשר היו מספיק תשתיות כאלה והפריסה שלהן היתה רחבה מספיק, הדבר השפיע על השיקולים של הקונים לרכוש רכב חשמלי ולכן ניתן לומר שחברת Fastned גם תרמה לצמיחה של מספר הרכבים החשמליים בהולנד.
נהגים שנוסעים ברחבי הולנד, רואים בדרכים מקומות טעינה רבים ובולטים בשל צבעם הצהוב ומבינים שהאפשרות החשמלית היא מציאותית ונגישה לכולם, לפחות כמו תחנות הדלק שהתרגלו אליהן עד כה. בהולנד ישנה צמיחה גדולה במספר הרכבים החשמליים ואם בשנת 2016 היו במדינה קצת יותר משלושה עשר אלף רכבים כאלה, הרי שבשנת 2019 אנחנו כבר מדברים על קרוב למאה וארבעים אלף רכבים, נתונים מרשימים בזמן יחסית קצר.
בנוסף, הממשלה ההולנדית החליטה לתת מענקים למי שרוכש רכבים חשמליים ותקנות חדשות שייכנסו לתוקף בחודש יולי הקרוב, משקפות מגמה ברורה של הליכה לכיוון החשמלי בשנים הקרובות. מי שירכוש רכב חשמלי חדש בהולנד, יקבל מענק בגובה ארבעת אלפים אירו ומי שירכוש רכב חשמלי משומש, יקבל מענק של אלפיים אירו. הצפי הוא שאזרחים רבים ישתמשו במענק וירכשו רכבים חשמליים ולפי התוכנית המענק יפחת בכל שנה עד שייפסק לגמרי בשנת 2025. המטרה היא שהרכבים החשמליים יהיו אטרקטיביים וזולים מספיק לכולם כדי שרבים כן ישנו את התפישה שלהם לגבי הרכבים החשמליים ויעברו לקנות אותם.
ככל הנראה, השימוש בתחנות טעינה ילך ויגבר הן בשל הגידול במספר הרכבים החשמליים על הכבישים בהולנד והן בשל העובדה שבתוך הערים יש עדיין מחסור בעמדות טעינה קטנות, תחנות שמתאימות לבתים פרטיים וכאלה שממוקמות בצדי המדרכות בעיר. בנוסף לכך, ראוי לזכור שבמזג האוויר החורפי של הולנד, טווח הנסיעה של רכבים חשמליים יורד מעבר למה שמוצהר על ידי היצרן ולכן צפוי שימוש מוגבר יותר בעמדות הטעינה של Fastned גם בחורף הבא.
בחברת Fastned לא מתרגשים מהעלייה בכמות המשתמשים וממשיכים לעשות את מה שהם יודעים: פותחים תחנות טעינה חדשות ומרחיבים את הרשת. בנוסף, החברה דואגת להחליף עמדות ישנות של חמישים קילוואט בתחנות חדשות יותר, כאלה של מאה שבעים וחמישה ואף של שלוש מאות וחמישים קילוואט. Fastned דואגת לתחנות לא רק בדרכים, אלא גם בערים שונות ברחבי המדינה ומגדילה את כמות תחנות הטעינה בהן.
חוץ מהולנד, Fastned מתרחבת גם במדינות אחרות באירופה כמו: גרמניה, בלגיה ובריטניה, כשהמטרה שלה היא להתרחב באותן מדינות לפחות כפי שהיא עושה בהולנד. התקווה היא שאותו אפקט שקרה בהולנד – שבו נהגים הושפעו לטובה מהפריסה הארצית ולכן עברו לרכב חשמלי – יקרה גם במדינות הללו ושגם בהן לקוחות פוטנציאליים יחליטו לעבור לרכב חשמלי בשל התנאים הנוחים והנגישות הגבוהה לטעינה.
חוץ מהעובדה שכמות הרכבים תגדל, יש כאן אפשרות להרחיב את טווחי הנסיעה באירופה ולהגביר את השימוש ברכבים חשמליים בנסיעות ארוכות. תחנות טעינה שפרושות בכמה מדינות סמוכות, מאפשרות נסיעה שבה מגיעים ממדינה אחת לשנייה ללא הצורך לדאוג לטווח הרכב. אנשי עסקים, מטיילים ואחרים שרוצים לנסוע למרחקים ועד כה חששו, יכולים בקרוב לאפשר לעצמם גם נסיעות כאלה, דבר שפותח אפשרויות כלכליות עצומות ומגדיל את היכולת של כולם להגיע ממקום למקום ברכב חשמלי.
פחות חשש, פחות דאגות לנהגים ויותר ביקוש של מיליונים ביבשת, זה מהלך שבו שוב יש השפעה חיובית על מתלבטים וקונים שיעברו לרכב חשמלי כשיגלו שאפשרויות הטעינה שלהם מתרחבות בהתאם לצרכים והופכות לזמינות ונגישות יותר. עם נתונים חיוביים של פרישה רחבה וצמיחה במספר הנהגים והרכבים החשמליים, נראה שבעזרת Fastned הולנד ושכנותיה בדרך להפוך לירוקות יותר, שומרות על התקן האירופאי למניעת זיהום ומהוות סמן חיובי בכל הנוגע לשמירה על הסביבה.