fbpx

בא לארץ? פאנג צ'אנג באו באו 3

האם הג'יפון החשמלי הזה, שמגיע מאחד ממותגי הבית של BYD יכול להפוך ללהיט החדש של הישראלים?

בסין, חברות גדולות כמו ג'ילי ו-BYD מתפעלות לצד המותג העיקרי גם כמה מותגי בית, דרכן הן משווקות דגמים נוספים באופן עקיף ולא תמיד תחת שם המותג העיקרי. ל-BYD יש כמה כאלו, כמו מותג דנזה (Denza) ויאנג-וואנג (YangWang) תחתם משווקים דגמי יוקרה חשמליים כמו דנזה Z9GT או יאנג-וואנג U7 ומותג פאנג צ'אנג באו (FangChengBao), תחתיו משווקים רכבי "אדוונצ'ר" חשמליים.

חברת BYD הוקמה על ידי וואנג צ'ואנפו (Wang Chuanfu) בשנת 1995 בשנגחאי כחברת הזנק קטנה שהתחילה את דרכה בייצור של סוללות לטלפונים ניידים. ה-BYD F3, הרכב הראשון של החברה, הוצג בשנת 2005 עם מנוע בעירה פנימית – שנה אח"כ הוצג ה-BYD F3E, הגרסה החשמלית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנת 2024 בואכה שנת 2025, תעשיית הרכב הסינית היא ממובילות המהפכה החשמלית, אם לא המובילה העיקרית, אבל זה לא היה תמיד כך. בשנות ה-90, לא כל כך מזמן במונחים של עולם הרכב, פרויקט ה-BYD F3E נגנז מחוסר עניין.

בתוך פחות מ-30 שנה הפכה BYD לחברה גדולה שהפעילות שלה חולשת על 6 יבשות, מוכרת מיליוני רכבים, מפתחת טכנלוגיות חדשות ושולחת זרועות מחוץ לגבולות תעשיית הרכב הקלאסית ופעילה בתחומים נוספים כמו תעשיית הרכבות המהירות, האנרגיה המתחדשת והאלקטרוניקה.

למותג פאנג צ'אנג באו של BYD היו עד היום רק דגמי פלאג-אין הייבריד – החשיפה של הפאנג צ'אנג באו באו 3, רכב פנאי חשמלי לחלוטין, מזמנת לנו את האפשרות לדבר על המותג הזה.

תחת מותג פאנג צ'אנג באו ישווקו כאמור דגמי אדוונצ'ר, ולא קשה לשים לב שההפאנג צ'אנג באו באו 3 מעוצב יותר כמו רכב פנאי-שטח, פחות מצועצע מרכבי הפנאי החשמליים שהתרגלנו לראות, לנו הוא נראה כמו הכלאה של ה-BYD דולפין ושל הטויוטה FJ קרוזר, למי שזוכר את רכב השטח עם העיצוב הקובייתי.

מבט אחורי על באו 3
תמונה: Fang Cheng Bao

מבט בנתונים מגלה לנו שהפאנג צ'אנג באו באו 3 לא פראייר בכלל – הג'יפון החשמלי הקטן הזה מציע הספק של לא פחות מ-442 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-5 שניות, הודות לשני מנועים חשמליים. הפאנג צ'אנג באו באו 3 מגיע עם סוללה בנפח של 78 קוט"ש שמוציאה טווח נסיעה של 510 ק"מ על פי מדידה בתקן CLTC הסיני. תקן זה נחשב למפרגן במיוחד, כך שטווח הנסיעה בפועל צפוי לעמוד על אזור ה-350-400 ק"מ – בהחלט טווח נסיעה שיכול להתאים למדינה כמו ישראל.

נתון מרווח הגחון של הג'יפון החשמלי מבית BYD לא פורסם, אך זווית הגישה וזווית הנטישה כן, 25 ו-28 מעלות בהתאמה, מה שמראה לנו שהיצרן בהחלט לוקח ברצינות את האפשרות שנהגי הפאנג צ'אנג באו באו 3 ירדו איתו מהכביש הסלול.

אורכו של הפאנג צ'אנג באו באו 3 עומד על 4.6 מטרים, רוחבו על 1.9 מטרים, גובהו על 1.7 מטרים ובסיס גלגליו על 2.7 מטרים – גדול יותר ומרווח יותר מהגרסה החשמלית של ג'יפ אוונג'ר ומה-BYD אטו 3, רכב הפנאי החשמלי, להיט המכירות הישראלי של BYD.

מבט אחורי על באו 3
תמונה: Fang Cheng Bao

מחירו בסין של הפאנג צ'אנג באו באו 3 עומד על כ-30,000 דולר, ויש תוכניות להביא אותו בעתיד גם לשוק האירופאי – חדשות טובות לעם היושב בציון.

אחרי הפאנג צ'אנג באו באו 3, הדבר הבא שאנחנו רוצים לראות זה את הגרסאות ה-100% חשמליות של הדגמים הגדולים יותר של המותג, הפאנג צ'אנג באו באו 8 והפאנג צ'אנג באו באו 5 ואת הטנדר החדש של BYD שצפויות להצטרף לגרסאות הפלאג-אין הייבריד שכבר מיוצרות. במידה והם יגיעו לכאן, האם הם יוכלו להוות אלטרנטיבה זולה יותר לרכבי שטח ממותגים כמו ג'יפ וטויוטה שנמצאים ברמות המחיר של 300,000 ועד 500,000 ש"ח ובכך להציב להם תחרות?

מעניין לראות מה תהיה תגובתו של הקהל הישראלי, ובעיקר הקהל הישראלי חובב השטח והפנאי, לרכבי פנאי-שטח חשמליים סיניים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button