fbpx

טסלה מודל 3 עוברת בהצטיינות יתרה את מבחני הריסוק של ה-NCAP

תוצאות מבחני הריסוק שנעשו לרכב מודל 3 של טסלה התפרסמו בימים אלו על ידי NCAP – הרכב קיבל 5 כוכבים במבחני הריסוק ומחמאה נדירה: לדברי החברה המבצעת את מבחני הריסוק מדובר בלא פחות מאשר קביעת סטנדרט בטיחות חדש בכל הנוגע לטכנולוגיית מערכות עזר בטיחותיות. תוצאות אלו מתווספות לתוצאות מבחני הריסוק האמריקאים למודל 3 שנערכו באוגוסט 2018, NHTSA, שקבעו בזמנו כי טסלה מודל 3 היא הרכב שבו הסיכויים הנמוכים ביותר לנהג ולנוסעים להיפצע בזמן תאונה.

שיפור של ממש לעומת מודל S

דגמים נוספים של חברת טסלה עברו בהצלחה את מבחני הריסוק האירופיים NCAP שמעבירה חברת המחקר Thatcham. מודל S עבר מבחני ריסוק עוד בשנת 2014 וגם מודל זה קיבל 5 כוכבים, אבל הציונים של מודל 3 לעומת מודל S השתפרו בכל אחת מהקטגוריות.

בשמירה על חיי הנהג ונוסע מבוגר קיבל מודל 3 את הציון המדהים של 96% בעוד שמודל S בזמנו קיבל 82% – עם שיפור משמעותי לבטיחות הנהג בתאונה חזיתית בזווית. גם בטיחות ילדים השתפרה בין הדגמים מ-77% במודל S ל-86% במודל 3.

"טסלה עשתה שימוש חכם בעיצוב הרכב החשמלי הנטען לטובת הבטיחות. הביצועים במבחני הריסוק ושמירה על חיי הנוסעים משתפרים עקב העובדה שאין מנוע מכני ומרכז הכובד של הרכב הוא נמוך מאד ובכך תורם ליציבותו של הרכב. מודל 3 של טסלה  גורף שיפור בטיחותי משימוש בעיצוב הנדסת רכב חשמלי נטען" אמר מנהל מחלקת המחקר ב – Thatcham, מת'יו אייברי.

שומרים על הסביבה

מודל 3 מצטיין בשמירה על חיי הולכי הרגל ורוכבי האופניים על ידי שימוש במערכת בלימת חירום אוטונומית AEB שפעלה ללא דופי גם בשעות היום וגם בשעות הלילה. הקושי היחיד שהיא גילתה היה בהתמודדות עם ילד היוצא בריצה מבין מכוניות חונות. סעיף זה אינו בר השוואה עם מודל S פשוט מכיוון שבמודל S שנבדק בשנת 2014 מערכת בלימת החירום האוטונומית לא הייתה מותקנת כלל.

אולי השיפור המשמעותי ביותר היה במערכות העזר לשמירה על הבטיחות: מציון של 71% במודל S לציון 94% במודל 3. שיפורים היו גם במערכות בטיחות פאסיביות כמו חגורות הבטיחות והוספת כרית אויר צדדית להגנה על ראשי הנוסעים, אולם השיפורים המשמעותיים ביותר היו בהוספת מערכות עזר בטיחותיות. גם בהשוואה לדגמי רכבים של חברות נוספות, ביצועי דגם זה מככבים. להשוואה, ביצועי מרצדס בנץ דגם GLE עומדים על 78% בסעיף זה וסקודה סקאלה עומדת על 76%.

מערכת הבטיחות האקטיבית של טסלה

אייברי, העיר לגבי מערכת הבטיחות האקטיבית של טסלה כי: "טסלה מודל 3 השיג את אחת התוצאות הטובות ביותר שראינו עד היום במבחני הריסוק בסעיף מערכות העזר הבטיחותיות. מערכת העזר למניעת תאונות היא ברמה הגבוהה ביותר. מערכת בלימת החירום האוטונומית ומערכת ההתראה מפני התנגשות חזיתית הדגימו יכולות ביצוע גבוהות ביותר."

המיקוד במבחנים היה בתכונות הנסיעה האוטונומית שכללו הימנעות מפני עזיבת נתיב והתראה מפגיעה בנקודות "עיוורות" אך לא כללו בדיקת תכונות היגוי אוטונומי או מערכות נסיעה מותאמת לתנועה הקיימת על הכביש. תכונות אלו אמורות להיכנס למבדקי השנה הבאה וכרגע אינן כלולות בסל המבחנים הנעשים לרכבים.   

"טסלה שיווקו את הרכבים כבטיחותיים וזה מצוין לראות כי הרכבים עונים על ההבטחות השיווקיות שפוזרו לגביהם. יהיה מצוין לראות שתכונות ומערכות אלו יועברו גם לדגמים ישנים יותר על ידי עדכונים דרך האוויר", אמר אייברי.

לנצל את מקורות המידע

טסלה פרסמו פוסט בבלוג הטוען כי מערכות הבטיחות במודל 3 פותחו בהסתמך על המידע שהתקבל מכל הרכבים של טסלה שכבר נוסעים על הכבישים ומחזירים לחברה מידע לגבי התנהגות נהגים במצבים דינמיים שמתרחשים על הכבישים.  המידע שימש להבנה וניתוח סביבת הרכבים והדרכים בהן תאונות מתרחשות ופיתוח מערכות שבאו לפעול באופן מדויק כנגד סיכונים אלו.

לרכבים חשמליים נטענים יש יתרונות בטיחותיים שלא מרבים להדגיש, וחבל. העובדה כי בחלקו הקדמי של הרכב אין מנוע מאפשרת יצירת שטח סופג מכה גדול יותר ובטיחותי בהרבה עבור נוסעי הרכב. מיקום הסוללה החשמלית בתחתית הרכב תורמת להורדת נקודות הכובד של הרכב והגברת היציבות הכוללת. למרות שהדגש השיווקי הוא על אלמנטים אחרים כגון שמירה על איכות הסביבה, חסכון בהוצאות, ביצועים ונסיעה שקטה – היתרונות הבטיחותיים יכולים גם להציל חיים.

תוצאות מבחני הריסוק ניתן למצוא באתר של NCAP.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close