מה עושים כשכל הרכבים נמכרים תוך יומיים? זה מה שקרה בבריטניה במאי 2019, כאשר נפתח הרישום לקניית פולקסווגן ID.3 ובתוך ארבעים ושמונה שעות כל ההזמנות הראשונות נגמרו. מדובר באלף וחמש מאות רכבים מהדגם, שהוקצו לטובת המסירה הראשונה ואשר לפי דיווחים שונים היו אמורים להגיע לקונים לקראת סוף חודש מרץ הקרוב.
על אף הדיווחים הללו, בפולקסווגן טוענים שמועד האספקה יהיה מאוחר יותר. דובר של פולקסווגן בבריטניה הגיב על הידיעות בדבר מועד האספקה ואמר: "המסירות של הרכבים הראשונים מדגם ID.3 בבריטניה, יתקיימו כמתוכנן, לקראת סוף הקיץ". ההצהרה הזו היא לא חדשה או מפתיעה, פולקסווגן הכריזה על כך כבר בספטמבר האחרון, כך שנראה שלא חל שינוי בתוכניות החברה.
כעת, יש בבריטניה רשימת המתנה ל- ID.3 של למעלה מעשרים אלף קונים וזמני ההמתנה עלולים להיות מעט ארוכים, בייחוד בשל העובדה שיש מחסור מסוים בסוללות לרכבים חשמליים והייצור שלהם מתעכב. יחד עם זאת, פולקסווגן לא יושבת בצד ומחכה, אלא כבר יוזמת שינויים בתוכנית רכישת הסוללות שלה כך שהיא עושה מאמצים גדולים על מנת להתגבר על המחסור הצפוי. יש לציין שהמחסור בסוללות לא דילג גם על יצרניות רכב אחרות ואותם עיכובים חלים גם על יגואר, אאודי ומרצדס.
מעבר לכך, פולקסווגן מתכננת להוציא כארבעים אלף רכבי ID.3 עם סוללה בנפח ארבעים וחמישה קילוואט לשעה ובנפח חמישים ושמונה קילוואט לשעה להזמנות ראשונות מהדגם באירופה. הרכבים אמורים להגיע לקונים כבר בקיץ הקרוב, אך נראה שבשל העיכובים, הרכבים יגיעו כנראה לקראת ספטמבר ואוקטובר. גרסה מתקדמת של המודל, בנפח שבעים ושבעה קילוואט לשעה, מתוכנת לצאת לשוק לקראת סוף 2020, אם לא יהיו עיכובים נוספים.
סוכנות הרכב הבריטית, Alan Day Group, היא יבואנית של פולקסווגן בבריטניה ובמאי 2019, בעת שנפתחה המכירה של ה-ID.3, הוקצו לה שלושים וחמישה רכבים (מתוך אותם אלף וחמש מאות) ראשונים למכירה. ברגע שנפתחו ההזמנות ברשת, כולן נגמרו בתוך שעה. ניק וולס, מנהל העסקים של הסוכנות, מאמין שטווחי הנסיעה החדשים של ה- ID.3 יגרמו גם ללקוחות שנאמנים לרכבים המונעים בדלק, לעבור לרכבים חשמליים.
וולס הוסיף ודיבר על פולקסווגן עצמה: "הרכבים החשמליים של פולקסווגן עשו דרך ארוכה בזמן קצר.. כיום אנשים יכולים להיכנס לרכב ולנסוע מבלי לחשוש לעניין הטווח. בימינו, האנשים – בייחוד אלה שמתחת לגיל שלושים – רוצים לעשות את המהלך שלהם עבור הסביבה ולעיתים אנו שומעים אנשים שאומרים שקניית רכב חשמלי הוא הצעד הראשון להיות מודעים יותר סביבתית."
חוץ מההצלחה של המכירות הגדולות הללו, נחשף לאחרונה פרט טכני של פולקסווגן שאמור לשפר את הטווח של ה- ID.3. מדובר במשאבת חום שמותקנת בדגם של החמישים ושמונה קילוואט לשעה, עוזרת לחסוך אנרגיה בתנאי קור בחורף ובכך אמורה להגדיל את טווח הנסיעה של הרכב בעוד שישים קילומטרים, כלומר להגיע לטווח כללי של ארבע מאות ועשרים קילומטרים. כפי שטען ניק וולס מהסוכנות הבריטית, זו בהחלט בשורה טובה שיכולה לגרום למתלבטים לשנות את דעתם על טווחים של רכבים חשמליים, דבר שממקם את ה-ID.3 וההצלחה של הדגם כמשפיע חשוב בשוק הזה.
ככלל, פולקסווגן עושה הכל כדי להרחיב את האחיזה שלה בשוק הרכבים החשמליים ועד כה, נראה שהיא בדרך הנכונה. ה- ID.3 שנמכר במהירות והביקושים הגבוהים לדגם, מעידים על אמון הציבור בדגם ובחברה. מעבר לקונים, פולקסווגן גם מראה את הנכונות שלה לפעול על פי התקנות המחמירות של האיחוד האירופאי בדבר פליטת מזהמים והשמירה על הסביבה.
עם זאת, פולקסווגן עדיין סובלת ממשבר תדמיתי בעקבות פרשת דיזלגייט, ויש לא מעט סקפטיות בנוגע לכוונות החברה בנוגע לעתיד התחבורה החשמלית, בעיקר בעקבות הפער בין הצהרות החברה בשנים האחרונות למציאות בפועל, בה מכירות הרכבים החשמליים הן רק חלק קטן מאוד מסך מכירות הקונצרן.