fbpx

פולסטאר 2 נחתה בישראל

מותג הרכב החשמלי השוודי נוחת בישראל, עם דגם ראשון - פולסטאר 2 המשווק בארבע גרסאות. המחיר החל מ-254,900 שקלים.

אחרי המתנה ארוכה, וכחצי שנה לאחר שהתבשרנו כי פולסטאר, המותג החשמלי של וולוו, צפוי להגיע לארץ – דגם הפולסטאר 2 הושק בישראל על ידי קבוצת מאיר, יבואנית וולוו והונדה, ומצטרף להיצע הרכבים החשמליים בארץ.

פולסטאר 2 הוא הרכב החשמלי המלא הראשון של המותג (קדם לו הפולסטאר 1, שהוא רכב היברידי), ויחד עם טווח נסיעה מרשים, עיצוב ייחודי, מספר גרסאות הנעה, מערכת מולטימדיה מהמתקדמות בשוק הרכב וחמש דלתות, הוא אחד המתחרים העיקריים של הטסלה מודל 3.

סוללה, טווח והנעה

פולסטאר 2 משווק בישראל בארבע גרסאות – עם הנעה קדמית או כפולה, וטווחי נסיעה שנעים בין 460 ל-542 קילומטרים לפי התקן.

גרסהסוללהטווח (WLTP)הנעההספקתאוצה (שנ׳)
Standard Range
Single Motor
69 קוט״ש470קדמית228 כ״ס7.4
Long Range
Single Motor
78 קוט״ש540קדמית228 כ״ס7.4
Long Range
Dual Motor
78 קוט״ש480כפולה402 כ״ס4.7
Performance78 קוט״ש460כפולה469 כ״ס4.4

כל הגרסאות תומכות בטעינה מהירה בהספק של עד 155 קילוואט (או 130 קילוואט לגרסה עם סוללת ה-69 קוט״ש), המאפשרת להטעין 80% מהסוללה ב-35 דקות (או טעינה של כ-100 קילומטרים של טווח בכעשר דקות).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

גרסאות ההנעה הקדמית לא מציעות ביצועים יוצאי דופן, ולמעשה מדובר בנתונים די סטנדרטיים לרכבים חשמליים. מי שירצה להנות מרכב עוצמתי יוכל לבחור בגרסאות עם ההנעה הכפולה, או בגרסת הביצועים בפרט, עם הנעה בהספק של 469 כוחות סוס, ומומנט של 69 קג״מ. אך גרסת הביצועים מציעה את טווח הנסיעה הנמוך ביותר מבין הגרסאות.

ובכל זאת, יחד עם מומנט מיידי ו-228 כוחות סוס גם גרסאות ה-Single Motors, מגיבות מהר, ומאיצות בקלות גם במהירויות ביניים ובכבישים מהירים.

פנים הרכב

פנים הרכב של הפולסטאר 2
צילום: רונן טופלברג

פולסטאר שמרו על קו עיצוב מינימלסטי, אסתטי ונקי מצד אחד, וחדשני וייחודי מהצד השני. פולסטאר לא חסכו באיכות החומרים – דבר שמורגש ברגע שנכנסים לרכב. בנוסף פנים הרכב עשוי מחומרים טבעוניים וידידותיים לסביבה, במטרה להפחית את כמות הפליטות בתהליך ייצור הרכב.

בורר מצבי הנהיגה של הפולסטאר 2

פנים הרכב מרווח, והודות לגובה שלו (ולמושבים נוחים), גם מבוגרים (ואנשים גבוהים) יוכלו לשבת מאחור עם מרווח נוח לראש, ולהנות מגג פנורמי גדול. מהצד השני בסיס הגלגלים קצר ביחס לרכבים חשמליים אחרים (2,735 מ״מ). החסרון העיקרי ליושבים מאחור, הוא תעלת הינע יחסית גבוהה, דבר יוצא דופן לרכב חשמלי מלא.

סביבת הנהג ומערכת המולטימדיה

סביבת הנהג מצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי גדול, שמציג נתונים בצורה ברורה ונוחה, יחד עם מערכת מולטמדיה המוצגת על מסך גדול הממוקם במרכז הרכב.

מערכת המולטמדיה של פולסטאר מבוססת אנדרואיד והיא פותחה בשילוב עם גוגל. המערכת פועלת בצורה חלקה (אחת ממערכות המולטימדיה הטובות שיצא לי להתקל בהן ברכבים), התפעול שלה נוח מאוד הודות לממשק משתמש פשוט וכפתורים גדולים, שניתן ללחוץ עליהם בקלות תוך כדי נהיגה.

מערכת המולטימדיה של הפולסטאר 2

המערכת מאפשרת להתקין אפליקציות שהותאמו לפולסטאר מחנות האפליקציות של גוגל, כמו אפליקציות ניווט, חניה וטעינה, מוזיקה (ספוטיפיי לדוגמה), בנוסף לתמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

בפולסטאר וויתרו על כפתור ״ההנעה״ (או הכיבוי), והנהג יכול פשוט להתיישב ברכב, להכניס למצב דרייב, ולהתחיל לנסוע. במידה ומשתמשים במערכת המולטימדיה המובנת, הוראות הניווט יופיעו גם על לוח המחוונים מאחורי ההגה.

נהיגה ונוחות נסיעה

הפולסטאר 2 נוחה מאוד לנהיגה, בעיר ומחוצה לה. מבחינה של גרסת ההנעה הקדמית, ולמרות ביצועים שהם לא יוצאי דופן ביחס לרכבים חשמליים, הרכב מאיץ בקלות, וסביר להניח ש-228 כוחות סוס יהיו מספקים בהחלט לרוב גדול של הנהגים.

פולסטאר 2 בנסיעה בכביש בינעירוני
צילום: רונן טופלברג

נהיגה עם דוושה אחת, יחד עם מתלים ספורטיביים אך לא קשיחיים מדי הופכים את חווית הנהיגה לנוחה ומהנה. ניתן לשלוט על עצמת הבלימה הרגנרטיבית, או לבטל את אפשרות הנהיגה עם דוושה אחת דרך מסך המולטימדיה. מעבר לכך, הודות לבידוד רעשים טוב, הנסיעה בפולסטאר שקטה.

בטיחות

כיאה למותג שמגיע מבית וולוו, הפולסטאר 2 עם שלדה מחוזקת, קיבלה ציונים גבוהים מאוד במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP, והיא מצוידת במערכות הבטיחות המתקדמות של וולוו, הכוללות גם 8 כריות אוויר, מתוכן שתי כריות אוויר פנימיות הממוקמות במרכז הרכב.

המותג החשמלי של וולוו

אני חושב שיש משהו אחד שאפשר להגיד על ה-DNA של פולסטאר, והוא ״חשמלי״. מעבר להצהרה על הפיכתו למותג חשמלי, נראה שכל המחשבה מאחורי הפולסטאר 2 נעשתה בהבנה של איך רכב חשמלי צריך להתנהג.

החל מנהיגה עם דוושה אחת, שהיא אינטואיטיבית ופשוטה לתפעול, דרך תא מטען קדמי המאפשר לאכסן בנוחות את כבלי הטעינה, ועד למערכת ניווט מובנת המאפשרת לאתר עמדת טעינה ולתכנן מסלול נהיגה (אם כי בשלב זה נראה שהרכב לא מכיר את רוב פריסת העמדות בישראל).

יש מקום לשיפור בכל הנוגע למרווח הפנימי של הרכב, לדוגמה – לוותר על תעלת ההינע, ולהגדיל את בסיס הגלגלים. סביר להניח שנראה את השינויים האלו בדגמים העתידיים של פולסטאר (מהפולסטאר 3, ועד לפולסטאר 6).

מחירים

  • Standard Range Single Motor – מחיר 254,900 שקלים.
  • Long Range Single Motor – מחיר 274,900 שקלים.
  • Long Range Dual Motor – מחיר 294,900 שקלים
  • Long Range Performance – מחיר 334,900 שקלים.

הזווית שלנו

היו לנו הרבה ציפיות מהפולסטאר 2, ונראה שהעולה החדשה הצליחה לעמוד בהן. מעבר לעיצוב המושך של הרכב, מדובר ברכב נוח מאוד, בטיחותי, מהנה לנהיגה ופרקטי – שיכול להיות רכב משפחתי נהדר.

היינו מצפים לטווח נסיעה מעט יותר גבוה מהרכב, אבל מעבר לכך, במחיר שמתחיל מ-254,900 שקלים, נראה שהפולסטאר 2 נותנת תמורה טובה למחיר.

(תמונות כתבה: רונן טופלברג)

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. עושה רושם שוולבו יצרה מכונית אטרקטיבית ומרשימה. מתסכל שהמחיר גבוה עבור רוב הנהגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button