שנת 2024 בפתח ולחברת זירו (ZERO) יצרנית האופנועים החשמליים האמריקנית שפועלת מקליפורניה יש ליין אופנועים חשמליים חדש ומעודכן אותו היא מציגה מעל הבמה בתערוכת EICMA, תערוכת הדו-גלגלי הנחשבת בעולם שנערכת מידי שנה במילאנו, איטליה.
כולם רוצות להיות כמו טסלה, ואם יש חברה שאפשר להגדיר אותה כ"טסלה של הדו-גלגלי", החברה הזו תהיה זירו. החברה שנוסדה בשנת 2006 (שלוש שנים אחרי טסלה), הוקמה מלכתחילה כיצרנית אופנועים חשמליי בלבד – בלי קטנועים ובלי מנועי בעירה פנימית. בזירו הבינו מוקדם מאד לאן נושבת הרוח – חבל שכל הענף הדו-גלגלי חשמלי לא מתקדם בקצב הזה.
ארבע שנים אחרי זירו הוקמה חברת אלטא (ז"ל) שהימרה על נישה מצומצת במיוחד של אופנועי שטח / מוטרד חשמליים וגם שילמה על כך בחייה (החברה נסגרה כ-8 שנים אח"כ, בשנת 2018). 8 שנים אח"כ, ב-2010, הוקמה חברת אנרג'יקה האיטלקית שגם היא מייצרת אופנועים חשמליים בלבד, ומחירי דגמיה מתחילים מאזור ה-22,000 דולר. מי שמעמיקה את פעילותה בענף הדו-גלגלי חשמלי היא חברת הארלי דיווידסון, שהציגה דגם חשמלי שני תחת מותג ה-LiveWire שלה.
בזירו מציגים דגמי כביש עם פיירינג / עירומים, דגמי דו-שימושי וסופרמוטו – ולאחרונה נכנסו גם לתחום האדוונצ'ר עם ה-DSRX.
האופנועים החשמליים של זירו נמכרים גם בישראל, בשנת 2020 הייבוא עבר לידי מטרו-מוטור שמייבאת את הדגמים לישראל.
זירו מציגה ליין דגמים מעודכן לרגל שנת 2024
זירו FX / FXE
ה-FX וה-FXE נשארים בתפקיד דגמי הרמה ההתחלתית (Entry Level), עושים שימוש במנוע חשמלי בהספק של 34 קילוואט (כ-45 כ"ס) וסוללה בנפח של 7.2 קוט"ש שמספיקים לרכיבה משולבת עירוני + בין עירוני למרחק של כ-100 ק"מ. מחירם של צמד הדגמים עומד על כ-12,500 דולרים (למבחן דרכים על זירו FXE 2022).
זירו S / DS
דגמי ה-S וה-DS מקבלים את הפלטפורמה בה עושה שימוש ה-SR/F, הבכיר בדגמי החברה, מה שאומר שמעתה מצטמצם הליין של זירו משלוש משפחות דגמים לשתיים בלבד.
דגמי ה-S וה-DS של זירו עושים כעת שימוש בשלדה של ה-SR/F, עם מנוע חשמלי המפיק הספק של 51 קילוואט (כ-68 כ"ס), וסוללה בנפח של 14.4 קוט"ש שמייצר טווח רכיבה משולב עירוני + בין עירוני של כ-160 ק"מ. צמד האופנועים החשמליים מגיעים למהירות מירבית של כ-160 קמ"ש ומטבע הדברים טווח הרכיבה לאורך זמן עם גז פתוח לרווחה תשפיע באופן ישיר על ביצועי הטווח.
מחירו של הזירו S עומד מעתה על כ-15,000 דולרים ומחירו של הזירו DS עומד מעתה על 16,000 דולרים.
זירו SR
דגמי סדרת ה-SR הבכירה, ה-SR/F, ה-SR/S וה-SR/X, הדגם הדו-שימושי, מצוידים כעת במנוע חשמלי בהספק של 84 קילוואט (כ-112 כ"ס), סוללה בנפח של 17.3 קוט"ש שמייצרת טווח רכיבה משולב של כ-180 ק"מ ומגיעים למהירות מירבית של כ-200 קמ"ש.
בסה"כ, זירו מציעה כיום את ליין הדגמים המגוון ביותר בענף התחבורה הדו-גלגלית חשמלית – אם וכאשר היא תחליט להוסיף להיצע הדגמים שלה אופנוע אנדורו / מוטוקרוס חשמלי קלילים וחזקים, אופנוע עם סוללה נשלפת וטווח רכיבה גדול וקטנוע – אז הליין הזה יהיה מושלם.
יש דגמים, יש מגוון, אז למה נראה שהענף הדו-גלגלי החשמלי לא מצליח להתרומם?
אנחנו נמשיך ונכתוב את זה כמעט בכל אייטם שעוסק בדו-גלגלי חשמלי עד שנראה שהפער התהומי בין תעשיית הרכב הארבע-גלגלי לדו-גלגלי מצטמצם ובצורה משמעותית – יש שינוי בשטח, דגמים חדשים נחשפים אבל זה עדיין לא מספיק – האם זה טווח הרכיבה המוגבל? זמן הטעינה הארוך ופעולת הטעינה המסורבלת? המחיר הגבוה? ואולי שילוב של הכל ביחד – בפועל לא מספיק רוכבים בוחרים להחליף את האופנועים שלהם שעושים שימוש במנועי בעירה פנימית בחשמליים.