fbpx

תערוכת EICMA: זירו מרעננת את הדגמים שלה

יצרנית האופנועים החשמליים מקליפורניה מגיעה לתערוכה במילאנו עם ליין משודרג במנועים חדשים וטווחי רכיבה משופרים.

שנת 2024 בפתח ולחברת זירו (ZERO) יצרנית האופנועים החשמליים האמריקנית שפועלת מקליפורניה יש ליין אופנועים חשמליים חדש ומעודכן אותו היא מציגה מעל הבמה בתערוכת EICMA, תערוכת הדו-גלגלי הנחשבת בעולם שנערכת מידי שנה במילאנו, איטליה.

כולם רוצות להיות כמו טסלה, ואם יש חברה שאפשר להגדיר אותה כ"טסלה של הדו-גלגלי", החברה הזו תהיה זירו. החברה שנוסדה בשנת 2006 (שלוש שנים אחרי טסלה), הוקמה מלכתחילה כיצרנית אופנועים חשמליי בלבד – בלי קטנועים ובלי מנועי בעירה פנימית. בזירו הבינו מוקדם מאד לאן נושבת הרוח – חבל שכל הענף הדו-גלגלי חשמלי לא מתקדם בקצב הזה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ארבע שנים אחרי זירו הוקמה חברת אלטא (ז"ל) שהימרה על נישה מצומצת במיוחד של אופנועי שטח / מוטרד חשמליים וגם שילמה על כך בחייה (החברה נסגרה כ-8 שנים אח"כ, בשנת 2018). 8 שנים אח"כ, ב-2010, הוקמה חברת אנרג'יקה האיטלקית שגם היא מייצרת אופנועים חשמליים בלבד, ומחירי דגמיה מתחילים מאזור ה-22,000 דולר. מי שמעמיקה את פעילותה בענף הדו-גלגלי חשמלי היא חברת הארלי דיווידסון, שהציגה דגם חשמלי שני תחת מותג ה-LiveWire שלה.

בזירו מציגים דגמי כביש עם פיירינג / עירומים, דגמי דו-שימושי וסופרמוטו – ולאחרונה נכנסו גם לתחום האדוונצ'ר עם ה-DSRX.

האופנועים החשמליים של זירו נמכרים גם בישראל, בשנת 2020 הייבוא עבר לידי מטרו-מוטור שמייבאת את הדגמים לישראל. 

זירו מציגה ליין דגמים מעודכן לרגל שנת 2024

זירו FX / FXE

אופנוע חשמלי זירו FX

ה-FX וה-FXE נשארים בתפקיד דגמי הרמה ההתחלתית (Entry Level), עושים שימוש במנוע חשמלי בהספק של 34 קילוואט (כ-45 כ"ס) וסוללה בנפח של 7.2 קוט"ש שמספיקים לרכיבה משולבת עירוני + בין עירוני למרחק של כ-100 ק"מ. מחירם של צמד הדגמים עומד על כ-12,500 דולרים (למבחן דרכים על זירו FXE 2022).

זירו S / DS

אופנוע חשמלי זירו S

דגמי ה-S וה-DS מקבלים את הפלטפורמה בה עושה שימוש ה-SR/F, הבכיר בדגמי החברה, מה שאומר שמעתה מצטמצם הליין של זירו משלוש משפחות דגמים לשתיים בלבד.

דגמי ה-S וה-DS של זירו עושים כעת שימוש בשלדה של ה-SR/F, עם מנוע חשמלי המפיק הספק של 51 קילוואט (כ-68 כ"ס), וסוללה בנפח של 14.4 קוט"ש שמייצר טווח רכיבה משולב עירוני + בין עירוני של כ-160 ק"מ. צמד האופנועים החשמליים מגיעים למהירות מירבית של כ-160 קמ"ש ומטבע הדברים טווח הרכיבה לאורך זמן עם גז פתוח לרווחה תשפיע באופן ישיר על ביצועי הטווח.

מחירו של הזירו S עומד מעתה על כ-15,000 דולרים ומחירו של הזירו DS עומד מעתה על 16,000 דולרים. 

זירו SR

אופנוע חשמלי זירו SR

דגמי סדרת ה-SR הבכירה, ה-SR/F, ה-SR/S וה-SR/X, הדגם הדו-שימושי, מצוידים כעת במנוע חשמלי בהספק של 84 קילוואט (כ-112 כ"ס), סוללה בנפח של 17.3 קוט"ש שמייצרת טווח רכיבה משולב של כ-180 ק"מ ומגיעים למהירות מירבית של כ-200 קמ"ש.

בסה"כ, זירו מציעה כיום את ליין הדגמים המגוון ביותר בענף התחבורה הדו-גלגלית חשמלית – אם וכאשר היא תחליט להוסיף להיצע הדגמים שלה אופנוע אנדורו / מוטוקרוס חשמלי קלילים וחזקים, אופנוע עם סוללה נשלפת וטווח רכיבה גדול וקטנוע – אז הליין הזה יהיה מושלם.

יש דגמים, יש מגוון, אז למה נראה שהענף הדו-גלגלי החשמלי לא מצליח להתרומם?

אנחנו נמשיך ונכתוב את זה כמעט בכל אייטם שעוסק בדו-גלגלי חשמלי עד שנראה שהפער התהומי בין תעשיית הרכב הארבע-גלגלי לדו-גלגלי מצטמצם ובצורה משמעותית – יש שינוי בשטח, דגמים חדשים נחשפים אבל זה עדיין לא מספיק – האם זה טווח הרכיבה המוגבל? זמן הטעינה הארוך ופעולת הטעינה המסורבלת? המחיר הגבוה? ואולי שילוב של הכל ביחד – בפועל לא מספיק רוכבים בוחרים להחליף את האופנועים שלהם שעושים שימוש במנועי בעירה פנימית בחשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button