בתחילת השנה, דיווחנו לכם שיצרנית האופנועים החשמליים האיטלקית אנרג'יקה, תסיים בשנה הנוכחית (2022) את החוזה שלה עם ליגת ה-MotoE – אליפות מרוצי האופנועים החשמליים, ושמעתה יצרנית אופנועים איטלקיה אחרת, דוקאטי, תהיה זו שתספק את האופנוע לאליפות – החל מעונת 2023.
ב-MotoE, כל הרוכבים רוכבים על אותו סוג אופנוע, מה שהופך את העניינים למעניינים הרבה יותר. האופנוע שאותו תספק דוקאטי ל-MotoE הוא ה-V21L שמוגדר נכון להיום כאבטיפוס, אבל נראה די מוכן לעונת מרוצים מלאה.
בחודש ינואר האחרון קיבלנו טעימה מאיך שה-V21L נראה עם מספר תמונות רשמיות אותן שחרר היצרן, וכעת אנחנו יכולים גם להתרשם מאיך הכלי הזה נוסע… בשתי מילים – מגניב בטירוף!
נכון להיום, דוקאטי לא מציעה שום דגם חשמלי בייצור סדרתי – אך אין ספק שאספקה של אופנוע לליגת ה-MotoE מהווה את השלב האחרון בהכנות של היצרן לפני שיחשוף דגם חשמלי ראשון מתוצרתו – שיוצע למכירה ללקוחות פרטיים.
דוקאטי תוכל לנצל את מסלול המרוצים כדי ללמוד את המנוע ואת שאר הרכיבים ולתקן את כל הריג'קטים הקטנים והגדולים במסגרת של ליגת מרוצים – וכך לספק ללקוחות מוצר מוגמר שהוכיח את עצמו גם בתנאים הקשוחים ביותר.
כפי שכתבנו בפעם שעברה, ובהתאם לכך שה-V21L עדיין לא נחשף כדגם מסלול רשמי אלא מוגדר כאב טיפוס, אנחנו יכולים ללמוד עליו רק ממה שאנו רואים בתמונות – חלקי קרבון רבים, מתלים של אוהלינס ועוד.
פרטים טכניים כמו הספק המנוע ומהירות מירבית לא פורסמו אך אפשר להעריך כי לאופנוע המרוץ החשמלי של דוקאטי יהיו נתונים זהים או דומים לאלו של אופנוע ה-MotoE היוצא, האגו קורסה של אנרג'יקה, בעל מנוע בהספק של 110 קילוואט שהביא אותו למהירות של כ-250 קמ"ש.
בדוקאטי עובדים בקדחתנות כדי להגיע מוכנים למרוץ הראשון של עונת 2023 ב-MotoE וגייסו לשם כך את רוכב המרוצים אלכס דה-אנג'ליס שבחן את האופנוע במסלול Vallelunga ברומא – בוידאו שלפניכם.
צפו ב-59 שניות של ריגוש מוטורי חשמלי >>
האופנוע של היום במירוץ החשמלי הוא כישלון מוחלט ואכזבה קשה. הוא גדול וכבד מדי, מסורבל ואיטי להחריד. זמן המירוץ קצר ללא תקנה ולא ראינו שום התקדמות אלא אחורה משנה קודמת מה שאומר שהסוללה חלשה מדי. אם נכון מה שאתם מציינים לגבי האופנוע החדש לצערי זה לא נותן תקווה רבה. אבל בכל זאת רוצה לראות שינוי מבורך.
כל מה שכתבת לא נכון.