בליגת מרוצי אופנועי הכביש החשמליים כל המתחרים רוכבים על אותו דגם אופנוע – עד עתה מי שסיפקה את האופנועים היא יצרנית דו-גלגלי חשמלי איטלקית אחרת, אנרג'יקה, שהודיעה לאחרונה על סיום החוזה שלה – מה שפתח את האפשרות בעבור דוקאטי.
הכלי החדש, שעתיד להחליף את ה-Ego Corsa, הוא ה-V21L – שנמצא בימים אלו ממש במבדקים מסכמים על האספלט האיכותי במסלול מיזאנו באיטליה.
בדוקאטי לא ממש נידבו פרטים טכניים, אבל מהתמונות אנחנו יכולים ללמוד דווקא לא מעט – יש כאן כמות נכבדה של חלקי קרבון קלילים וחזקים במיוחד, מתלים של אוהלינס מקדימה ומאחורה ובלמים מתוצרת ברמבו. ההינע הסופי מתבצע על ידי שרשרת ולא רצועה – מן הסתם מטעמי חימום ובלאי.
אנרג'יקה התקינו באופנוע המרוץ החשמלי שלהם מנוע בהספק חשמלי של 110 קילוואט שהגיע למהירויות של כמעט 250 קמ"ש, כך שאפשר להעריך שהביצועים של ה-V21L יהיו דומים, אם לא טובים מכך.
למה דוקאטי צריכה את זה?
מלבד היוקרה, והעובדה כי מרוצים היו חלק מה-DNA של דוקאטי, אחד ממותגי הדו-גלגלי הכי נחשקים בעולם מאז ומתמיד, ליגות המרוצים של רכבים חשמליים – הן באופנועים והן במכוניות, מהווים כר פורה לניסויים ובחינה של טכנולוגיות ופיתוחים חדשים – חלקם יגיעו בסופו של דבר גם לכביש הציבורי. דוקאטי עדיין לא הציגה דגם חשמלי המיועד לייצור סדרתי, אבל הכניסה שלהם לזירת ה-MotoE מסמלת לנו שהיום הזה קרוב, קרוב מתמיד.