אם כן, מדובר בידיעה שיכולה לשנות את עולם הרכב החשמלי, לא פחות. GAC איון (GAC AION) מתכננת להציג בחודש ספטמבר הקרוב את האיון V, רכב פנאי חשמלי חדש בשתי גרסאות: 3C עם טווח נסיעה של 500 ק"מ ו-6C עם טווח נסיעה מרשים של 1,000 ק"מ.
לאיון V תהיה, כך על פי הדיווחים, סוללה העשויה מחומר שנקרא גרפן (Graphene) – "יריעה דו-ממדית של אטומי פחמן, המסודרים בצורת משושים" – כך על פי ויקיפדיה. הסינים טוענים, שסוללת הגרפן לא רק מספקת טווחי נסיעה גדולים במיוחד (עד 1000 ק"מ) אלא גם מאפשרת להגיע לזמני טעינה אולטרא-מהירים, וחשוב מכך – לעשות את זה בלי לפגוע בחיי הסוללה.
לא מעט חושבים שהסינים מבלפים, ומומחי סוללות מרחבי העולם אף טוענים שהטכנולוגיה הזו נמצאת במרחק של כמה שנות פיתוח מלהכנס לשימוש, אך הסינים טוענים שהדבר כבר בוצע על ידם, ושהם יחשפו את יכולות העל של סוללות הגרפן, כבר בחודש ספטמבר הקרוב – ויש להם גם הוכחות, לפחות לזמני הטעינה. ב'יום הטכנולוגיה' שקיים היצרן ב-27 ליולי הוא ערך הדגמה בה השיגה פלטפורמה 3C זמן טעינה של 16 דקות מ-20% – 80% סוללה ו-8 דקות בלבד מ-0% ל-80% סוללה בפלטפורמה 6C.
ב-GAC איון אומרים שאפילו טעינה של פלטפורמת 6C בהספק מקסימלי בצורה קבועה למשך שנים לא תפגע באורך חיי סוללה של כ-1,000,000 ק"מ.
ספקנים? גם אנחנו. אבל אם זהו אכן המצב, וג'אק איון יציגו רכב חשמלי עם טווח של 1,000 ק"מ ויכולת טעינה מהירה בתוך 8 דקות, הרי שיש פה Game Changer של ממש.
נמתין עד ספטמבר כדי לקבל תשובה.
בכל זאת זה טכנלוגיה מוכרת למדע וזה ישים ,אז יש מצב