זוכרים את דייהטסו? יצרנית הרכב היפנית שדגמיה כמו הסיריון והטריוס תמיד הייתה טובה בייצור של רכבים קטנים ועכשיו היא עושה את זה גם בעידן התחבורה החשמלית. לתערוכת Japan Mobilty מגיעה דייהטסו עם קונספט מעניין – פלטפורמה ייעודית חשמלית שמוגשת ב-4 וריאציות שונות: רכב קבריולט דו-מושבי, מיקרו וואן לנוסעים, מיקרו-וואן מסחרי ומשאית זעירה.
מכוניות חשמליות זעירות דוגמת הקיה ריי EV, הניסאן סאקורה ועוד נמכרות בכמויות עצומות בסין, יפן ומדינות אסיאתיות נוספות וזה כמובן שוק שאף יצרנית רכב שפועלת במדינות הללו לא יכולה להרשות לעצמה לפספס.
בדייהטסו לא מספקים יותר מידי פרטים על דגם הקונספט המרובע ושומרים על הקלפים קרוב לחזה – הנה מה שאנחנו כן יכולים ללמוד על ארבעת הוריאציות הללו:
דייהטסו אוסנפו
האוסנפו (OSANPO) הוא רכב קבריולט דו-מושבי חשמלי שמשווק על ידי היפנים כקרוסאובר. מידותיו של האוסנפו הן להלן: אורכו 3,395 מ"מ, רוחבו 1,475 מ"מ, גובהו 1,330 מ"מ ובסיס גלגליו 2,440 מ"מ. כדי שתוכלו לקבל מושג טוב יותר על גודלו של האוסנפו, בחרנו את הפיאט e500 קבריו, שבסיס גלגליו עומד על 2,322 מ"מ, לשם ההשוואה. האוסנפו מציע מראה מינימליסטי שמאופיין בחומרים קלים, באופן שמתאים לסגנון הפנאי שבדייהטסו רוצים לשדר דרכו ללקוח.
דייהטסו me:MO
ה-me:MO הוא מיקרו-וואן חשמלי המיועד להסעת נוסעים. אורכו של ה-me:MO עומד על 2,955 מ"מ, רוחבו 1,475 מ"מ, גובהו 1,590 מ"מ ובסיס גלגליו 1,985 מ"מ. בדייהטסו תכננו את ה-me:MO כך שהלקוחות יוכלו להחליף חלקים מסוימים בתא הנוסעים על מנת להתאים את המיקרו-וואן החשמלי לצרכים שלהם, כך שהרכב יוכל להתאים לתקופה ארוכה, גם שהצרכים משתנים.
דייהטסו Uniform Box / Cargo
בעוד ששתי הגרסאות הראשונות מיועדות לנוסעים, בדייהטסו מציגים גם צמד גרסאות המיועדות למגזר העסקי. דגם ה-Cargo הוא מיקרו-וואן מסחרי חשמלי באורך של 3,395 מ"מ, רוחבו 1,475 מ"מ, גובהו 1,920 מ"מ ובסיס גלגליו 2,450 מ"מ. דגם ה-Box הוא משאית זעירה חשמלית, אורכה 3,395 מ"מ, רוחבה 1,475 מ"מ, גובהו 1,885 מ"מ ובסיס גלגליה 1,900 מ"מ. בדומה לדגם ה-me:MO, גם כאן המשתמש יוכל לשנות ולהתאים את תא הנוסעים לפי אופי השימוש האישי שלו.
הזווית שלנו
קצת יותר קטן וקצת פחות אנשים, אבל מבחינת העומס שבו מטרופולין תל אביב לא מאד שונה מכל עיר גדולה אחרת, גם כאלו שנמצאים במדינות אסיאתיות עצומות. אנחנו לגמרי יכולים לראות את הרכבים החשמליים הזעירים של דייהטסו, ובעיקר את ה-me:MO ואת צמד דגמי ה-Uniform משתלבים היטב בנוף הישראלי העירוני ומחליפים את הריקשות שהפכו לרכב המסחרי החדש ומהוות את סימן ההיכר של כמה מהאזורים היותר דחוסים במטרופולין.
במחיר הנכון, זה יכול להיות להיט. האם נראה את דייהטסו עושה קאמבק וחוזרת לסיבוב נוסף בישראל?
שום רכב למעט קורקינט או אופניים חשמליים לא יהיה משתלם במדינת ישראל ,כל עוד יש פה את המס הכי גבוה וחזירי בעולם כולל הגבלות ובירוקרטיה הכי מגעילה שיש על כל מה שקשור לרכב חלפים ודלק.
בלי לדבר על מה שקורה עכשיו עם משרד התחבורה וחילופי התפקידים בראשות מירוש