16,990 יורו לפני הטבות מס, או 12,043 יורו אחרי הטבות מס – ובמילים אחרות, 2.5 רכבי דאצ'יה ספרינג, החשמלית הראשונה של מותג הרכב הרומני, שווי ערך לטסלה מודל 3 אחת (בצרפת). המחיר הנמוך שייך לגרסה הבסיסית של הרכב החדש.
בצרפת, שם הושק הרכב לראשונה, יהיו זמינות עוד מספר גרסאות של הספרינג החשמלית בנוסף לגרסה הבסיסית – גרסת 'ביזנס' שתהיה מיועדת בעיקר לציי רכב ולמיזמי רכב שיתופי שנפוצים בערים הגדולות באירופה, גרסת 'קארגו' – אותו רכב למעשה רק ללא מושב אחורי, מה שיאפשר להעמיס סחורה על הרכב – עד למשקל מקסימלי של 325 ק"ג וקיבולת של כ-1,100 ליטר – אופציה טובה למי שמחפש רכב 'לאסט-מייל דליברי' חשמלי וזול.
הגרסה היקרה ביותר, שנושאת תג מחיר מרקיע שחקים (לא באמת) של כ-18,500 יורו נקראת 'קומפורט פלוס', והיא כוללת מסך תצוגה 7 אינטש, מצלמה אחורית, חיישני חנייה ועוד, אבל הסיבה העיקרית שבגינה ירצו לרכוש את גרסת הקומפורט פלוס, היא כי אפשר להוסיף לה שקע טעינה CCS לטעינה מהירה בהספק של 30 קילוואט – בתוספת של 600 יורו למחיר.
טווח הנסיעה עומד רשמית על 230 ק"מ (לפי תקן WLTP האירופי), אך כמובן שעשויים להיות שינויים לפה ולשם בין הגרסאות.
בין כל עדרי הטסלות, ה-ID.4-ים וה-ID.3-ים, הגרמניות החשמליות ואפילו הסיניות החשמליות שכביכול זולות אבל לא מספיק, רכב חשמלי זול כמו הדאצ'יה ספרינג זה בדיוק מה שהעולם צריך כדי שימכרו פה רכבים חשמליים בכמויות עצומות. רכב חשמלי במחיר שמתאים כמעט לכל כיס, עם טווח נסיעה אטרקטיבי ביחס למחיר – רק צריך שתהיה לו טעינה מהירה בכל הגרסאות, ומחיר טוב בישראל – ואנחנו מסודרים.
נו כבר, מתי אצלנו ?
אם המחיר שלה יהיה באמת כל כך נמוך גם בארץ היא תהיה להיט בקרב אלו שנוסעים נסיעות קצרות של עד 50-100 ק"מ לכיוון כל יום.
רכב כזה עם תמחור נכון יכול לזעזע את השוק לחלוטין.
דאצ'י'ה עושים צחוק? זה דגם לאשה שעושה קניות מהסופר ומקפיצה את הילדים לבית הספר/חוגים! מה איתנו הגברים? לפחות שיהי'ה דגם עם מנוע כמו של רנו זואי ויעלו קצת את המחיר.. אני ראשון שיקנה בע"ה בל"נ!!!
לגמרי מסכים איתך!!!
כל הרכבים שלהם נראים זוועה, והאבזור…
45כס, יותר מ 19 שניות 0-100, יותר איטי מחיפושית של שנות השבעים
תודה רבה, אני אלך ברגל
וואו חחחחחח
זה ודאי הכי פחות מזהם 🙂