אחרי שהרעש שעשה הסילברדו החשמלי שכך קצת, אפשר להתפנות לדגם נוסף שג'נרל מוטורס מציגה בתערוכת CES, והאמת, שהוא מעניין באותה מידה ואף חשוב לא פחות…
הכירו את האקווינוקס EV, הגרסה החשמלית של רכב הפנאי של שברולט – וכשאנחנו אומרים גרסה אנחנו לא מתכוונים לכך שהרכב הזה הוא רכב בנזין שהוסב לחשמלי, אלא שיש כעת שני דגמים תחת אותו שם – האחד עם מנוע בעירה פנימית והשני חשמלי.
לפני הכל, בואו ניגש לפרט הכי מעניין, או כמו שאומרים החבר'ה, בואו נאמ;לק לכם
על פי ג'נרל מוטורס, מחירו של האקווינוקס (Equinox) החשמלי יתחיל מ-30,000 דולרים בלבד – מחיר "שובר" שוק לכל הדעות.
הוא בנוי על פלטפורמת האוליתימום (ממש כמו הסילברדו) ויהיה זמין בגרסה פרטית ואף גרסה מסחרית (למוניות, ציי רכב שיתופיים ועוד) ויוצע ברמות גימור LT ו-RS.
האקווינוקס נראה ממש טוב, וזה בערך כל מה שאנחנו יודעים עליו – מעבר לתג המחיר שצפוי להיות נמוך, בג'נרל מוטורס לא ממש חשפו פרטים חשובים כמו טווח נסיעה, נפח סוללה או הספק – הם כן אמרו שמדובר בדגם שיגיע לאולמות התצוגה בעוד כשנתיים, ב-2024.
המראה של האקווינוקס ספורטיבי ומסוגנן, ממשיך את הקו העיצובי שבחרה GM בעבור שברולט בשנים האחרונות (רמת הגימור שמופיעה בהדמיות המחשב שצירפנו בכתבה היא ה-RS).
עד 2024 הרבה חשמל הולך לזרום בכבלים, אבל בכל זאת בדקנו עד כמה האקווינוקס החשמלי יהיה זול יותר מהמתחרים שלו, לפחות לפי המחירים היום:
- פולקסווגן ID.4 עולה החל מ-40,000 דולרים.
- מוסאנג מאך-אי עולה החל מ-45,000 דולרים.
- איוניק 5 עולה החל מ-48,000 דולרים (בארץ החל מ-190,000 שקלים).
והטסלה מודל Y שבכלל הפך לאיזה רכב פרימיום יוקרתי, עם תג מחיר שהאמיר כמעט עד ל-60,000 דולרים, כלל לא מסונכרן עם שאר הדגמים בקטגוריה.
בקיצור, אתם מבינים למה יש פה חדשות חשובות מאד.
נצטרך לחכות בסבלנות ל-2024.
אולטיום, לא אולתימום.