לצד החשיפות של רכבים חשמליים חדשים, בב.מ.וו לא מזניחים גם את הענף הדו-גלגלי ומשקיעים לא מעט בפיתוח של דגמים חשמליים חדשים – בעיקר כלים שעונים להגדרה "פתרונות תחבורה" זריזים וחסכוניים.
הכלי הדו-גלגלי החשמלי האחרון שהציגה ב.מ.וו הוא ה-CE04 – קטנוע חשמלי עם עיצוב מעניין, ומימדים וביצועים זהים לקטנועי 500 סמ"ק מקבילים וטווח רכיבה מקסימלי של כ-130 ק"מ.
עכשיו אנחנו מקבלים לא פחות מ-3 כלים דו-גלגליים חשמליים חדשים.
בב.מ.וו כבר "שיחקו" בעבר עם הנושא החשמלי, והציגו את C EVOLUTION, שהיה מבוסס על ה-C 650. אבל מאז עברו הרבה וולטים בכבלים, והיום מתקדמים בב.מ.וו בכלים חשמליים "טהורים" וחדשניים.
הכלי המעניין הראשון שנחשף הוא ה-CE 02 קונספט – רכב דו-גלגלי חשמלי עירוני שמסוגל להגיע למהירות מירבית של כ-90 קמ"ש וטווח רכיבה של כ-90 ק"מ ונראה מגניב לגמרי.
ה-CE 02 של ב.מ.וו הוא אופנוע קטן וחמוד ממש (סטייל המונקי או ה-MSX של הונדה) – יש לו מנוע שמפיק הספק של כ-15 כ"ס, בלמי דיסק והינע סופי בתצורת רצועה ואפילו, קבלו את זה, סקייטבורד מקורי מוצמד אליו. הכי מגניב שיש.
שני הדגמים הנוספים שנחשפו הם ה-i Vision AMBY – אופני כביש שמותאמים לרכיבה במהירות גבוהה ומצוידים בסוללה ענקית שעל פי ב.מ.וו, מסוגלת לייצר טווח רכיבה של עד 300 (!) ק"מ – אמנם מדובר בנתון שמתייחס לרכיבה במצב המהירות הנמוך ביותר, אך חייבים להודות שעדיין מדובר בטווח מכובד לאופניים.
דרך האפליקציה הייעודית שמנהלת את האופניים, יכול הרוכב לבחור בין מספר מצבי מהירות, כשהגבוה ביניהם עומד על 37 קמ"ש.
הכלי השני הוא Vision AMBY – סוג של הכלאה בין אופנוע לאופניים. מצד אחד אין לו פדלים אבל מצד שני המהירות המירבית המקסימלית אליה הוא מסוגל להגיע עומדת על 37 קמ"ש בלבד – לאופניים זה נשמע די מהיר, לאופנוע – ממש לא.
ב.מ.וו לא שיחררה שום פרט טכני לגבי ה-Vision AMBY כמו טווח רכיבה או קיבולת סוללה, אך מהתמונות ניתן ללמוד שהוא מיועד גם לרכיבה דו-שימושית, עם צמיגי שטח, חישוקים שפיצים ומרווח גחון גבוה שיאפשרו לו להתגלגל בשבילים לא-סלולים.
אני רוצה פרטים על האופנוע החשמלי