בשונה ממתחרותיה הישירות מגרמניה, מרצדס שהודיעה על "חשמול" מוחלט עד שנת 2030 ואאודי, שהצהירה על ליין חשמלי לחלוטין עד 2033, ההתחייבות של ב.מ.וו קצת יותר שמרנית – 50% מכירות של רכבים חשמליים עד שנת 2030 ובנוסף לכך, הבווארים אמרו שהם שואפים לצמצום של 40% מהפליטות במהלך אורח חייו של הרכב עד סוף העשור הנוכחי.
"עלינו לתכנן את כלי הרכב שלנו לקיימות כבר מהיום הראשון לפיתוח: צמצום כמות החומרים המשמשים לייצורם, ובעיקר, תכנון לשימוש חוזר ומיחזור כבר מההתחלה. מול עליית מחירי חומרי הגלם, מדובר לא רק בצו סביבתי, אלא גם בציווי עסקי." כך אמר אוליבר זיפסה, מנכ"ל ב.מ.וו.
התוכנית של ב.מ.וו כוללת, בין היתר, צמצום השימוש בחומרים בלתי מתכלים, פלסטיק וניילון ושימוש בחומרים ממוחזרים.
חבלים ורשתות שמשמשים לדיג מהווים בעיה של ממש באוקיינוסים השונים, ובב.מ.וו רוצים לתרום את מה שהם יכולים כדי להתמודד עם הבעיה הזו. גם מצמצמים את האשפה בים, וגם מקבלים "נקודות" בקרב הקהל חובב הסביבה – נשמע כמו WIN WIN מבחינת ב.מ.וו.
על פי היצרן, במסגרת NEUE KLASSE, דגמי הליין החדש שב.מ.וו מתכננים ל-2025, יעשה שימוש נרחב ברשתות דיג וחבלים שנאספו מרחבי הים, ממש כך. אלו יהוו כ-30% ממוצרי הפלסטיק בהם מתכננת ב.מ.וו להשתמש בנקודות שונות ברכב, בפנים ובחוץ.
מי שמשתפת פעולה עם יצרנית הרכב הבווארית במיזם זה היא PLASTIX, חברה מדנמרק שאוספת את הפסולת הימים וממחזרת אותו.
פתרון מגניב ומבורך.