שנתיים שלמות עברו מאז הכרנו את ה-CE 02 של ב.מ.וו, כלי דו-גלגלי חשמלי שלא ממש סגור על עצמו ונמצא על התפר בין להיות מוגדר כקטנוע חשמלי או אופנוע חשמלי. ה-CE 02 נמצא כל כך על התפר שאפילו בב.מ.וו, החברה שמייצרת אותו, לא יודעים ממש איך להגדיר אותו אז המציאו בעבורו מושג חדש: "חשמלי, בעל עיצוב שאמור למשוך לקוחות צעירים, זה לא אופנוע חשמלי וגם לא קטנוע חשמלי – זה פארקורE, שנועד להתנייד בסביבה אורבנית."
ה-CE 02 חף מפלסטיקה חיצונית שעוטפת אותו, יש לו מושב אחד ולא שניים, כידון גבוה ומזלג הפוך ומערכת ABS מקדימה, כך שלדעתנו הוא הרבה יותר אופנוע מקטנוע – מה אתם חושבים?
דבר אחר בטוח, עם מהירות מירבית של 95 קמ"ש בלבד וטווח רכיבה מקסימלי שעומד על 90 ק"מ (שלא מושג ברכיבה במהירות של 95 ק"מ למשך זמן ממושך), עליו אחראיות 2 סוללות שמייצרות יחד נפח של כמעט 4 קוט"ש, ה-CE 02 של ב.מ.וו הוא כלי עירוני ותו-לא.
כשעולים על כבישים מהירים עם דו-גלגלי, הדבר הראשון שצריך להיות לך זה מספיק כח כדי להיות לפני התנועה ולברוח ממצבים מסוכנים – ועם מהירות מירבית של 95 קמ"ש, ולמרות שיש לו מנוע מקורר אוויר שמציע הספק של 11 קילוואט (כ-15 כ"ס) ה-CE 02 לא ממש שם.
"עם ה-CE 02, אנו שואפים למשהו חדש ב-BMW Motorrad ורוצים להיות חלוצים שוב. הודות לפרופורציות יוצאות הדופן והגרפיקה הבולטת שלו, ה-CE 02 החדש הוא צורה לא מסובכת וצעירה של ניידות חד-מסלולית. השפה העיצובית המוקטנת מייצגת קלילות וכיף. הפוקוס אינו על שימושיות, אלא על משיכה רגשית, הנאה רכיבה ושימוש לא מסובך, כמעט אינטואיטיבי." אומר אדגר היינריך, ראש מחלקת העיצוב בב.מ.וו מוטרד, חטיבת הדו-גלגלי של יצרנית הרכב הגרמנית.
ממש כשם שבהארלי דייווידסון הבינו שכדי להישאר רלוונטיים בשנים הבאות עלינו לטובה הם חייבים לייצר כלי חשמלי, זול יחסית, שיוכל להמכר בכמויות גדולות – כך מבינים גם בב.מ.וו והתוצאה – לפניכם.
למרות ששניהם משרתים מטרה דומה, כששמים את הדל-מאר אל מול ה-CE 02 מבינים שמדובר בשני כלים די שונים: הדל-מאר של מותג LiveWire החשמלי מבית ה"ד מגיע עם גלגלי 19 אינץ' לעומת 14 אינץ' ב-CE 02, גובה מושבו עומד על 785 מ"מ לעומת 750 מ"מ בלבד בב.מ.וו, משקלו עומד על 195 ק"ג לעומת 132 ק"ג בלבד בב.מ.וו (סביר ביותר לכלי דו-גלגלי חשמלי עם 2 סוללות), הספק המנוע גבוה בהרבה – 84 כוחות סוס אצל הדל-מאר לעומת 15 כ"ס צנועים ב-CE 02 וגם במחיר יש הפרש לא מבוטל – עלותו של הדל-מאר כפולה מזו של ה-ב.מ.וו.
שעתיים ו-40 דקות, זה הזמן שייקח ל-CE 02 להגיע מ-20% ל-80% סוללה, כך על פי ב.מ.וו.
ה-CE 02 עושה שימוש בשלדת פלדה, חישוקי אלומיניום, רצועה כהינע סופי, מזלג הפוך מקדימה עם מהלך מתלה של 116 מ"מ מקדימה ובולם יחיד מתכוונן עם מהלך מתלה של 55 מ"מ מאחורה, דיסק בלימה יחיד מקדימה כולל מערכת ABS ודיסק בלימה יחיד מאחורה.
ה-CE 02 של ב.מ.וו מגיע כסטנדרט בצבע שחור, עם שני מצבי רכיבה SURF ו-FLOW, הילוך אחורי, תחילת רכיבה ללא שימוש במפתח, מסך תצוגה TFT בגודל 3.5 אינץ' ושקע טעינה USB-C.
מי שיבחר לשדרג לחבילת ה-הייליין, יהנה בין השאר מצביעה בולטת כולל מזלג קדמי מוזהב, ידיות מחוממות, עריסה לטלפון עם חיבור למסך הכלי, מטען מהיר, מצב רכיבה נוסף – FLASH ועוד.
בב.מ.וו מציעים גם מספר תוספות מקוריות ל-CE 02 – ארגז תואם, מושב קומפורט, תיקי צד, פיירינג ועוד.
האם יש לב.מ.וו CE 02 את מה שצריך בשביל להפוך לרב מכר? שאלה טובה. מצד אחד תג המחיר של 7,599 דולרים נשמע סביר לכלי דו-גלגלי חשמלי מגניב ומתקדם מתוצרת מותג נחשב כמו ב.מ.וו, אך מצד שני צריך לזכור שמדובר בכלי שדי מגביל את הרוכב לנוע במרחב העירוני.
וכשמסתכלים על כלי דוגמת הימאהה MT03, אופנוע נייקד עם מנוע בעירה פנימית בנפח 300 סמ"ק שמאפשר הרבה יותר ממה שה-CE 02 מאפשר – טווח רכיבה לא מוגבל, תדלוק מהיר, מהירות שיוט גבוהה, אופציה להסיע שני רוכבים די בנוחות ותג מחיר שעומד בסה"כ על 5,000 דולרים – די קשה לנו לראות כיצד גורמים לצעיר האמריקני או הישראלי הממוצע לבחור באופציה החשמלית על פני אופציה הבנזינית. דווקא בישראל ההפרש בעלות הביטוח שהיא לטובת הדו"ג החשמלי יכולה להוות קלף מנצח, אבל עדיין, מוקדם לדעת.
בשורה תחתונה, הענף הדו-גלגלי החשמלי חייב דגמים חשמליים עם טווח רכיבה של מאות ק"מ, ולא רק על הנייר, סוללות קלות, טעינה מהירה ותג מחיר אטרקטיבי. עד שזה לא יקרה, קשה לנו לראות אותו מתרומם.