אאודי Q4 אי-טרון הוא רכב פנאי חשמלי עם חמישה מקומות ישיבה וטווח נסיעה מוצהר של 525 ק״מ. הודות לפלטפורמה החשמלית, ל-Q4 אי-טרון יש פנים מרווח, והוא דומה במידותיו לאאודי Q5. המתחרות העיקריות שלה הן ג'נסיס GV60 או אקספנג G9, ואפילו טסלה מודל Y, שמחירה נמוך יותר.
הדגם הגיע לישראל בסוף 2021 ומאז זכה לשדרוג ב-2024 שהקנה לדגם בין היתר גם טווח נסיעה גבוה יותר וטעינה מהירה יותר.
כמו פולקסווגן ID.4 או סקודה אניאק, גם ה-Q4 אי-טרון של אאודי עושה שימוש בפלטפורמת ה-MEB של הקונצרן, והיא משווקת בגרסה אחת בישראל עם הנעה אחורית בהספק של 285 כוחות סוס.
אאודי Q4 אי-טרון מתאים לנהגים המחפשים רכב פנאי חשמלי עם טווח נסיעה ריאלי גבוה מ-400 ק״מ, ועם תא נוסעים מרווח, מאובזר וטכנולוגי.
גרסה | אאודי Q4 אי-טרון 45 |
---|---|
הנעה | אחורית |
מנוע (קילוואט) | 212 |
מנוע (כ״ס) | 285 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 6.7 |
מהירות מקסימלית | 180 |
טווח נסיעה (WLTP) | 525 |
טעינה מהירה | 135 |
ב-2024 הגיע לישראל גרסה חדשה לרכב הפנאי, ה-Q4 אי-טרון, שזוכה לעדכון מקיף שנוגע כמעט בכל אספקט.
קיבולת הסוללה נותרה ללא שינוי עם 77 קוט"ש הזמינים לשימוש – מה שדווקא כן השתנה הוא ההרכב הכימי של התאים, וזה מה שאפשר לאאודי להשיג טווחי נסיעה וזמן טעינה משופרים. הספק הטעינה המירבי בגרסאות ההנעה האחורית עומד כעת על 135 קילוואט וזמן הטעינה מ-10% ל-80% התקצר ל-28 דקות.
בנוסף הדגם זוכה גם למתלים משופרים, שדרוג במערכות הבטיחות, ולהנעה בהספק של 285 כוחות סוס, לעומת 204 כוחות סוס בגרסה הקודמת.
אאודי Q4 אי-טרון מצויד בסוללה של 77 קוט"ש והנעה אחורית בהספק של 285 כוחות סוס. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות והמהירות המרבית בו היא 180 קמ"ש.
טווח הנסיעה המוצהר עומד על 525 ק"מ לטעינה. בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי לנוע באיזור ה-400 ק״מ לטעינה, כתלות בסגנון הנהיגה והדרך. בנהיגה רגועה תוכלו לקבל טווח גבוה יותר.
לאאודי Q4 יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 135 קילוואט כך שתוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 28 דקות או להוסיף לכם עוד 100 ק"מ של נסיעה בתוך 11 דקות של טעינה.
טעינת האאודי Q4 אי-טרון מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף האאודי Q4 אי-טרון תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
אאודי Q4 אי-טרון 45 | 51 שקלים | 28 דקות | 8:15 שעות | 525 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 135 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-11 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
העיצוב הפנימי אלגנטי וטכנולוגי, קיים ברכב חלון גג פנורמי חשמלי, מסך מולטימדיה מרכזי, בקרת אקלים לשלושה אזורים, ומושבים נוחים ומרווחים, אך גרסת הבסיס לא כוללת מצלמות היקפיות, לשם כך תאלצו להוסיף את ה-Tech-Pack בעלות נוספת.
שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב תחתון עם זכרונות למושב הנהג. מושב הנהג מאפשר ישיבה נוחה וזווית ראיה טובה על הדרך. יש מקום טוב לרגליים וגם מרווח גדול בין הראש לגג הרכב. בצדי הדלתות הקדמיות והאחוריות יש מקום אחסון רחב.
בסיס הגלגלים של אאודי Q4 אי-טרון עומד על 2,764 מ"מ, הוא מציע מרווח נוח גם ליושבים מאחור, אך הוא לא מרווח כמו חלק מהמתחרות, שמציעות בסיס גלגלים ארוך יותר. המושב האחורי נוח לישיבה, יש בו מקום לרגליים ומרווח טוב בין הראש לגג הרכב, גם עבור נוסעים גבוהים. המושב האמצעי נפתח למשענת יד עם מקום לכוסות. מאחר שרצפת הרכב שטוחה וללא תעלת הינע, גם הנוסע שיושב באמצע ירגיש נוח בתנוחת הרגליים. כל המושבים ברכב עשויים שילוב של עור ובד.
תא המטען בנפח 520 ליטר ועם מושבים אחוריים מקופלים תקבלו נפח של 1,490 ליטר. רצפת תא המטען נפתחת ויש בה מקום לכבלים וכלים. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית. ב-Q4 אי-טרון אין תא מטען קדמי.
באאודי Q4 אי-טרון יש מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10" הממוקם רוחבית ומוטמע בדשבורד. מול ההגה יש לוח מחוונים בגודל 10.25". מערכת המולטימדיה תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. ההגה ספורטיבי וקטום, מצופה עור ויש בו כפתורי שליטה על הפונקציות השונות ברכב.
בקונסולה המרכזית יש מקום תחתון לאחסון, מקום לכוסות, שני שקעי USB ושקע 12V. משענת היד המרכזית נפתחת ויש בה תא קטן לאחסון. בקרת האקלים נשלטת דרך מסך מגע הממוקם מעל הקונסולה. לנוסעים מאחור יש פאנל שליטה על בקרת האקלים עם פתחים משלהם, שני שקעי USB, שקע 12V וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים.
החלונות הקדמיים באאודי אקוסטיים ומבודדים רעש, השמשה הקדמית מבודדת חום והחלונות האחוריים כהים. מראות הצד ברכב מתכוונות, מתכהות ומתקפלות חשמלית וכוללות חימום וזיכרונות. המראה המרכזית מתכהה אוטומטית בעת סנוור. יש ברכב מערכת שמע עם שמונה רמקולים, מצלמה אחורית וחיישני חניה אחוריים וקדמיים.
בנוסף לכל אלה, אאודי מציעה גם חבילת אבזור בתשלום נוסף הנקראת Tech-Pack וכוללת מצלמות היקפיות 360°, מערכת ניווט מקורית, מערכת עזר לפקקי תנועה, מערכת שמע עם עשרה רמקולים ותצוגת נתונים עליונה וירטואלית (מציאות רבודה) המוקרנת על השמשה הקדמית.
האאודי Q4 קיבל חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וציונים של 93% בבטיחות הנוסעים, 89% בבטיחות הילדים, 66% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו-80% באבזור הבטיחותי. רמת האבזור הבטיחותי מדורגת 5 מתוך 8.
קיימות ברכב שבע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת סיוע למניעת התנגשות מאחור, סיוע בזיהוי רכב בשטח ראיה מת והתרעה ביציאה מהרכב בזיהוי סכנה.
אאודי Q4 אי-טרון משווק בישראל בגרסה אחת, ובשתי רמות אבזור:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
אחריות לסוללה של 8 שנים או 160,000 ק״מ יחד עם אחריות על הרכב לשלוש שנים.