אחרי ניסיון חשמול לא מוצלח של דגם הקופה המדובר ביותר שלה (R8 E-Tron), מכונית סדאן ספורטיבית שבאה כפיצוי (E-Tron GT), והרבה דגמי Q מחושמלים, אאודי סוף סוף מייצרת סטיישן חשמלית, שלה יקראו ה-A6 אוונט אי-טרון. צילומי ריגול מציגים אב טיפוס מוכן לייצור, ובעל לוחית רישוי אירופאית כאשר רוב חלקי ההסוואה הוסרו.
עיצוב
למרות שעבר די הרבה זמן מאז שנחשף הקונספט של אאודי A6 e-tron Avant, אפשר לראות שהעיצוב של הקונספט תורגם בצורה די טובה לכביש. עיצוב הפנס הקדמי המפוצל מזכיר את דגם הקונספט, אם כי פתחי האוורור הצדדיים הוקטנו במעט. כונס האוויר בצדדים כוסה, אולם עדיין ניתן לראות את הקווים החיצוניים שלו מסתתרים מתחת לעטיפה.
קו הגג המשופע הספורטיבי כמעט זהה לדגם הקונספט. וניתן לראות כי גם ידיות הרכב נכנסות פנימה, וממש מזכירות את אלו ב-i7 מבית ב.מ.וו, משהו שגורם לנו לתהות אם הם העתיקו אותן מהחברים הבווארים.
מהתמונות נראה שהעיצוב בחלק האחורי התמתן, והוא קצת פחות גרנדיוזי מהקונספט. כמו כן גם הספוילר והדיפיוזר לא כל כך גדולים, ולמרות שהם עדיין קיימים, הם לא כל כך קיצוניים כמו בקונספט. הדובדבן שבקצפת הוא פס התאורה הענק מאחור שכיאה לאאודי מחלוצות שילוב פנסי התאורה הראשיים עם טכנולוגיית ה-LED, אפשר לצפות שיהיו לו כמה ריקודים וטריקים מגניבים.
אאודי טרם פרסמה את האבזור פנים של ה-A6 אי-טרון, אבל מקורות טוענים כי ניתן לצפות לראות הרבה השראה מה-Q6 אי-טרון החדש. וזה מעיד שהולכת להיות הרבה טכנולוגיה חדשה על הסיפון.
מתוך ה-Q6 אי-טרון סביר להניח שייכנס גם מערך "Digital Stage" של אאודי, הכולל מסך קעור המכיל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11.9 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 14.9 אינץ'. גם את הנוסע הקדמי לא שכחו ודאגו לו גם למסך מגע משלו בגודל 10.9 אינץ'.למרות שהמערכת לא הוכרזה רשמית, סביר מאוד שזו תעשה את דרכה לאאודי A6 אוואנט אי-טרון החדשה.
אאודי A6 אוואנט אי-טרון הולכת לחלוק את אותה טכנולוגיית סוללה כמו הסלון, והיא הולכת לקבל את אותה מבחר של מערכות הנעה עם מנוע יחיד וכפול גם כן.
אז מה עם נתוני הטווח ויחידות הכוח אתם בטח תוהים לעצמכם – לטענת אאודי מתחת לרצפת ה-A6 Avant e-Tron יושבת סוללה עצומה של 100 קילוואט שתעניק למכונית טווח של כ-720 קילומטרים (!). קיבולת הסוללה הגדולה תאפשר טעינה מהירה בהספק של 270 קילוואט בדומה לאי-טרון GT, מהירות שתתן את האופציה להוסיף 310 קילומטרים של טווח תוך 10 דקות בלבד.
גרסאות ארוכי טווח יצויידו במנוע אחורי יחיד המניע את הגלגלים האחוריים, ורמות הגימור ממוקדות ביצועים יקבלו הנעה כפולה.
גרסת הקצה של ה-A6 אי-טרון החדשה תהיה עם הספק של כ-476 כ"ס ונתון קג"מ אסטרונומי של 80. נתון כוח הסוס זהה לזה של ה-אי-טרון GT אז סביר להניח שנתון התאוצה מ-0-100 קמ"ש יהיה פחות מארבע שניות.
מתי תגיע לארץ הסטיישן החשמלית וכמה היא תעלה?
אומנם אאודי לא חשפה רשמית מתי ה-A6 אוונט אי-טרון החדשה תצא למכירה, אך ניתן לצפות לראות אותה נחשפת באמצע השנה האזרחית החדשה, זמן קצר לאחר גרסת הסדאן שצפויה להשתחרר לפנייה. מבחינת המחיר, תצטרכו לחכות עד לחשיפה לנתון רשמי, אולם צפוי שהוא יעלה בין 60,000 ל-70,000 אירו באירופה ככה שבחישוב גס עם מיסי ארץ הקודש תאלצו להיפרד מכ-400 אלף שקלים במידה והדגם יגיע לארץ, אנחנו אופטימיים.
מעניין מאוד! נראה רכב מעולה למשפחה
מקצועי ביותר!
אחלה סקירה מסקרן מה המחיר?