חברת הסטארט-אפ האמריקנית קאנו החלה את חייה בשנת 2017 עם מטרה שאפתנית למדי: לייצר מגוון דגמי ואנים חשמליים לשירותים שונים. הדגם הראשון של החברה – שייצורו ההמוני עדיין לא החל – מכונה Lifestyle Vehicle. זהו מיניוואן בעל חמש דלתות, כאשר טווח הטעינה המוצהר שלו עומד על 400 קילומטרים.
אלא שקאנו מנסה לחתור קדימה בתוך נהר סוער למדי. חמש שנים אחרי שהוקמה החברה, היא עדיין לא השיקה את הדגם הראשון שלה – וברבעון הראשון של 2022 היא הצהירה על הפסד של 125 מיליון דולרים.
קאנו נאלצה גם להודות כי קיים ספק משמעותי שהיא תוכל להמשיך לפעול בעתיד הקרוב. בחברה החלו לקצץ בהוצאות במטרה להמשיך בניסויים לקראת תחילת ייצור ה-Lifestyle Vehicle, זאת בעוד איום פשיטת הרגל מוסיף לרחם מעל ראשם.
כעת מנסים בקאנו לבסס את עצמם כשחקנית ממשית בתחום הרכב החשמלי – בעזרת איסוף הזמנות לדגם העתידי. בחברה הכריזו לאחרונה על עסקה ענקית לרכישת ה-Lifestyle Vehicle בידי חברת השכרת הרכב האמריקנית Kingbee, שמתכוונת לרכוש מהיצרנית הצעירה 9,300 רכבים – ועשויה לרכוש בעתיד 9,300 נוספים.
גם רשת החנויות וולמארט חתמה על עסקה לרכישת 10,000 רכבים מקאנו – מה שמביא את סך כל ההזמנות העתידיות של החברה לסך של למעלה ממיליארד דולרים. בחברה חתמו על עסקאות נוספות לאספקת אלפי רכבי Lifestyle Vehicle, אך עדיין לא ברור איזה אחוז מאותן עסקאות הוא פוטנציאלי בלבד – ולכן עלול להתבטל.
נדמה שקאנו תצטרך יותר מאשר הזמנות עתידיות כדי לצלוח את המשבר הנוכחי. בחברה הבטיחו להתחיל לייצר את ה-Lifestyle Vehicle כבר ברבעון האחרון של 2022, אבל לשנה הנוכחית נותרו מעט פחות מחודשיים – וההערכה היא שקאנו לא תצליח לעמוד ביעד השאפתני.
מעבר לכך, כדי לספק עשרות אלפי רכבים ללקוחותיה השונים – קאנו תצטרך להגיע להיקף ייצור משמעותי מאוד. עדיין לא ברור אם החברה תוכל לעמוד באתגר הזה – או שמא פניה לקראת רכישה, פשיטת רגל או סגירה.