
השם פולסטאר לא עולה הרבה בהקשר של רכבים חשמליים חדשים, אבל המותג השוודי-סיני שפעם שאף להציב תחרות ראויה לענקיות כמו טסלה עדיין כאן, עם דגם חדש העונה לשם פולסטאר 5, שיהווה את הדגם הבכיר בליין הדגמים החשמליים של פולסטאר (ספינת הדגל, אם תרצו), כשהוא מצטרף אל פולסטאר 2, פולסטאר 3 ולפולסטאר 4.
לא משנה מה יקרה – פולסטאר תהיה כנראה לעולם מזוהה עם וולוו, אך מותג הרכב השוודי (וולוו), מחזיק היום בנתח משמעותי הרבה פחות במותג הבוטיקי – מ-48%, כמעט חצי, עד שנת 2024 ל-18% בלבד משנת 2024 והלאה ול-16% משנת 2025. שאר בעלי המניות העיקריים במותג פולסטאר הן כמובן ג'ילי הסינית וחברת PSD Investment, שהשקיעה בפולסטאר כ-200 מיליון דולר.
פולסטאר 5 הוא רכב GT חשמלי (תחשבו אאודי אי-טרון GT או פורשה טייקן טורבו) בעל מראה יפיפייה, אם יורשה לנו להוסיף ולהביע את דעתנו, והוא מגיע בשתי גרסאות מרשימות – גרסת Dual Motor (הנעה כפולה) וגרסת הנעה כפולה פרפורמנס.

שתי הגרסאות של הפולסטאר 5 מצוידות בסוללה גדולה בעלת קיבולת של 112 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 670 ק"מ ו-565 ק"מ בהתאמה, על פי תקן WLTP האירופאי – טווח שיהיה מן הסתם נמוך יותר בתנאי אמת (צפוי להניב בין 500 ל-550 ק״מ בפועל), ונמוך עוד יותר בניצול העוצמה המירבית של רכב ה-GT החשמלי – 737 כ"ס ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש ב-3.9 שניות בגרסת ה-Dual Motor או 871 כ"ס ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש ב-3.2 שניות בגרסת הביצועים.
בשנת 2024 פורסם כי הפולסטאר 5 שצויד בסוללת ה-XFC של חברת סטורדוט הישראלית (ראשי תיבות של eXtreme Fast Charaging), הצליח לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בעשר דקות בלבד אך נראה כי כפי שהערכנו אז, טכנולוגיה זו לא הגיעה לגרסת הייצור הסדרתי, שמציעה טעינה מהירה בהספק מירבי של 350 קילוואט, מ-10% ל-80% ב-22 דקות בלבד.
הפולסטאר 5 מוגדרת אמנם כמכונית GT אבל אפשר למצוא בה כל מיני מערכות ואלמנטים שלא היו מביישים מכוניות-על ספורטיביות, כמו מערכת מתלים סופר חכמה שמגיבה לתנאי הנסיעה בזמן אמת ומושבים לנוסעים שפותחו יחד עם חברת Recaro הידועה.

בנוסף למושבים של Recaro, שמסודרים בסידור של 4+1 (2 מושבים אחוריים + מושב שלישי נפתח), מחכים לנוסעים בפולסטאר 5 גם מסך תצוגה מרכזי גדול, עיצוב נקי הכולל מעט מאד כפתוריים פיזיים ואפשרות לשדרג את מערכת השמע הסטנדרטית למערכת שמע מבית Bowers & Wilkins.
באופן לא מפתיע כלל, הפולסטאר 5 מצויד בלא מעט מערכות בטיחות ועזרי נהיגה מתקדמים – שמקבלות ומקבלים מידע בזמן אמת מ-11 מצלמות חיצוניות, רדאר ו-12 חיישנים אולטרה סוניים.
מתי בארץ?
נכון להיום, הדגמים של פולסטאר אינם משווקים כחדשים בישראל ביבוא רשמי, למעט עסקאות אפס קילומטרים. הדגם היחיד שמופיע באתר החברה תחת הסטטוס "בקרוב זמין בישראל" הוא פולסטאר 4. במידה והפולסטאר 5 כן יגיע לכאן, אפשר לצפות לתג מחיר של החל מאזור החצי מיליון ש"ח ועד מיליון ש"ח פלוס, מחיר אופייני לרכבים מקבילים בקטגורייה ובהתאם לתג מחיר של כ-120,000 אירו לגרסת ה-Dual Motor וכ-142,000 אירו לגרסת הפרפורמנס של הפולסטאר 5, רכב ה-GT החשמלי החדש של המותג.